The Lord of the Rings: Gollum is de slechtst beoordeelde game van dit jaar. Tenminste, tot nu toe dan, want we hebben nog even te gaan. Zo’n wanprestatie afleveren heeft uiteraard gevolgen en hoewel de ontwikkelaars hun excuses hebben aangeboden, heeft Daedalic Entertainment besloten om hun interne studio te sluiten. Hierdoor raken minimaal 25 mensen hun baan kwijt.
Vanaf nu richt het bedrijf zich enkel nog maar op het uitgeven van andermans titels. Dit betekent dat de andere Lord of the Rings-game die in ontwikkeling was, is geannuleerd. Daarnaast is het de vraag of Gollum nog steeds naar de Nintendo Switch komt. Eerder dit jaar werd Daedalic voor 53 miljoen euro door uitgever Nacon gekocht, die ongetwijfeld een andere toekomst voor ogen had.
Dat lijkt mij terecht. Als je zo’n wanproduct levert kun je beter je deuren sluiten!
53 miljoen lol
Opgeruimd staat netjes.
Dit nieuws komt aan als een donderslag bij heldere hemel. Dit had ik niet zien aankomen. Zonde van deze talentvolle ontwikkelaar. 🙁
@Anoniem-397: ze hebben 1 talent om een game te verkloten.
Weg met die gasten.
Daedalic maakt al jaren games. Ze begaan één misstap (een flinke weliswaar) en gelijk gaan de deuren dicht… Zonde.
@RogueSquad: gelukkig maar.
Tja, als je als Game studio zo’n ruggengraat hebt, kan je je hoofd nooit boven water houden. In deze branche zou je dit wel mogen verwachten. Eén tegenslag en dan met de staart tussen de benen weglopen.
@RogueSquad: tjah dat is wel beetje hoe het werkt
EN moet wel zeggen je hebt een misstap en je hebt een shitzooi!