De sci-fi shooter Quantom Error werd al in 2020 aangekondigd, maar is nog altijd niet verschenen. Ontwikkelaar TeamKill Media sleutelt steevast aan de game en tot op heden wordt er op een release in 2023 gemikt door het team. Een exacte releasedatum ontbreekt nog, maar de game is wel al zo goed als klaar. Voor Xbox-fans is er helaas wat minder leuk nieuws.
Via een nieuwe Tweet die je hieronder kunt zien, werd er gevraagd naar enige updates over de ontwikkeling. Iemand vroeg namelijk of de game ook naar de Xbox komt en of er gameplay aan zit te komen. Hierop reageerde de ontwikkelaar met het onderstaande antwoord:
We will have a couple gameplay videos lined up to show off as soon as we can announce everything 😇
We have started looking into optimizing the game for Xbox, but it is definitely going to take a bit of time unfortunately; QE has been made to be played with the PS5’s extremely…— QUANTUM ERROR (@Quantum_Error) July 21, 2023
Zoals je kunt zien was Quantum Error ontworpen met de supersnelle SSD van de PS5 in gedachten en daarom duurt het wat langer om de Xbox-versie goed te optimaliseren. Wanneer de game precies verschijnt, moet nog blijken. We mogen wel binnenkort nieuwe gameplay beelden verwachten volgens het team.
Huh?! De nieuwe generatie Xbox Series X was toch de meest krachtige console tot nu toe?
Dus niet ps5 is dus juist beter dan die stomme series x
@Anoniem-5374:
In theorie is de XsX krachtiger in iedergeval qua rekenkracht. Maar deze hele generatie lang al doet XsX vaak onder ten opzichte van de ps5. Waarschijnlijk door de betere optimalisatie van de ps5
@Anoniem-5374: als het gaat om rekenkracht is de series x op papier ongeveer 20% krachtiger. Hier gaat het om de snelheid van de opslag. Dit was juist beter bij de ps5
Wel erg makkelijk om je eigen onkunde te verbloemen om dan naar de hardware te wijzen. Natuurlijk gewoon een fout van het team zelf, de game is niet pas sinds twee dagen in ontwikkeling.
@Anoniem-3863:
Wel weer heel makkelijk om het op de incompetentie van een developer te gooien.
Maar thja je hoort het wel vaker dat games veel makkelijker te optimaliseren zijn voor de Playstation 5 en games ook veel eerder soepeler lopen op de Playstation 5.
weer voer voor de fanboys hoor. Gewoon achterlijk excuus natuurlijk. Alsof de Series consoles deze game niet zouden kunnen draaien. De PS5 ssd is zeker razendsnel, maar die in de Series consoles moet echt niet zoveel onderdoen. Beetje optimalisatie en dat moet toch ook lukken.
Dit is echt weer zo’n kutnieuws waar de fanboys meteen op gaan springen natuurlijk.
Feit dat de Series veel games in hogere resolutie draaien, hoor je ze bv nooit over.
Beide consoles hebben voor- en nadelen, laat je niet vangen door dit soort goedkope console-war posts
@Anoniem-4630:
Digital foundry kaart toch echt vaak aan dat hoewel de XsX in theorie sterker is maar dat in de praktijk de ps5 bijna altijd de bovenhand heeft.
En bij DF weten ze echt wel waar ze het over hebben.
Oh nee natuurlijk niet want DF word gefinancierd door Sony aldus Xbox fans.
@Anoniem-8233:
en toen de Xbox One X vaak een iets stabielere framerate had dan de PS4 Pro, dan hoorde je hier altijd iedereen dat die paar frames bijna geen verschil maakten… En nu is het plots wel belangrijk, omdat het omgekeerd is… Tja, hypocrisie is groot hoor, bij de fanboys van beide kampen trouwens!
@Anoniem-3859: Omdat de Xbox One een grote flop was, is bekend.
@Anoniem-8233: Dat is raar want het artikel van DF waarin men duidelijk maakt waarom Starfield best in 30 FPS draait werd hier door PS fanboys afgedaan als nonsens en toen beweerden ze dat DF een Xbox minded site zou zijn. Raar?
@Anoniem-4630: Ja, zo’n developer krijgt van mij meteen al strafpunten en argwaan. Waarschijnlijk is deze game ook complete crap, dus dan kunnen we al helemaal lachen met dit soort tweets.
Die SSD van de PS5 is sneller, maar je bent als ontwikkelaar ook ernstig dom als je je dan compleet daarop gaat focussen.
@Anoniem-5374: Op ruwe rekenkracht, alleen ruwe rekenkracht op papier zegt niet zoveel als het bottlenecks heeft op andere vlakken.
Moet de ontwikkelaar zijn werk beter doen in plaats van de hardware de schuld te geven.
Wel heel apart hoeveel mensen het beter weten. Ik denk dat ze zelf de game maken en iets beter de stand van zaken weten dan ons.
@Flaming_Kaiser: Sorry hoor, maar je bent als ontwikkelaar echt een kneus als je de snellere SSD als minimum voor je game gaat gebruiken. Je moet de baseline van de Xbox gebruiken en desnoods beter maken op de PS5, als dat ook daadwerkelijk kan. Het omgekeerd doen, leidt gewoon tot problemen. Het is hetzelfde als je dat met de krachtigere GPU van de Xbox Series X zou doen. Daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben om dat te snappen.
Elke ontwikkelaar die dit wel doet, heeft het aan zichzelf te danken. Als gamers op de Xbox nu een slechtdraaiende game krijgen, moeten ze gewoon boycotten tot het goed werkt. Eigen schuld, dikke bult.
