Een jaar dat tot de nok gevuld is met toppers, kent helaas vaak ook een aantal missers en zo ging het halverwege het jaar goed fout voor The Lord of the Rings: Gollum. De geplaagde game van Daedelic Entertainment had onder meer grafische problemen, bugs, verwarrend leveldesign en zo kunnen we de lijst opnieuw afgaan.
Nu is een uitgebreide rapportage van het Duitse Game Two dieper ingegaan op wat er zoal fout ging tijdens de ontwikkeling van The Lord of the Rings: Gollum. Men heeft daarvoor gesproken met 32 voormalige en huidige werknemers van Daedelic Entertainment, die zeggen dat onder meer gebrekkig leiderschap, crunch en de overstap naar een genre waar de studio weinig ervaring mee had de game uiteindelijk parten hebben gespeeld.
Specifieker moeten CEO Carsten Fichtelmann en COO Stephan Harms het ontgelden en worden ze beschuldigd van het schreeuwen naar ontwikkelaars. Om het feest af te maken, is de geschreven brief met excuses opgezet middels ChatGPT en werd de studio niet op de hoogte gebracht van de publicatie.
Heb deze laatst voor € 5,- opgepikt uit de budgetbak bij Media Markt voor de lol. Blijft sealed uiteraard want ga dit gedrocht natuurlijk niet spelen haha.
Gemiste kans..
Hahahahah een brief via ChatGPT, da’s triest en die gene is wel degelijk n groot deel van het probleem dan.
@X_boy: ik moest lachen
Ach er kan altijd een foutmarges in games zijn. En niet elke game hoeft perfect te zijn hoor ik hier wel eens. Nee zonder dollen dit is een wanproduct.
@X_boy: LOL
@X_boy: ok man ik stuur je wel tikkie als je toch voor de lol 5 euro uitgeeft!!
@Smaakmaker: op zich speelde hij best wel lekker.
En grafisch was het ook prima te doen alleen denk dat het iets te kort was voor de rest gewoon doorgaaan!
“middels chatgpt” gaat dit nu de standaard worden ofzo wat een onzin
@X_boy: meanwhile op de switch staat hij nog steeds als pre order wtf
tijdens gameplay zatj opeens in een cutscene HAHAHAHAHHAHAHAHAHA