Vorige week werd Mortal Kombat 1 aangekondigd en sindsdien zijn we mondjesmaat gevoed met steeds wat meer informatie over deze game. Nu weten we ook hoe groot de bestandsgrootte van deze game in de bekende franchise is.
Op Steam staat te lezen dat als je Mortal Kombat 1 voor de pc wilt kopen, je 100GB aan vrije opslagruimte moet hebben om het spel te kunnen installeren. Dit is flink aan de maat, iets wat je niet verwacht van een fighting-game.
De Nintendo Switch-versie is een stuk kleiner, maar met 31,3GB nog steeds één van de flinkste games voor de hybride console. Het is alleen afwachten of de fysieke versie hiervan op een 32GB cartridge komt – en daardoor mogelijk duurder zal zijn dan andere Switch-titels – of dat het een 16GB cartridge wordt en je het grootste deel moet downloaden.
Het is nog niet bekend wat de bestandsgroottes voor de PlayStation en Xbox-versies zullen zijn, maar waarschijnlijk zullen die niet ver van de pc-versie af zitten.
Slecht. Dat betekend slechte optimalisatie.
@Anoniem-8635: onzin comment
@Anoniem-8635:
Of brute fatalities
MK 11 is ook iets van 85 gb op de Ps5 en dat is zonder verdere DLC etc
Dus kan je het spel niet spelen als het een 16gb cartridge wordt en je de rest niet meer kan downloaden.
Mk 1 voor ps5 98 gb
Haha hoezo slecht, zo’n beetje elke game komt wel rond de 100 gb met uitzonderingen daar aan toe. Ik kijk er niet raar van op noch zal ik er last van hebben. Voldoende opslag op de Ps5 zelf. Heb wel een 1TB uitbreiding maar eigenlijk was dit dikke onzin want ik kom nooit over de standaard GB heen.
@Anoniem-8635: Ik snap niet goed dat dit door een slechte optimalisatie gaat? Games als the last of us part 2, Rdr2, enz… zitten toch ook vlotjes rond de 100 GB. Zijn die dan ook slecht geoptimaliseerd?
@Anoniem-526: ach lekker laten lullen die snappen er niets van.
100 gig is prima voor spel met deze kwaliteit.
Ach, blijft een luxe probleem 🙂
@Anoniem-526: ja open world vs is een fighting game helemaal hetzelfde.
Net als cod een shooter maar toch 200GB is gewoon slechte compressie maar bij Activision is meer aan hand behind the scenes dan games.
Maar ze zijn pas lui en greedy als geen 2 disc leveren
@Anoniem-8635: Sure, wat jij wilt.
Waarschijnlijk gewoon hoge resolutie textures etc.
Voor alle noobs die hier niks van af weten, games die huge zijn zoals MK11 of nieuwe MK, worden altijd gerecycled tijdens development, dus je bouwt elke x op een bestaande layer en zo heb je te maken met duplicate assetts en ook assetts van oudere games die niet eens word gebruikt in bijv in de nieuwe MK maar toch daarin beland.
God of war ps4 is 45gb en God of war Ragnarok is 107gb, dat is meer dan 2x zo groot als de original op de ps4, recycle van game assets voor een new game is prima maar dan mag je echt wel optimisalitie doorvoeren om de file size niet onnodig zo groot te maken. Dit heeft niks te maken met graphics van een game, maar meer met t hergebruiken en recycle van assets.
Assasins Creed Origins 42gb pc en Assassin’s Creed Odyssey 46gb pc, Odyssey ziet er stukken beter uit dan origins maar is ook niet 2x zo groot terwijl ’t gebasseerd is op recycled game assetts, dit wil zeggen dat heel veel duplicate assets en unused assets uit de game is gehaald omdat t onodig extra ruimte van je opslag zou vreten, dit zijn dus data die onbruikbaar zijn maar vaak in games belanden omdat veel devs te lazy zijn om ’t te cleanen.
@Anoniem-8635:
Niet dingen roepen waar je geen verstand van hebt.
@derik-for-real24: Stoer !