S.T.A.L.K.E.R 2: Heart of Chornobyl heeft een behoorlijk lange ontwikkeling achter de rug en het is de bedoeling dat de game in het eerste kwartaal van 2024 verschijnt. Vooralsnog ligt de game op koers om die release window te halen. Daar ziet het ook naar uit, want er is een nieuwe trailer gedeeld, informatie vrijgegeven over grafische modi en nu weten we de speelduur.
Met andere woorden: de ontwikkelaar spreekt over de game en dat levert interessante details op. In een interview met het Chinese Gamersky heeft GSC Game World aangegeven dat de game ongeveer 40 uur lang zal zijn. Het betreft hier de globale speelduur van het hoofdverhaal. De ontwikkelaar gaf eerder al aan dat de effectieve speeltijd op kan lopen tot honderden uren.
Na 40 uur zul je dus door het verhaal heen zijn, maar met in potentie honderden uren extra speelplezier in het vooruitzicht, betekent dat de game rijkelijk gevuld is met optionele content. Wat het hoofdverhaal betreft, de ontwikkelaar kon nog kwijt dat de game vier verschillende eindes heeft, dit gaat ook op voor de zijmissies, die weer invloed op het hoofdverhaal hebben.
Mijn interesse is al behoorlijk getaand, oorlog en brand ok, maar kom nu eens met een redelijke release datum.
Dat vaag blijven over en het verschuiven van de release datum (Q1 2024 gaat gevoelsmatig weer niet gehaald worden) is een ding, maar een verwachte gemiddelde speelduur van 40 uur om een fps uit te spelen is wel echt lang zeg! Hoe blijft dat interessant zonder rpg elementen o.i.d. ? Het kostte met Shadow of Chernobyl en Call of Pripyat elk zo’n 15 uur om ze uit te spelen, dat is m.i. een perfecte speelduur. Als je echt alles gezien wilde hebben dan verdubbelde die speelduur grofweg, nog steeds redelijk en goed haalbaar voor de meesten. Maar 40 uur om alleen de hoofd verhaallijn af te ronden, zonder daarnaast echt op verkenning te gaan, pffff klinkt heftig. Grindy games zijn er al genoeg, hopelijk wordt dit daar geen van.
@Gerard_Ingrid: deze ontwikkelaar zit letterlijk in een oorlog,met al dat stress en gevaar om hun heen. wat denkj nouzelf??!
@Anoniem-6948: Het is echt ook nooit goed he ? Dan is een game weer te lang, dan weer te kort. Wat kunnen sommige gamers moeilijk doen.
Echt jammer dat hij niet op playstation komt. Stalker 1 gespeeld op pc en was echt een fijne game
@Anoniem-8806: De game is een timed exclusive.
@Anoniem-3823: Als een oorlog continu een excuus moet zijn om een game uit stellen, waarom komen ze dan wel met een fictieve release in het eerste kwartaal van 2024, niemand heeft immers een glazen bol om te zien of deze oorlog dan ook daadwerkelijk is beëindigd.
@Gerard_Ingrid: Als een oorlog continu een excuus moet zijn om een game uit stellen,
-geraaard doe dat nou niet,denkj nou echt dat men in zulke situaties ff makkelijk rustig kan werken,waarbij bommen en granAten in elke hoek vliegen -___-‘
@Gerard_Ingrid: wat ben jij voor een wereldvreemd figuur? Deze mensen die letterlijk hun leven op deze game zetten en meneer klaagt over een vage releasedate :’’)
Ik heb behoorlijk veel zin in deze game. Doe met rustig aan met de release, en maak er iets moois van.
@Gerard_Ingrid: Dit dus de hype is inmiddels omgezet in ik zie het wel
@Gerard_Ingrid: En ik dacht dat alle mannen moesten vechten aan het front Lafaards. zitten waarschijnlijk gewoon ergens in Rusland of polen te programmeren
@Anoniem-3823: deze ontwikkelaar heeft maanden geleden al aangegeven inmiddels weg te zijn uit het oorlogsgebied daarnaast zou ik als Oekrainer voor mn land gaan vechten ipv elders een spelletje te ontwikkelen.
Ben nog steeds wel benieuwd maar de laatste trailer (bolts & bullets) was niet best.
@Anoniem-1420: pffff jij bent echt zuur
@Anoniem-9537: Als een voorkeur uitspreken voor een wat kortere speelduur dan opgegeven door de ontwikkelaars kwalificeert als ‘moeilijk doen’, dan is dat maar zo. De interesse in deze game is er nog steeds overigens, maar hoe die overeind blijft gedurende een complete playthrough is momenteel lastig in te schatten, ook vanwege de niet al te positieve feedback vanuit de media na de hands on sessies. Mettertijd zal alles duidelijk worden.
Nou gezien hoe broke de game op gamescom was. Is het niet te hopen dat hij in Q1 uitkomt.