Review | Marvel’s Spider-Man 2 – Hoezeer figuren als Iron Man, de Guardians of the Galaxy of Loki ook hun best doen, het zal nog lang duren voor een Marvelicoon de populariteit van Spider-Man weet te evenaren. De held doorzwom reeds heel wat woelige wateren, met de teleurstellende Amazing Spider-Man films en enkele kwalitatief ondermaatse en narratief ongeïnspireerde videogames als dieptepunt. Momenteel heeft de spinnenman zijn schaapjes echter netjes op het droge. Met maar liefst twee succesvolle lopende filmfranchises en een tot dusver ijzersterke reeks virtuele avonturen, hebben Spider-Man fans alleszins geen enkele reden tot klagen. Daar brengt Spider-Man 2 overigens geen verandering in. Meer zelfs, de nieuwste toevoeging van ontwikkelaar Insomniac Games aan de snel groeiende Spider-Man mythos breidt gewoon lekker verder aan de succesformule. Wij speelden de game en zagen dat het goed was.
Het jachtseizoen is geopend
Nadat zowel Peter Parker als Miles Morales – elk drager van de Spider-Man mantel én onderling fungerend als mentor en leerling – een dierbare verloren in het heetst van de strijd, proberen ze de draad van hun leven weer op te pikken. Niet evident, als je bedenkt dat er elk moment één of andere snoodaard met superkrachten het in zijn hoofd kan krijgen om de inwoners van New York het leven zuur te maken. Zo wordt het natuurlijk wel erg lastig om een studie, job, vriendschap of relatie te onderhouden. Het lijkt beide heren bij aanvang van de game echter best voor de wind te gaan. Miles staat op het punt om naar de universiteit te trekken en Peter wordt aangenaam verrast door de terugkeer van zijn jeugdvriend Harry Osborn, die jaren geleden zogezegd naar Europa verhuisd was, maar eigenlijk stiekem in afzondering een experimentele behandeling volgde voor een levensbedreigende ziekte.
Spider-Man zou echter Spider-Man niet zijn als die staat van rozengeur en maneschijn lang zou blijven duren. Na een spectaculaire confrontatie met een slechterik die we hier niet gaan onthullen, blijkt dat de onderwereld van New York plots een extra reden heeft om bang te zijn. Niemand minder dan Kraven the Hunter dringt met een heel leger aan tot de tanden bewapende jagers de stad binnen, vastbesloten om elk ‘supermens’ – goed of slecht, dat maakt hem helemaal niets uit – aan zijn vlijmscherpe lans te rijgen. Voeg hier nog het onverwacht opduiken van het iconische zwarte pak aan toe – in een context die we je eveneens zelf gaan laten ontdekken – en je krijgt pure, onversneden chaos, waarvan zowel het gewone volk als het privéleven van beide superhelden de dupe lijken te worden. Chaos bedoelen we in dit geval overigens absoluut als een compliment van het hoogste kaliber.
Spider-Man 2 toont na eerdere games in de reeks, maar ook ongerelateerde titels als recent nog Guardians of the Galaxy, dat Marvel erg veel belang hecht aan de kwaliteit van het verhaal. Insomniac Games haalt hier dan ook alles uit de kast en pakt uit met een plot dat je van begin tot einde aan het scherm kluistert, tjokvol zit met bekende Spider-Man figuren en occasioneel zelfs durft te knipogen naar de rest van het Spiderverse. De hoofdrol wordt netjes verdeeld tussen Peter Parker en Miles Morales. Beide spinnenmannen krijgen tonnen karakterontwikkeling en spelen afwisselend eerste viool, zonder dat één van hen een minderwaardigheidscomplex aangemeten krijgt. Buiten de missies om kan je overigens gewoon kiezen met wie je door de stad slingert, zodat je indien gewenst jouw favoriet schaamteloos op de voorgrond kan plaatsen. De Marvelfan in ons heeft oprecht urenlang gekird van plezier.
Lang leve de minigame?