De meesten snappen hier blijkbaar niet dat de io van PlayStation juist stukken beter is. Blijkbaar hebben ze van die ssd het hoofdpunt willen maken. Dat is hardware. De Xbox kan deze game ook draaien zonder problemen alleen moeten ze meer rekening houden met optimalisatie bij Xbox. Omdat de ps5 nu eenmaal beter inlaad.
@Anoniem-8615:
Nee niet de developer de schuld geven. Het is gewoon moeilijk om goed te optimaliseren voor XsX. Echt meerdere devs zeggen het.
@Anoniem-6646: Ja, en dat is dus gewoon dom als je een multiplatform game maakt.
playstation is far superieur,wen er maar aan.
@Anoniem-1315: Alleen de SSD, de rest is inferieur. GPU is zelfs maar RDNA 1.5
@Anoniem-7213: Xbox met ze clowd power zo dom
@Anoniem-3787: boeien merk je niets van
@Anoniem-9021: Die SSD praktisch ook niet.
Doe de game maar bij de Gamepass, en je hoort mij niet klagen over het feit dat het laden van de game op mijn XSX 1 seconde langer duurd dan op een PS5. Stelletje zeikerds! Ik bezit ook een PS5. Als ik een game koop dan doe ik dat voor de console waarop de game het goedkoopst wordt aangeboden. Qua prestaties heb ik tot op heden nog geen game gezien die slecht draait op de XSX of PS5. De consoles zijn toch echt aan elkaar gewaagd.
@Anoniem-3787:
Zo inferieur dat bijna elke multiplatform game een heel stuk beter loopt op de PS5
In de praktijk is de XsX ook maar echt iets van 5 procent sterker dan de ps5.
@Anoniem-7324: En dat is dus niet waar, het is ongeveer 50/50 qua games. Het is alleen dat het opvalt omdat de meer grote titels gemiddeld beter draaien op de PS5 terwijl minder bekende titels wel de moeite doen om behoorlijk te optimaliseren terwijl je dat niet zou verwachten.
Eerst houden de oude generatie en de Series-S de ontwikkeling van games tegen, en nu is het weer de Series-X 🙂 🙂
@Anoniem-4241: Het gebeurt wel steeds vaker dat games beter draaien op de ps5.
Als de SSD vd PS5 sneller is het ook voorstelbaar dat de PS5 versie van die game als 1e op de markt verschijnt…
Vreemd excuus maar dan hebben de ps fanboys weer wat op te scheppen. Niet dat het minimalistisch snelheidverschil tussen de harde schrijven wat uitmaakt..
@Anoniem-3863:
Laat me raden… jij hebt een Xbox?
Als je naar de reactie kijkt op Twitter (ehh.. X) dan zie je dat de game oorspronkelijk specifiek ontworpen en ontwikkeld is voor de PS5. Ze zijn later begonnen met de Xbox versie en betreffende optimalisaties, dan is dit een logisch gevolg.
@Anoniem-7324:
Dit dus
Ik denk dat de ontwikkelaar handig gebruik maakt van de fanboy oorlog om hun relatief onbekende game meer bekendheid te geven op het platform met de grootste userbase. Doet me erg denken aan Ratchet & Clank, “only possible due to the PS5’s SSD”. Vervolgens loopt ie op PC op een HDD. Puur marketing en de fanboys smullen het op als zoete koek.
@Anoniem-161: Ja, daar lijkt het wel op.
Toevallig wil ik Ratched and Clank voor de PC gaan aanschaffen (komt morgen uit).Dus ik keek wat PS5 reviews na, blijkt dat de quality mode van die game op de PS5 gewoon op 30FPS loopt. De consoles doen echt niet veel voor elkaar onder. Het zijn vaak ook keuzes van devs waar je het mee moet doen. Starfield op 30FPS bijvoorbeeld. Ze willen gewoon de mooiste versie van de game voor iedereen.
Microsoft heeft hiervoor al een oplossing, genaamd Direct Storage. En wat blijkt nou, dit lijkt inderdaad alle issues op te lossen, waren ze echter even vergeten te benoemen. Gevalletje Console Wars gebruiken voor promotie. Ze retweeten ook de de meest rare tweets trouwens, check hun twitter account maar eens.
@Anoniem-4241: Sony betaalt ook voor die optimalisatie bij die grotere titels. Heb je die ABK rechtszaken niet gevolgd? Smerig bedrijf is het.
@Anoniem-8286:
Bedoel je nu dat Microsoft smerig is of Sony. Want als je dat laatste bedoeld kan ik het echt totaal niet met je eens zijn.
@Anoniem-8286: Ja, Sony zijn echt walgelijk achterbaks qua bedrijfsvoering. En dan nog al die belachelijke censuur. Ze verdienen harde klappen.
@Anoniem-7213: xbox one heeft miljoenen verkocht ZONDER die zogenaamde geweldige exclusives. Daarnaast is de x1 stil en de ps4 net zo luid als de vliegtuigen op schiphol!
@Anoniem-2040:
Dan hebben mijn ps4 en xone een identiteits verwisseling gedaan want goddamn mij xone Klinkt als een spaceshuttle. En mn ps4 is heel erg stil
En leuk die miljoenen neemt niet het feit weg dat de ps4 2x zoveel meer units heeft verkocht.
Doen jullie gewoon rustig.. ze praten hier over Xbox en juist niet over Xbox serie X.
Bij Microsoft moeten de developers de game geoptimaliseerd maken voor Xbox, wat dus ook de Xbox serie Z inhoudt.
Vandaar dat dit moeilijker is voor Xbox dan bij Ps5.