Insomniac slaagde erin om ray tracing te implementeren in elke grafische modus van Marvel’s Spider-Man 2, wat zeer ongebruikelijk is en doorgaans moeilijk te bereiken valt zonder de stabiliteit van de framerate in gevaar te brengen. Je zou dan ook denken dat deze beslissing al vroeg in de ontwikkelperiode is genomen, maar dat is niet het geval.
Mike Fitzgerald, de Director of Core Technology, heeft aan Digital Foundry laten weten dat het ontwikkelteam pas dit jaar heeft besloten om ray tracing te gebruiken in alle grafische modi van Spider-Man 2. Fitzgerald is van mening dat hun eerdere games voor de PS5 er gewoon niet zo spectaculair uitzagen als er een modi werd gekozen die geen ray tracing ondersteunde.
Dit gold ook tijdens de ontwikkeling van het vervolg op Marvel’s Spider-Man.
“It has always pained me whenever I see a screenshot of the first couple of Spider-Man games, or if I see Clank with ray tracing turned off. And I always know immediately, when I see that screenshot, and it always bums me out. And so it was always an aspiration for this one: wouldn’t it be great if we didn’t have to have that real big compromise in there if we got back to a pure performance and resolution trade-off?”
Toen eerder dit jaar bleek dat Spider-Man 2 qua performance al goed in elkaar stak, werd het idee geopperd om in alle grafische modi ray tracing te gebruiken. Fitzgerald en zijn collega’s wisten dat dit veel extra werk zou opleveren, maar ze wilden er toch voor gaan.
“And I don’t think we committed to it until earlier this year, but I think basically, we saw the way performance was trending, and we said, ‘You know, it’ll be work, but let’s go for it’.”
Het resultaat mag uiteindelijk gezien worden, want grafisch ziet Marvel’s Spider-Man 2 er zeer goed uit. Dit is mede dankzij het gebruik van ray tracing.
Ik heb er eerlijk gezegd niet op gelet. Maar de game ziet er goed uit.
Erg nice, het werkt top, ziet er mooi uit, zeker in de fotomode, erg blij mee.
Een heel goede beslissing is dit het werkt perfect en het zag er zo mooi uit top spel .
Zo zie je laar dat beide consoles best 60fps én (iets beperktere) raytracing aankunnen. Natuurlijk moeten er wat toegevingen gedaan worden maar mits goed programmeerwerk is het mogelijk. Spider-Man 2 en Forza Motorsport zijn daar de voorbeelden van.
Misschien omdat ze ook geen rekening moesten houden met een ps4 versie
Ziet er allemaal erg mooi uit 🙂
@mrb:
Heb je nou eindelijk een PS5? 🙂
@mrb: Heb je nou eindelijk een PS5? 🙂
@Anoniem-8028: zelfs bij de plaatselijke groenteboer kan je nu een ps5 kopen, zijn overal te koop.
@Anoniem-6237: Nee, maar een maat van mij wel waar ik Spiderman 2 speel 🙂 Die paar games die ik wil spelen/kopen komen uiteindelijk op Steam. Voor mij geen reden om een PS5 erbij te kopen. Het ‘nieuwe’ slim model heeft me helaas ook niet over de streep getrokken. Helaas, de eerste gen PS die ik mogelijk nooit ga kopen.
Nou heb ik zelf totaal geen verstand van al die technische aspecten, maar ergens lijkt het me nog best logisch dat ze daar pas later mee kwamen. Aangezien technologie constant vooruit gaat, zou ik me in kunnen denken dat ze pas later tijdens de ontwikkeling een mogelijkheid zagen waardoor het werkt. Maar zoals ik al zei, totale leek.
@Anoniem-8690: als er geen PS4 versie er van komt teminsten ondanks dat hun zelf zeiden van niet aangezien Gran Turismo 7 wel nood gedwongen in eerste standie ook niet voor de PS4 zou komen ik zeg dit omdat de game van Insomniac Games Ratchet And Clank Rift Apart geen handmatige save systeem had deze game heeft dat wel
Top, mijn enige minpuntje op grafisch vlak is hoe de personages eruit zien, had van betere kwaliteit mogen zijn
Hele goede keuze. De game ziet er top uit!
Wat is Ray Tracing? Ik hoopte op uitleg 😉