Sony zet reeds jaren in op verhalende games en ook Spider-Man 2 pakt uit met tragere segmenten waarin je rondloopt en met personages praat; omgevingen verkend op zoek naar aanwijzingen die het plot vooruit helpen, maar ook randfiguren van extra kleur voorzien; en minigames waarin je de wetenschappelijke knobbels van zowel Peter als Miles aan het werk zet. Die laatste maken wat ons betreft nooit echt indruk en zijn soms zelfs wat houterig. Gelukkig storen ze ook niet. Toegegeven, het isoleren van bepaalde moleculen om pakweg een giftige stof in het water te bestrijden of het uittesten van experimentele drones om de bijenpopulatie van New York te beschermen… dat zijn niet meteen dingen die je verwacht in een Spider-Man game. Net daardoor zorgen ze echter voor extra variatie, die bovendien prima bij de persoonlijkheden en intellectuele capaciteiten van onze helden past.
Beweging als kunstvorm
Als je Spider-Man zegt, zeg je New York. Het is dan ook niet meer dan normaal dat de wereldberoemde stad een derde hoofdpersonage in deze game vormt. Waar je in de eerste Spider-Man en diens spin-off Miles Morales enkel door Manhattan mocht slingeren, krijg je daar nu ook de andere oever van de East River bij. Brooklyn is met andere woorden volledig verkenbaar, van het pretpark in het zuidelijke Coney Island tot de meer landelijke buitenwijken in het noorden. Interessant, zeker gezien de gebouwen in Brooklyn opmerkelijk minder hoog zijn, waardoor je als Spider-Man iets minder bewegingsvrij bent. Waar je in Manhattan nog steeds op uiterst intuïtieve wijze tussen de flatgebouwen door slingert – het besturingssysteem is nagenoeg ongewijzigd gebleven – moet je het in Brooklyn iets anders aanpakken. Gelukkig heeft Insomniac Games voor een razendsnel alternatief gezorgd.
Zowel Peter Parker als Miles Morales hebben nu immers de beschikking over webvleugels, die je open spreidt door op driehoekje te drukken. Op deze manier schakel je onmiddellijk over van webslingeren op een soort zweefmodus, waarmee je als een volleerde roofvogel door het hemelruim scheert. Uiteraard verlies je gaandeweg hoogte, maar dankzij enkele strategisch geplaatste luchtstromen in de stad kan je door slim te navigeren regelmatig weer hoogte en snelheid winnen. Het is even wennen, maar het duurt niet lang vooraleer je het slingeren en zweven als een doorwinterd acrobaat naadloos aan elkaar weet te rijgen en uitermate fotogeniek New York onveilig maakt. Insomniac heeft wat ons betreft het verplaatsen van A naar B – toch een verplicht en soms zelfs saai nummertje in veel openwereldgames – tot een ware kunstvorm verheven. Een daad waar wij maar wat graag ons petje voor afdoen.
Spider-Man: Brooklyn City
Wat het uitschakelen van het plaatselijke gespuis betreft, blijft Spider-Man 2 uiterst schatplichtig aan de Batman Arkham-games die meer dan tien jaar geleden brokken wisten te maken. Je komt als Spider-Man meermaals tegenover een overmacht aan vijanden te staan en dan is die goede oude ontwijkknop weer je beste vriend. Beide helden hebben naast hun gespierde lichaam en een schijnbaar eindeloze voorraad spinnenweb ook de beschikking over een hele resem gadgets. Denk dan bijvoorbeeld aan een soort mijn die slechteriken de lucht in katapulteert of – onze persoonlijke favoriet – een soort omgekeerde granaat die in plaats van vijanden weg te blazen iedereen naar één centraal punt toe trekt, met een kluwen aan in elkaar hakende tegenstanders als gevolg. Het ziet er allemaal spectaculair uit én is door de grote hoeveelheid vijanden soms ook best uitdagend, zonder ooit echt te frustreren.
