The Callisto Protocol wist ons te overtuigen met zijn survival horror gameplay, maar wereldwijd waren de reacties eerder gemengd. Een mogelijk vervolg is dus onzeker, al sleutelt Striking Distance momenteel wel degelijk aan een nieuw project. Op zich leuk, al heeft dat project ook nare gevolgen voor 32 werknemers van het bedrijf.
Uit een statement van uitgever KRAFTON aan IGN blijkt namelijk dat Striking Distance 32 medewerkers heeft ontslagen. De reden wordt eerder vaag omschreven: het door de ontslagen nieuw gevormde team zou beter passen bij de toekomstplannen van de studio. We wensen de getroffen werknemers en hun families veel sterkte.
“Striking Distance Studios and KRAFTON have implemented strategic changes that realign the studio’s priorities to better position its current and future projects for success. Unfortunately, these changes have impacted 32 employees. Honoring the invaluable contributions of each departing team member with material support in the form of outplacement services and meaningful severance packages is our top priority during this difficult moment.”
Niet zo vreemd. Wat een teleurstelling was deze game zeg.
@Anoniem-7139: Ik vond m wel gaaf. Niet per se een tweede deel waardig maar lang niet slecht.
Tsja alleen met vette graphics kom je er niet. Qua sfeer en vooral gameplay is de game gewoon niet zo goed ontvangen.
Was gewoon teleurstellend.
Enige issue waarmee ik met deze game heb is de “loading” als je af gaat. Duurt TE lang! Voor de rest is het een prima spel.
Ps: ik speel dit spel op Xbox Series X maar het het spel zelf is van Xbox One
Het is zo zonden wat ze met het concept hebbem gedaan. Ff spoiler maar who gives.
Het monster in dat lab is een zeemonster die planeet heeft een zee die dicht gevroren is……
Een lovecraft verhaal zou zo veel gaver zijn geweest dan de onzin die ze er van gemaakt hebben. Echt terecht dat dat spel zo geflopt is
Vooral de speelduur was een afgang. Ik had gehoopt dat de devs die ook achter de originele “dead space” er echt een vette game van konden maken, maar voor wat je kreeg was het vooral een €30 tot €40 game (als de dlc al inbegrepen zat)
@Anoniem-3432: Waanzin hoe kan iemand in een westers land zo slecht Nederlands. Ga aub weer naar groep 3 want hier krijg je jeuk van in je hersens.
Ik had veel irritaties bij het spelen van deze game, dat ik het oprecht jammer vind voor de mensen die nu zonder baan zitten maar met het bedrijf kan ik niet echt medelijden hebben.
Er zat weinig in de game wat de personages diepgang gaf, pas richting of letterlijk pas aan het einde waar duidelijk gehint werd naar een sequel.
In de levels kon je zo een bocht om gaan om vervolgens niet meer terug te mogen, want redenen.
Onduidelijke directies in mijn ogen.
Dingen die uit de game waren geknipt (animaties en dergelijke) om later als dlc te verkopen.
Echt raar van een studio die voor een groot gedeelte uit dead space ontwikkelaars bestaat.
Ik vond de The Callisto Protocol een geweldige game en één van de mooiste games tot nu toe ook . Alleen de combat game play kon wel beter ik hoop wel stiekem op een vervolg . Deze studio zou goed staan bij Sony met hun geld en ondersteuning zou daar heel goede game kunnen uitkomen . Ben benieuwd naar hun toekomst projecten .
@Anoniem-1924: @Anoniem-1924: ummm het valt best mee hoor. Mist wat puntjes maar voor de rest weinig mis aan hoor. Voor de rest alles goed?