De werelden van veel games worden steeds groter, gedetailleerder en voorzien van nog meer visuele pracht, alsook gameplay mechanieken en bijbehorende elementen. Dit zorgt ervoor dat games tegenwoordig vaak veel ruimte in beslag nemen, zeker wanneer de bestanden niet gecomprimeerd worden. Mortal Kombat 1 sloeg bijvoorbeeld al een gat in je SSD door 114GB te vereisen en ook Final Fantasy VII Rebirth houdt zich niet in.
In een interview met Game Informer bevestigde director Naoki Hamaguchi de bestandsgrootte van de game. Final Fantasy VII Rebirth neemt maar liefst 150GB in beslag. Gezien deze omvang zal de game ook op twee discs geleverd worden, wat al bij de aankondiging van de releasedatum bekend werd gemaakt.
De eerste disc zal 100GB groot zijn en de tweede disc de resterende 50GB bevatten. Als de game eenmaal volledig geïnstalleerd is, hoef je maar één disc te gebruiken om de game te kunnen spelen. Het wisselen van discs op een bepaald punt in de game is dus niet nodig.
Lets get Digital !!!
Hallelujah. Gelukkig niet zoveel als 200+ gig voor Call of Duty Black Ops Cold War.
@Anoniem-5713:
Nah heb nog steeds liever m’n games fysiek. Dat de game op twee discs staat is ook op geen een manier erg.
@coola: iederen zijn ding toch? Hopelijk houden ze het gewoon beide. Iedereen happy. Mijn pc hebben al echt jaren geen dvd of Blu ray speler en mis het geen seconde. Maar ieder zijn ding. Persoonlijk denk ik wel dat de toekomst de consoles alleemaal diskloos zullen worden. Tevens verwacht ik dat cloud gaming nog echt veel groter gaat worden. Lag en input problemen hebben ze nu al aardig onder controle, met namen in landen zoals Nederland met goede internet.
@Anoniem-5713: de disc neemt net zoveel gb in beslag, dus maakt ook weinig uit, disc is alleen nog maar een key.
Dat je tijdens het spelen geen discs meer hoeft te wisselen is natuurlijk al zeker zo sinds het begin van de PS4 hè playsense. Ik hoop dat dat wel al bekend was bij jullie? Haha
@Anoniem-3412: gelukkig wel na het installeren van de game. Niet dat alleen de Key op de disc staat, zoals bij andere games tegenwoordig wel eens gebeurt.
En dan waren er natuurlijk ook geen 2 discs nodig hahaha.
Net een van 2TB naar 8TB gegaan dus laat maar komen .
Erg veel zin in dit deel.
Digital of fysiek beide hebben voor en nadelen vind bij de fysiek game toch de drive erg storend.
Lekker belangrijk als ik deze speel staan er hooguit 1 of 2 andere games op de ps5 en eigenlijk nooit anders geweest waarom tig games geinstalleerd laten staan je kan er maar 1 tegelijk spelen en als je lekker in een game zit wil je niet anders dan die spelen. Je kan mij niet vertellen dat je er 10 teglijk speelt
Dat is een best spelletje. Ik kan me nog herinneren dat spellen van 150mb erg groot waren.
@rainking: Ik nog dat ze op een klein bandje paste (P2000) .
Wat een tijden 🙂
@Anoniem-1292:
Heb je ook nog codeboeken gehad dat je gamecode over zat te typen, waarna je het van een bandje moest laden?
Lekker dan….met je mini ssd ps5…Ik speel altijd tien games tegelijk
@rainking: Ja alles werkte met commando’s wat een tijd.
Was voor de C64 en ZX Spectrum.
Was je aan het laden zat er error net op het einde 4min weg LOL.
Dan is er nu wel veel veranderd.
@BrutalRage: tjah probleem met alleen maar digitaal is de prijzen. ik heb niet zo lang geleden een spel gekocht voor 35 fysiek en dacht ga even voor gein kijken hoe duur hij digitaal is.
80.
Dat gaat dus echt totaal nergens over.
Willen ze ons verplichten dat we die overstap maken moet er eerlijke concurrentie komen en niet kunstmatig de prijzen hoog houden.
@Anoniem-9672: zijn wel mensen die dat hebben dus ik snap hun wel.
Ik heb zelfde hoor speel 1/2 games en dan zet ik ze gewoon even over
@Anoniem-5935: time for CHANGE!!!
@RobanosSmatros: tja waarom werkt het wel op de pc? Het is te fixen dus (als ze tenminste willen)
@BrutalRage: omdat je op de pc meer concurrentie hebt?
Geloof steam epic noem maar op.
Als ik nu digitaal een spel wil kopen van sony waar kan ik terecht?