Door missies te voltooien en aan andere activiteiten in de stad – waarover later meer – deel te nemen, stijgen je helden simultaan in level, waarna je drie skilltrees kan uitbouwen: één voor Peter Parker, één voor Miles Morales en één voor beide Spider-men. Zo spaar je een best gevarieerde voorraad moves bij elkaar. Miles heeft naast zijn spinnenvaardigheden ook elektrische krachten, terwijl Peter door het verkrijgen van het zwarte pak – de Venom-symbiote, voor de Spider-Man fans – plots veel krachtiger en venijniger kan uithalen. Beide helden nemen soms samen de strijdbijl op. Het is steevast een lust voor het oog wanneer je Peter en Miles de handen in elkaar ziet slaan om een hardnekkige tegenstander uit te schakelen… tot je beseft dat je die moves niet echt zelf kan triggeren. Het zorgt met andere woorden op tijd en stond voor wat filmische flair, maar voelt nooit echt aan als een gameplayelement.
Dat gebrek aan input durft ook wel eens door te schemeren in de verhaalmissies, waar de spektakelknop telkens schaamteloos opengedraaid wordt. Het gevolg is visueel vaak overdonderend, wat dan weer ten koste gaat van dat oh zo belangrijke gevoel dat jij – en niemand anders – verantwoordelijk bent voor de chaos op het scherm. Vooral in baasgevechten en achtervolgingen durft het gevoel je wel eens te bekruipen dat je toekijkt van aan de zijlijn terwijl de game voor jou de actie verzorgt. Begrijp ons niet verkeerd, je moet nog steeds tijdig de juiste knoppen indrukken – en de aanwezigheid van ouderwetse quick time events is gelukkig eerder beperkt – maar het had van ons allemaal wat meer mogen zijn – zeker als je weet dat games als Uncharted het evenwicht tussen visueel spektakel en gameplay input toch iets beter hebben weten te vinden. Het is muggenziften, maar we zijn eerlijk.
Op tijd en stond trakteert Spider-Man 2 je ook nu weer op een stealthmissie, waarin je probeert om ongemerkt tegenstanders te isoleren en uit te schakelen. Hier is eveneens de invloed van de Batman Arkham-games onmiskenbaar. Spider-Man is echter een stuk sneller dan Batman ooit was, waardoor je in een heerlijke flow kan terechtkomen waarbij je als een meesterninja één voor één vijanden uitschakelt. Miles Morales heeft hier een streepje voor op zijn collega en mentor, want hij kan net als in de comics tijdelijk onzichtbaar worden – een move die ondanks de aanwezigheid van een timer toch lichtjes overpowered en dus een beetje als valsspelen aanvoelt. Alles samen is de combat in Spider-Man 2 weer een erg gevarieerd pakket waar je urenlang je tanden in kan zetten. Dat dit nodig is, bewezen de vorige games al, waar je soms (vooral door repetitieve zijmissies) toch een zekere metaalmoeheid begon te voelen.
Bezigheidstherapie voor gevorderden
Insomniac heeft er in Spider-Man 2 alles aan gedaan om dit soort metaalmoeheid te vermijden, of toch op zijn minst zo lang mogelijk uit te stellen. Als je door New York slingert, krijg je nog steeds regelmatig willekeurige misdaden voorgeschoteld, maar dit keer zijn er meer varianten, die bovendien helemaal optioneel zijn, ook als je voor die felbegeerde 100% voltooiing gaat. Verhalende zijmissies hebben vaak een unieke insteek of (beter nog) een link met figuren en gebeurtenissen uit de comics, wat hen meer dan de moeite waard maakt. Het beste voorbeeld zijn de gevreesde uitdagingsmissies, waarin je binnen een bepaalde tijd opdrachten dient uit te voeren. Werden deze in de vorige games nog gekoppeld aan Taskmaster en de hondsirritante influencer-slechterik Screwball, dan wordt er dit keer een meer iconische slechterik en bijgevolg interessantere context uit de kast gehaald. Zeker eens proberen.
Toeters en bellen
Tijd om de technische kant van de game even onder de loep te nemen. Met Spider-Man 2 biedt Insomniac Games je de keuze tussen de fidelity en performance modus. Die eerste mikt op een stabiele 30 frames per seconde, maar stelt daar heel wat grafische pracht in 4K tegenover. De ray tracing spat hier bij vlagen van het scherm, vooral wat de lichtweerkaatsing in de voorbij flitsende gebouwen betreft. De performance modus levert wat grafische pracht in, in ruil voor een solide 60 frames per seconde. De resolutie blijft 4K, maar de ray tracing effecten worden teruggeschroefd en de hoeveelheid voetgangers en verkeer neemt af. Als je scherm het ondersteunt, is het daarnaast ook mogelijk om VRR en 120Hz aan te zetten. Het is allemaal de moeite waard… al willen we er wel meteen bij vertellen dat Spider-Man 2 de schoonheidstest niet helemaal vlekkeloos weet te doorstaan. Hou je vast, want we gaan even professioneel muggenziften.
