FromSoftware heeft veel gamers weer in rep en roer gebracht nadat het de eerste trailer voor de langverwachte Shadow of the Erdtree uitbreiding voor Elden Ring liet zien. De uitbreiding zal op 21 juni dit jaar verschijnen en er is zelfs een Collector’s Edition voor aangekondigd.
Elden Ring is uiteraard een hot topic, maar ondertussen wordt er al jarenlang naar een remake van Bloodborne gevraagd. In een exclusief interview met Eurogamer sprak Hidetaka Miyazaki over deze game. Hij stelt als eerste dat het een titel is die hen erg dierbaar is.
Iets wat ook voor een grote groep gamers geldt. Het maakt hem ‘erg blij’ dat er zoveel mensen gepassioneerd zijn over Bloodborne.
“It is a title we hold very dear and just as much as our fans. It does make me very happy to see that there are still so many people passionate about it.”
Maar hoe zit het nu met een remake, want gaat die er ooit komen? Daar ging Miyazaki niet concreet op in, maar hij stelt wel dat nieuwe hardware een waarde geeft aan een remake. Daarvoor haalt hij de Demon’s Souls remake aan, die een generatie heeft overgeslagen om terug te keren. Wat generaties verder heb je namelijk hardware capaciteit om echt nieuwe dingen te kunnen doen.
Volgens hem is de lancering van nieuwe hardware een belangrijk element wat remakes zoals die van Demon’s Souls zo waardevol maakt. Tegelijkertijd zegt hij wel dat het niet per se hoeft af te hangen van een nieuwe console. Hij ziet namelijk ook de meerwaarde ervan in om zoveel mogelijk spelers kennis te laten maken met de game.
“I think having new hardware is definitely a part of what gives these remakes value. Things you weren’t able to achieve on previous generations of hardware, ways you weren’t able to render specific expressions – [new hardware] sometimes makes it possible.
However, I wouldn’t say that’s the be all and end all. I think purely from a user perspective, modern hardware also allows more players to appreciate all the games. And so, it ends up being a simple reason, but as a fellow player, I think that accessibility is important. I think that can be the driving force between bringing an old game to a new platform.”
Of er ooit een remake gaat komen is dus nog altijd afwachten, maar het doet Miyazaki in ieder geval goed dat de game nog steeds zo leeft. Hopelijk geeft dat ooit het zetje wat nodig is.
Remake? Welke gladiool zou hierom vragen. Deel 2 liever
@Anoniem-2598: een lijntje code veranderen en je hebt de framerate unlocked. Hoop dat ze ooit is met een update komen. Meer is echt niet nodig.
@Anoniem-512:
Precies dit.
@Anoniem-512: ligt er aan, soms zijn dingen getimed aan frames. Beetje lullig als items ineens de helft minder lang meegaan omdat je 60fps draait ipv 30
@Anoniem-512: wat jij bedoeld is remasteren. Wat overigens voor deze game meer als genoeg is, aangezien hij nog niet zo verouderd is.
Remake is de game opnieuw opbouwen.
De game is alweer 9 jaar oud, de tijd vliegt!
Ik heb best interesse in een remake (geen interesse in een remaster).
Vermaak me op dit moment prima met Lies of P, wat erg lijkt op Bloodborne. Zelfs de audio is soms leentjebuur van Bloodborne. En dat doet me weer verlangen naar meer Bloodborne. 🙂
@Anoniem-512: klopt maar met bloodborne gaat het niet zo makkelijk om van 30 naar 60fps ff snel te doen.
https://www.reddit.com/r/bloodborne/comments/rghh16/does_anyone_know_why_the_game_wont_get_a_60_fps/
@Anoniem-5849:
Niet bij bloodborne
Geen idee bij welke games dit het geval is, kan je een voorbeeld noemen.
Vind het een vreemd verhaal.
@Anoniem-60: google maar eens. Van 30 naar 60fps kan gekke dingen veroorzaken zoals idd bijvoorbeeld andere/minder iframes, of verslechterde durability van wapens
Hoppa op de ps6 dus de remake.
Ze sloegen met dark souls ook een generatie over.
@Anoniem-5499:
Dat is veel te willekeurig waar je het over hebt.
In het geval van bloodborne is het 1 gozer gelukt met 1 pc om het voor elkaar te krijgen, stabiel zonder problemen.
Simpel te doen voor een heel ontwikkel team.
@Anoniem-60: Dark Forces remaster. Het origineel zit vast op 72 fps. Veranderen van de framerate versnelt de game. Kijk de recente video van Digital Foundry hierover maar