In januari van dit jaar maakte Sony bekend dat het Bungie zou gaan overnemen voor een bedrag van 3.6 miljard dollar. Na die aankondiging moest de overname nog wel officieel worden afgerond en goedgekeurd. Inmiddels is de overname – zelfs nog wat eerder dan verwacht – helemaal afgerond. Dat betekent dat Bungie vanaf nu officieel onderdeel is van Sony Interactive Entertainment.
The agreement to acquire Bungie has closed. So now we can officially say… welcome to the PlayStation family, @Bungie! pic.twitter.com/x5jVmelaxl
— PlayStation (@PlayStation) July 15, 2022
Bungie – de ontwikkelaar van onder meer Destiny – laat via Twitter weten trots te zijn op het feit dat de studio zich nu officieel bij PlayStation heeft gevoegd en kijkt uit naar de toekomst. Pete Parsons, de CEO van Bungie, noemt het een grote stap voorwaarts:
“This unprecedented partnership with PlayStation is a big, bold step forward. I could not be more excited for the next phase of our adventure. Our vision is to make Bungie the best place anyone in the entertainment industry will ever work – a center of creative and technical excellence for our team, our players, and the communities we call home.”
Hermen Hulst, die aan het hoofd staat van PlayStation Studios, is ook in zijn nopjes met de overname. Hulst zegt grote bewondering te hebben voor de games van Bungie en kijkt uit naar de samenwerking:
“I have always admired Bungie’s ambitious, ground-breaking games and their focus on creativity, craft and community. I can’t wait to spend more time with Pete Parsons, Jason Jones and their team as we chart a bold course for SIE, PlayStation Studios, and Bungie together.”
Bungie zal, ook nu het is overgenomen door Sony Interactive Entertainment, onafhankelijk blijven werken en ook een multiplatform studio blijven. Wat de overname concreet gaat betekenen voor de toekomst van Sony en Bungie is nog niet helemaal duidelijk, maar Sony gaf eerder al aan dat Bungie ondersteuning kan bieden aan PlayStation Studios voor de ontwikkeling van live service games en daarnaast noemde Sony de overname een “stap om meer multiplatform te worden“.
Zonde van het geld
@Anoniem-9282: Ze hebben Bungie puur gekocht voor het ondersteunen en ervaring delen van Live Service troep bij andere Sony First Party titles waar Live Service games momenteel in ontwikkeling zijn.
Ze zijn niet gekocht voor talent en creativiteit zoals Hermen Hulst over hun praat,maar over meer geld genereren in games met LS. Zonde dat we deze kant opgaan. Hoop dat veel mensen dit gaan boycotten.
Hier zijn de giftige comment weeral. Wacht eerst eens af wat ze effectief gaan doen
Hopelijk kunnen ze van bungie weer een goede studio maken. Sinds Halo 2 al niets fatsoenlijks meer uitgebracht.
Zonde geld nu in principe.
@sdc1908: Is de waarheid. Kijk maar naar het laatste interview van Jim Ryan wanneer die zeg uitlaat over het overname van Bungie en wat daar de intensie van was. Hij zegt precies wat anoniem 2104 zegt. Overgenomen om andere Sony studios te helpen en leren om zo goed mogelijk live service neer te zetten. In andere woorden, veel geld van de gamer pakken.
@sdc1908:
PlayStation’s acquisition of Bungie may not result in exclusive PS5 games, but it will allow the platform holder to significantly accelerate its ability to make online, live-service games across different platforms.
In an interview with GamesIndustry.biz, Sony Interactive Entertainment CEO Jim Ryan says that Destiny 2 and future Bungie games will continue to be published on other platforms, including rival consoles. The advantages Bungie offers Sony is in its ability to make huge, multiplatform, live-service online games, which is something the wider organisation is eager to learn from.
Hmm tot nu toe een erg sterke developer. Als ze deze kwaliteit aanhouden dan een sterke koop.
@Anoniem-7606: Destiny 1 was super. Vooral de eerste raids. Het ging bergafwaarts qua gameplay in destiny 2. Het verhaal ging dan wel beter in destiny 2.
@sdc1908: precies.. Al die betweters die niks weten