Zolang je door de stad slingert, krijg je weergaloze vergezichten voorgeschoteld. Personages zijn uitermate knap vormgegeven en bewegen haast levensecht. Als je echter naar de details gaat kijken, durft Spider-Man 2 toch wel eens teleur te stellen. Bepaalde omgevingselementen – denk bijvoorbeeld aan water of zand – hebben we gewoon al veel overtuigender het scherm zien sieren en dat is jammer. De versie die wij speelden, durfde ook wel eens last te hebben van wat kinderziektes. De framerate bleef dan wel stabiel, maar we kregen toch een flinke dosis glitches op ons bord. Na een halfuur spelen konden we bijvoorbeeld al een checkpoint herstarten omdat één van de vijanden die we moesten uitschakelen vastzat in het decor en zodoende onbereikbaar was geworden. We gaan ervan uit dat deze problemen opgelost zullen zijn in de winkelversie, maar willen het toch even melden. Op vlak van audio hebben we dankzij ijzersterk stemmenwerk en een memorabele soundtrack echter geenszins te klagen.
Conclusie
Spider-Man 2 biedt fans van superhelden een subliem verteld verhaal aan, vol knipogen naar de comics en met enkele interessante plotwendingen die toch weer een nieuwe draai geven aan bekende figuren en gebeurtenissen uit de Spider-Man mythologie. Op vlak van combat en stealth mikt Insomniac onder het motto 'Why change a winning team?' vooral op meer van hetzelfde, daar waar ze hun omgeving en bewegingsmogelijkheden wel merkbaar uitbreiden met respectievelijk Brooklyn én web wings. Wij hebben ons alleszins enorm weten te vermaken, ook al wist de game ons op grafisch en technisch vlak nét niet helemaal te overtuigen. Dat zou echter geen enkele liefhebber mogen tegenhouden om met veel gusto deze nieuwe Marveltopper in te duiken.
Pluspunten
- Heerlijk verhaal
- Peter Parker én Miles Morales
- Solide combat én stealth secties
- Webslingeren én zweven
- Manhattan én Brooklyn
- Grafisch én auditief knap
Minpunten
- Balans tussen visueel spektakel en gameplay soms wat zoek
- Niet altijd even vernieuwend
- Technisch onvolmaakt
8.5
@Bass: BUSTED! Hahahaha!! Wat een dumbass lol
@Bass:
Kan geen toeval zijn. Waar blijven de mods? Of meten ze wéér met twee maten?
Korte speelduur van 20 uur is niet belangrijk?
Logica is hier ver gezocht !
Word weer een topper en stop met de box voor te trekken .
@Bass: Haha, mooi. Oh well, we hebben de afgelopen jaren wel meer trollen zien komen en gaan.
@Anoniem-8373: 20 uur is wanneer je als een bezetene zo snel mogelijk het hoofdverhaal uitspeelt. En het gaar uiteindelijk toch om kwaliteit, anders krijg je van die gigantische open werelden waar niets te doen is of veel te veel repititieve quests. Alleen om mensen als “Anoniem 8373” tevreden te houden. Wat telt is hoeveel plezier je aan een game beleefd, wat je je er, aan het einde van de rit van herinnert. En of dat dan 20, 30 of 80 uur heeft geduurd, boeiend. Als het te gek was, is het goed. Het gaat om dat je je vermaakt, niet om dat je er maar zo veel mogelijk tijd mee kwijt bent. Wat mij betreft.
@Anoniem-8373: Veelzeggend trouwens, dat dit zo’n beetje het enige argument is waar haters mee aan komen zetten.
@Bass: Of je zoekt gewoon wat omdat er mensen zijn die playstation af zeiken ipv xbox jou voorkeur is duidelijk te zien zielig dat ander volk dat niet mag uiten.
