Tijdens een speciale State of Play werd het aankomende Final Fantasy VII Rebirth uitgebreid uit de doeken gedaan en in onze preview kon je eveneens lezen dat dit absoluut een game is om in het achterhoofd te houden. Nu heeft regisseur Naoki Hamaguchi in de onderstaande gameplay video bevestigd dat de game meerdere grafische modi zal hebben.
Zoals we tegenwoordig gewend zijn, zal ook Final Fantasy VII Rebirth een performance en graphics modus bieden, waar de eerste richt op een framerate van 60fps en de laatste stand weer mikt op een 4K resolutie tot maximaal 30 frames per seconde. Andere features van de PlayStation 5, zoals de SSD, haptische feedback en adaptieve triggers worden ook volop gebruikt. Het ziet er dus naar uit dat Square Enix veel aandacht heeft gestoken in de remake van het legendarische zevende deel.
Final Fantasy VII Rebirth lanceert op 29 februari voor de PlayStation 5.
Wat is het nieuws nou eigenlijk?
Dat het er 2 heeft is al duidelijk, en dat is eigenlijk al “meerdere grafische modi”. Er word nergens gesuggereerd dat het er ook meer dan 2 gaan worden.
Wacht nou gewoon eerst af tot het zeker is, in plaatst van nietszeggende “informatie”
Ben zo benieuwd naar de haptische feedback en de adaptive triggers in deze game. Gfx leuk en zo maar die Dual Sense dat is nu echt puur next gen (imho)
@coola:
Overdrijven is ook een vak. Zo bijzonder zijn zulke extra’s ook weer niet.
@Anoniem-4013:
Vind jij. Ik blijf zowel de haptic feedback als de adaptive triggers keer op keer magisch vinden. Het verrijkt de gameplay ervaring
@coola: Ik vind het een vreselijk irritante gimmick dat ik het direct hebt uitgezet na het eerste gebruik daarvan.
@Smaakmaker:
Ja jij vind alles k*t. Dat weten we nu wel.
@coola: Mee eens. Is een verrijking van het gamen. Ik blijf het geluid dat uit de controller komt ook nog steeds magisch vinden. Moet veel meer mee gedaan worden.
@coola: wellicht wat overdreven. Maar als het goed toegepast word (zoals in Astros playroom) dan kan het echt een wereld van verschil maken.
Helaas word het nog niet zo veel toegepast zoals in Astros. Althans, niet in de games die ik heb gespeeld.
Bij Fortnite was het handig met Adaptive triggers, dat je ze zo kon instellen je ze maar heel weinig hoeft in te drukken om te schieten, en al meteen tegengas krijgt bij die knop
@Smaakmaker: ik dacht dat ik weinig leuk vond, maar jij komt helemaal over als een zuurpruim, djeez.
@7th-son:
Helemaal mee eens. Bij Astro was het geweldige ervaring met alle extra’s.
Maar bij de meeste games is het eerder irritant of gewoon een slappe hap. FFXIV bijvoorbeeld trilt de Dualsense als je character een stap maakt. Hoe zwaarder, hoe erger en je loopt constant in een MMO.
@7th-son:
Zuur is ook een smaak. 😉
@Smaakmaker: Zit jij de hele dag te loeren totdat coola wat zegt zodat jij er op kan reageren? Het begint echt een beetje zielig te worden. De enige andere verklaring is dat jij coola zelf bent met een andere account. Dat zou helemaal het toppunt zijn.
@Anoniem-7261: bij astro heb je dat toch ook? Daar voelt het ook nog eens anders als je ergens anders op loopt.
Ik heb het persoonlijk nog niet als vervelend ervaren. Alleen acceptabel of goed. Maar zoals vaker gezegd word, ieder zijn voorkeur
@7th-son:
Ik vond het bij cyberpunk ook goed gedaan met al die spanning oplopende geluiden enzo. Geeft voor mij echt een meerwaarde aan de ervaring van de games de triggers tijdens rijden werken ook lekker en geven meer gevoel in de ervaring.
Van ’t weekend m’n kinderen (17 en 18 jaar) short message van silent hill laten spelen en die werden helemaal lijp van die geluiden uit de controller tijdens de intensere stukjes.
Voor mij ook echt next gen en de beste controller tot nu toe
@Anoniem-7261: Haha valt wel mee hoor vind genoeg leuk
@Anoniem-2980:
Bij Assassin’s Creed Vahalla en Mirage en bij watch dogs legion en wreckfest is werkt de haptic feedback en adaptive triggers ook heel erg goed.
Leuk deze demo door ineens eruit te vliegen.
@Smaakmaker: mee eens. Wat een gimmick.
Ben wel erg benieuwd of er dus een 3 game mode komt. Bij de demo vond ik de performance echt ondermaats. Leek wel op een blurry 720p game. En graphics mode was echt mega choppy. Hoop op iets in between.
Deze demo is echt geweldig. Performance is erg mooi en scherp ondanks de 1080p, en die 60 fps is stabiel als een Motherfucker. En dan de graphics Mode OMG die 4K resolutie is liefde en die 30 fps op geen enkel moment kakt het in.
Als de uiteindelijke game net zo gaat zijn als deze demo dan gaat het èèn van beste games worden die ooit is gemaakt.
@Anoniem-7850: hahahhaa gast, wat heb jij genomen?
@Anoniem-7850:
De demo is inderdaad geweldig en zowel de performance als graphics mode zijn prachtig en werken naar behoren.
Het heeft de potentie om de beste Final Fantasy game ooit te worden.
@Smaakmaker: Jank niet is prima gedaan en zet het uit als je er niet tegen kan dwaas
@Anoniem-9557: Niet de azijn die de meeste hier elke ochtend slikken als m edicatie.