Daedalic Entertainment, de studio verantwoordelijk voor The Lord of the Rings: Gollum, heeft officieel hun excuses aangeboden voor de huidige staat van de game. Zoals gebruikelijk worden er patches en verbeteringen beloofd. Daarnaast zeggen de ontwikkelaars transparant te zijn over de voortgang van deze aangekondigde maatregelen.
Hoe serieus we dit kunnen nemen is afwachten, want The Lord of the Rings: Gollum is tot nu toe de slechtst beoordeelde game van dit jaar. Iets wat de uitgever natuurlijk had kunnen zien aankomen, maar vervolgens mochten fans wel een adviesprijs van zestig euro betalen om als tester aan de slag te mogen, want de game rammelt aan alle kanten.
Sterker nog, je hebt dan niet eens de volledige ervaring. Belangrijke elementen zoals de in-game lore (Lore Compendium) en een Sindarin Voiceover (Elventaal) zitten enkel in de Precious Edition die voor 69,99 euro wordt aangeboden. Hoewel het technische aspect met de tijd verbeterd kan worden, zal het fundament altijd zwak blijven.
Dan had je de game niet uit moeten brengen in deze staat ik heb dit jaar alle zoo veel excuses gehoord ik word er en beetje moe van
Het spijt ons dat we een game hebben uitgebracht die niet alleen ontzettend kut is om te spelen maar ook nog eens de meest vreselijke micro transacties heeft.
Wat een fokking grap.
Hier passen alleen excuses japanse stijl : in huilen uitbarsten voor de camera en buigen, buigen, buigen als een knipmes…..
Niet dat ik op deze game zat te wachten, maar dat maakt het natuurlijk niet minder erg dan diegenen die er wél naar uit hebben gekeken. Het is een trieste trend geworden. Onafgewerkte games uitbrengen.
De game industrie dwingt je zo ongeveer geen games meer te kopen, vlak na de release. Daarmee maken ze het voor zichzelf behoorlijk moeilijk. Komt er dan eens een game uit die wel helemaal af is vanaf release, dan zal deze dankzij de luie concurrentie in het begin veel last van hebben. Het vertrouwen bij ons gamers is immers tot een dieptepunt gedaald.
@Anoniem-6302: @Anoniem-6206: het trieste aan dit geval is, is dat de game niet eens niet af is. Het was blijkbaar de bedoeling de game op deze manier uit te brengen. Dan moet je je als studio toch echt achter je oren gaan krabben.
Oeps! Sorry! Hahaha
Waarom breng je het spel uit dan wetende dat het waardeloos is. Koop nooit spellen op day one te meer omdat er altijd bugs zijn de eerste maanden , plus de kwaliteit van spellen gaan hard achteruit.
@Anoniem-1356: opzich kun je prima een game op day one kopen, zolang je maar kritisch en selectief bent.
Neem een voorbeeld aan games als Spider-man of God of war. Je weet met deze games (en studio’s) wel een beetje wat je koopt.
Dit soort meuk daarentegen zou ik inderdaad lekker links laten liggen en over een jaar misschien voor 2 tientjes uit de budgetbak vissen.
een game uitbrengen in een onafgemaakte staat lijkt een trend te worden,en bijne elke ontwikkelaar volgt dit,en achteraf hebben ze ”spijt” bullshit,dat gelooft geen ene zeehond,weg ermee.
Bijzonder !! jullie klagen hier allemaal dat het een gare game is geworden , maar als ze te lang overdoen net als rockstar met gta 6 dan duurt het te lang hahaha.
Daarom vind ik rockstar het beste, kwaliteit neerzetten inplaats van kwantiteit..
@Anoniem-158: tuurlijk doen ze dat, omdat veel mensen zeiken dat het te lang duurt. Als het uitgesteld word dan liggen mensen al te janken. Net als bij gta 6
Alweer eergisteren boden ze de excuus ook al aan.
Het is zover gekomen dat developers zelfs geen schaamte meer voelen voor iets onafgewerkt te lanceren. Omdat het allemaal om marketing en geld draait. Niet meer om de gamers. Merendeel van de huidige gamers. Wellicht de jongere generatie accepteert alles aangezien ze toch zo kleinzerig zijn en niks meer gewend zijn. Dus zijn ze ook al blij met een apology. Crazy times.
Dit zag je al sinds de reveal aan komen dat er iets niet klopte met deze game. Ze wisten op voorhand dat ze de kwaliteit nooit gingen evenaren met wat er als de eerste trailer werd getoond. 1 jaar later of maanden later komen ze met een trailer die al veel anders was. En nu 2-3 jaar later heb je dus het eind resultaat.
Developers zijn de dupe van het management en deadlines, hebzuchte CEO’s en aandeelhouders. Moesten ze carte blanche krijgen, geen druk hebben was het wellicht stukken beter. Daarnaast moet je ook kijken naar de daadwerkelijke studio en zijn history. En je weet genoeg.
Jammer dat het te vaak gebeurt hopelijk maken ze e nog wat van.
@Oldskool-NL: Ik heb er ondertussen enkele reviews van op YouTube bekeken. Ik kan het me niet voorstellen dat iemand dit wil of kan uitspelen.
Waarom zegt iedereen toch van dan breng de game toch niet uit? Een ontwikkelaar kiest er helemaal niet voor maar de uitgever wil dat het spel dan uit moeten komen. Als game design is er behoorlijk veel druk en de ontwikkelaars krijgen dan de schuld terwijl het de uitgever is waar je bij moet klagen.
dit is de meest dom gekozen game ooit! dikke faal voor management
Is dit een gevalletje Cyberpunk?
@Anoniem-3574: Neen veel erger.
@Anoniem-7594: mwah spiderman had in 2018 in begin ook nog wel wat klachten hoor.
En dat geintje wat ze deden met de episodische dlc is ook niet echt cool.
Voor de rest heb je wel gelijk hoor!
@Anoniem-3951: verschil tussen een game 3 keer uitbrengen en lange tijd moeten wachten en dit.
Niemand had geklaagd als ze gewoon later hun pr op gang brengen.
maar we wachten nu al 10 jaar op vervolg dat is toch wel lang zat?
@Anoniem-4832: Ik moest zo lachen om de review van yong yea hij moest echt op zijn lip bijten om niet helemaal los te gaan.
Bizar dit hoor!!
@Anoniem-3574: denk het wel.
verschil tussen dit spel en cyberpunk is dat cyberpunk onder de bugs wel echt een heel vet spel was maar hier kan je praktisch niets goeds over zeggen.!!