@RLXTR: Onzin je wilt toch niet 80 eu betalen om na een weekend al klaar te zijn of ga je dan weer New game opstarten lijkt me toch van niet.
De meeste single players zijn 1x op normal vervolgens op het moeilijkste niveau en dan gaat hij weer naar gamemania om in te ruilen.
@Anoniem-314: Op basis van mijn ervaring met de eerste Spider-man game verwacht ik echt niet dat ik hem in één weekend helemaal uitgespeeld heb. Maar misschien is het ook een beetje een levensfase ding. Ik kan het me, in deze fase van mijn leven, echt niet veroorloven een volledige zaterdag en zondag alleen maar te gaan zitten gamen. Maar goed, 80 euro uitgeven is voor mij ook niet zo’n groot probleem als dat voor sommigen op deze site kennelijk wel is.
Heb jij de eerste Spider-man of Miles Morales eigenlijk wel eens gespeeld? Na het voltooien van het hoofdverhaal is er nog best veel te doen. Ik zou met niet zo blind staren ook die 20 uur. Of die 80 euro. (Ik heb heb trouwens bij een webshop besteld voor 69 euro)
@Anoniem-7061:
Lol. En jij wilt serieus genomen worden?
Erg gesteld met PlayStation tegenwoordig. Prijzen omhoog drijven en dan met één game komen die er toe moet doen in 2023, maar die geeneens de middelmaat ontstijgt. Een ieder die dit nog tracht te verdedigen, maakt zichzelf belachelijk.
Ik Begrijp dat Insomniac op safe heeft gespeeld voor het vervolg, maar en het is een grote maar… wat verwacht je precies van een spel over Spider-Man?
Wat zou jij gedaan hebben om dit te veranderen?
Ik ben over het algemeen geïnteresseerd in wat je van gedachten zou doen veranderen als het verder zou gaan en in hoeverre kun je een spel over Spider-Man vernieuwen?
Ik heb het gevoel dat dit altijd dezelfde manier is waarop mensen game-sequels behandelen, als het geen enorme dramatische vernieuwing is, dan wordt het een beetje naar beneden bijgesteld.
Bij deze review lijkt hier ook sprake van te zijn. Althans die schijn ligt erover heen.
Wat ik verwacht is dat Spider-Man gewoon een nieuw verhaal is.
Ik koop geen nieuwe strip uit dezelfde serie en denk: het is meer van hetzelfde, niets geks.
Ik verwacht dat Spider-Man hetzelfde zal doen in een andere situatie en met andere karakters.
Dus voor de fans; weet je absoluut hoe Spiderman zich voelt en speelt in de eerste game. Vervolgens hebben ze het in 2 aangepast om het beter te maken.
Dus ik verwacht dat Spiderman 2 dat zal zijn, maar een ander verhaal.
Hetzelfde geldt voor films in een franchise.
John Wick heeft bijvoorbeeld 4 films en ze zijn allemaal in principe hetzelfde. Toch vond ik ze geweldig.
8,5 is een goed cijfer op zich en na het zien van Digital Foundry kom ik tot de conclusie dat ieder voor zich de game reviewed
@Anoniem-5196: als je een game koopt zul je altijd nog meer eigenaar van een game zijn dan dat je het “huurt” met gamepass (of ps plus natuurlijk)
@Anoniem-9671: daarom is het ook een vervolg toch? Ik snap sowieso niet waarom mensen komplete verandering verwachten in games als dit. Misschien nieuwe mechanics, maar de core blijft hetzelfde.
Misschien verwachte ze wel een dating sim met MJ, of dat je ineens autos kan stelen en mensen dood kunt maken hahaha
Lees de review op invader.be, is veel eerlijker dan deze hier
Blijkbaar ook thé same old shit
@Anoniem-5910: op gamer.NL geven ze schaamteloos een 8. Die Ron en Erik zitten er echt diep in bij Microsoft
@Anoniem-2074: Nee want zijn Pro Microsoft en dit doet ze enorm veel pijn
@Anoniem-885: @Anoniem-2074: Nee ze verwijderen alles wat pro xbox is alle kritiek op Sony en hun games en gebruikers Coola Dopekoe en die Robanos nep gangster
Is dit ik weer zo’n ubi repetitive game als deel 1? Dat voelde op een duur wel als een straf om door te zetten
@Anoniem-4543: df even checken op YouTube menneke
Wat laten die xbox fans zich kennen zeg………..er gewoon niet tegen kunnen dat Sony er (weer) een topper bij heeft. Zo sneu.
