Hoewel de Dead Space Remake goed is ontvangen en ook wij er zeer over te spreken zijn, waren er vooral op Reddit afgelopen weekend andere geluiden te horen. Naast berichten over verschillende bugs, blijken veel spelers op de PlayStation 5 met serieuze grafische problemen te kampen. De resolutie van de game is dusdanig laag dat het lijkt alsof je het origineel op de PlayStation 3 speelt.
In deze discussie op Reddit zijn er ook een aantal voorbeelden geplaatst. Het vermoeden is dat dit met Virtual Super Resolution te maken heeft, een speciale render techniek. Overigens zijn er ook berichten van soortgelijke problemen op andere platformen, maar het domineert op de PlayStation 5. Electronic Arts heeft het probleem inmiddels erkent en werkt aan een (hopelijk snelle) oplossing.
Geen probleem dat is de reden dat ik hem nog niet gekocht heb. Het is altijd wat met die games op dag 1. Wordt getest door 2 mensen en vervolgens is de wereld aan de beurt om te beta testen. Over een maandje en 2 patches verder hebben de echte release van de game
@Anoniem-6524: En geen reviewer die er wat van zegt, maar The Callisto Protocol moest helemaal de grond in getrapt worden.
Is altijd met ea zo geweest daarom moeten ze beter over stappen naar unreal engine 5
@Anoniem-4321: dat was toch ook zoo met de performance mode van horizon forbidden west daar horden je ook geen een reviewers over
@Anoniem-1415: volgens mij is die toch best wel aangepakt toch? ?
@RobanosSmatros: klopt naar 4 maanden maar ze hebben het wel goed aangepakt
@Anoniem-2268: ik bedoel meer en excuus dat ik het zo zei dat die in het begin wel veel shit over zich heen kreeg qua optimalisatie?
Zo ervaarde ik het zelf best dan maar ze hebben uit eindelijk wel prima gedaan denk als deeltje drie komt dat ik hele trilogie ga spelen!