Er is al een grote patch uitgegeven voor Kerbal Space Program 2, maar er is ook al een tweede onderweg. Intercept Games heeft alvast bekendgemaakt welke problemen er sowieso worden opgelost met deze update.

De early access-lancering van Kerbal Space Program 2 voor de pc was niet bepaald een succes te noemen. Vele technische problemen zaten het speelplezier in de weg. Een eerste patch loste al aardig wat van deze problemen op en de aankomende tweede patch moet voor nog een betere ervaring gaan zorgen.

Creative director Nate Simpson laat via een blog weten dat de ontwikkelaar druk bezig is met de tweede update, maar het nog niet zeker is wanneer deze beschikbaar zal worden gesteld. Wel wist hij te vertellen welke problemen er in ieder geval worden aangepakt. Deze zijn als volgt:

  • Fixed loss of vehicle on reference frame change when physicsless parts present
  • Fixed flamed-out engines not restarting properly
  • Enabled switching between vehicles in atmospheric flight (within PhysX bubble)
  • Recovered Kerbals now return to VAB Kerbal Manager
  • Gave click priority to planets rather than moons when zoomed out in Map view
  • Struts and fuel lines no longer broken after cloning subassembly in VAB
  • Fixed bug: vessels with no control deleted during save
  • Fixed flowers on Kerbin
  • Added “next” button to seizure warning screen
  • Height fog added to all atmospheres
  • Updated parking garage collision (now possible to enter structures)
  • Various CPU and GPU optimizations to improve performance