@Anoniem-8992: Wat doe je dan nog op deze site? Staan andere meningen jou soms niet aan?
@Anoniem-7380: “Nee ze verwijderen alles wat pro xbox is alle kritiek op Sony en hun games en gebruikers Coola Dopekoe en die Robanos nep gangster”
Ga hier dan gewoon weg. Zal niemand erg vinden.
@Anoniem-953: ik spreek slechts een vermoeden uit. Ieder zn ding natuurlijk
@RLXTR: ja idd. Het is 20 uur voor mensen die gamen voor hun beroep. Ik had na de review hier van Ratchet and Clank Rift apart ook verwacht er redelijk snel klaar mee te zijn. Maar heb er 2 a 3 x langer over gedaan dan de reviewer.
@X_boy: wat een grote jankerd ben jij zeg 20 uur is ruim voldoende
Vroegah had je je game al uitgespeeld binnen 2 a 3 uur en ja ik heb ook een xbox en ps5 en zelfs een game pc dus ga niet lopen janken dat ik een ps fan boy ben want dat is totaal niet zo een echte gamer heeft het allemaal en hoeft niet te janken op een andere console zoek een leven gast en laat het andere kamp lekker met rust met je flauwekul
On topic
Ik heb de ps5 weer uit de kast gehaald afgestoft en aan geslingerd en het spel gister besteld nu wachten tot de 20e
@Anoniem-565: mss de review eens gaan lezen??
omdat mijn comment was weggehaald plaats ik het nog maar effe: Waarom wordt er niets verteld over de korte story van 20 uur? Dit is een game van 70 euro.
@Anoniem-4885: wow bf een 8 wtf was mega troep
@Anoniem-2744: serieus zo weinig
@Anoniem-2744: Omdat 20 uur lang zat is misschien ? Niet elke game hoeft een grindfest te worden toch ?
@Anoniem-2744: Heb je eerdere commentaar al gekezen? Dat is door minstens 10 anderen al gezegd. Nogmaals, die 20 uur is waarschijnlijk als je als een fanatieke zombie zo snel mogelijk alleen het hoofdverhaal speelt. Als je sidequests doet, tijd neemt om je karakter en gear up te graden en gewoon voor het vette uitzicht wat rond te slingeren, weet ik zeker dat je er heel veel langer over doet. Daarnaast, hoe een groot issue is dit nu echt? Dit is toch geen live service game die je nooit uit moet kunnen spelen?
@Anoniem-565: Wat? Grapjas.
@Anoniem-2744:
25 uur is perfect
Uncharted was 8uur en dat had amper replay value
Met deze game ben je zelfs 35u zoet als je echt alles wil doen en dat is perfect.
Games zouden max maar 30u mogen duren want bij mezelf merk ik dat ik na 30u ook wel klaar ben met een game
@øMarvixø: Ik heb ook gewoon een ps5 hoor, maar vind 80,- voor 20 uur speelduur het gewoon niet waard, kan toch? ik wacht wel tot die in de aanbieding is.
@X_boy: heb je niet jij heb niks daarom zit je hier te janken met 2 acounts
@X_boy: 80 ? Heb 60 betaald
@X_boy: topkwaliteit ! Is het dik waard
Reviews zijn slecht meningen van reporters/gamers….uiteindelijk beoordeel je de game zelf …ook al vindt iedereen een game slecht en geven ze het een slechte cijfer,zolang jij hem goed vindt is ie goed maar als je mening mee verandert met de schapekudde dan too bad for you…maar soms is slecht gewoon slecht ..beste games zijn games die tijdje al uit zijn vanwege de updates zoals cyberpunk 2077 vergeleken met launch …ondanks alles zou de game een hele ander cijfer krijgen als ze het nu zouden beoordelen wegens de updates en zo
@Anoniem-7501: toch nog iemand die het begrijpt.
De meeste site 9 @ 9,5 , begrijp jullie niet Playsense!!!
@X_boy: 70€ xbox man
@Wadanda: Xbox maakt gewoon betere games in 2023
@PowerYourDreams: maar jongen toch, ik heb het oprecht met je te doen. Hoe kom je toch allemaal aan die onzin.
@Anoniem-6400: volgens playsense.nl en gamer.nl niet. Starfield en Forza Motorsport krijgen hogere cijfers.
@PowerYourDreams: dus jij gaat uit van 2 sites ? Dat is niet goed jongen.
@PowerYourDreams: Je zegt net dat je het eens bent met iemand die stelt dat reviews maar meningen zijn, en dan is dit je eerstvolgende opmerking…
@RLXTR: iq van een stoeptegel
@Wadanda: In plaats van je vreselijk druk te maken over de cijfers die gegeven worden wellicht de review lezen? Die onderbouwt het cijfer namelijk.
@Rastapopulos: https://opencritic.com/game/15052/marvels-spider-man-2
@PowerYourDreams:
Hahahahaha, damn, heb in jaren niet meer zo goed gelachen.
Hoe fanboy kan je zijn.
Xbox heeft niks dat de PS gamer zou willen
Geweldige game, minimaal een 9 waard.
@Anoniem-252: Heb jij hem zelf al kunnen spelen?
@RLXTR: ja voor een review, echt genieten wat insomniac uit de PS5 weet te halen en dat in 3 jaar tijd.
Mensen vergelijken appels met peren tering wat dom zeg als gamer die sinds SNES tijden gamed kan ik hier keihard om lachen………
Leuke review om te lezen, ga er vrijdag als het mij lukt meteen aan beginnen.
@PowerYourDreams: Het is niet de dag van de onozele gasten , misschien ben jij wel zo ?
Geloof jij maar je eigen leugen bro !
@Rastapopulos: Mag ik dan aanhalen dat ik Co-up geen minpunt vind en dat spiderman plotseling geen dingen kan als the joker enz
@PowerYourDreams: is het ook het is wel vermakelijk maar zeker zeker niet de beste buiten de top 5 in ieder geval
@X_boy: haha laat mij raden, jaloerse xbox fan?
Ik begrijp nooit zo goed waarom games volgens sommigen altijd 100+ uur moeten zijn. Als een game goed is, dan is 10/20/30 uur ook gewoon prima. Het gaat om de ervaring en het plezier wat je er uit haalt. Één van de redenen waarom ik de AC reboot bijvoorbeeld vreselijk vind, is omdat het allemaal veeeel te lang duurt. Groter is in ieder geval zeker niet altijd beter.
@Anoniem-4458:
Hoe de Fuck is een 8,5 middelmaat?
@Anoniem-8885: Uiteindelijk is jouw review/cijfer ook gewoon een mening, net zoals die van de schrijver van deze review. Elke review is een persoonlijk iets
@Anoniem-5196:
For the players is nog steeds van kracht bij het klantvriendelijke Sony
Dit laat wel weer zien waarom een gemengde site een drama is als je alle haters bij elk artikel wegfilterd dan blijft er weinig over.
Als je anonieme reacties eruit haalt dan is het helemaal snel klaar. Kom op kleuters ga toch buiten spelen als je iets niet leuk vindt.
Ik hoop dat als je over technisch onvolmaakt praat dan dit ook wel aangestipt hebt bij Starfield.
Kan niet wachten !
@Anoniem-7604:
Want iemands voorkeur moet in jouw wereld ergens op slaan?
Wat een game! En dat professioneel muggeziften is inderdaad professioneel muggeziften. Vind die stofwolk absoluut niet storend. Kijk naar al het andere pracht en praal. Intens genieten!
@Anoniem-5136: ach het is de mening van de reviewer ik zou mij er niet blind op staren het is voor mij de goty>
naast last of us 2 god of war ragnarok en deze game is het een van de weinige waar ik na het uitspelen direct nog een nieuwe playthrough en dat is goed genoeg toch?