Hellblade II komt uit voor de Xbox Series X|S en pc. Van de versie voor het eerstgenoemde platform zijn we nu op de hoogte wat betreft grafische opties. Er is er namelijk maar één, wat toch enigszins verrassend is.
Tegenwoordig worden games voor de huidige generatie consoles regelmatig voorzien van meerdere grafische opties. Zo kan de speler zelf beslissen of hij/zij met hogere resolutie of hogere framerate wil spelen. Hellblade II geeft je deze keuze niet. Het spel heeft een framerate van 30fps en een dynamische resolutie, en daar zal je het mee moeten doen.
De keuze om alleen 30 frames per seconde aan te bieden, is omdat Ninja Theory een cinematische ervaring voor wil schotelen, zo heeft VFX director Mark Slater-Tunstill laten weten aan GamePro. Films draaien op 24 fps en 30 fps ligt daar het dichtste bij.
LOL, playstation is de remake/remaster station en xbox inmiddels de 30fps-console.
@Jason28: We hebben gewoon zwaar verouderde hardware gekregen. Kon ik ook niet anders want als ze consoles hadden geleverd toendertijd. Dan hadden ze een console moeten maken die prijstechnisch waarschijnlijk veel te hoog zou liggen om uberhaupt een verkoopsucces te zijn. Maar het blijft het nadeel van console gamen.
@Smaakmaker:
Als je 2 next gen consoles uitbrengt en een daarvan (Series S ) heeft minder Teraflops dan de PS4 Pro. Dan vraag je erom dat de games niet naar het gewenste resultaat gaan draaien als MS verplicht dat de games op de S en X gelijk moeten draaien.
Zo zie je maar weer, bij de volgende generatie consoles komen over een paar jaar weer de betaalde updates voor dit soort games, zodat ze dan wel op 60 FPS kunnen draaien. Eigenlijk een herhaling van de oude PS4/XBO games die naar nu wel op 60 FPS op de PS5/XSX draaien. Gelukkig is het geen straf om die oude games te spelen, er zitten genoeg top-games bij.
Denk niet zozeer dat het gevalletje “te zwakke hardware” is maar eerder weinig moeite willen doen en niet echt nodig bij dit type game.
Ik vind het ook wel jammer dat we geen keuze hebben maar afgaand op deel 1 was dit nou ook geen game waar je erg snelle reactiesnelheid moet hebben en combo’s aan elkaar moet raggen of waar de gameplay zo’n hoog tempo heeft dat hogere framerates het verschil maken.
Het is natuurlijk een veel tragere game, met een focus op verhaal en niet zozeer combat. Denk dat ze daarom zoiets hebben van we gaan hier geen tijd en moeite in steken voor 60fps.
Onder het excuus van “filmische ervaring”.
Ik vind het ook maar wat flauw, maar goed, dit is wel een game waar het niet echt hoeft voor mij.
@Anoniem-7651: Dat is ook een hele slordige fout van Xbox. Maar aan de andere kant je kunt niet zeggen ik cancel die Xbox series S. Want dan jaag je de kopers van die console over de kling. Maar waarom is het niet mogelijk om de S om lagere Framerate te laten spelen en de Series X gewoon de 60fps te geven bij hun games.
Waarom dan niet all-the-way en gaan voor die 24FPS? als dat doelstelling is, doe het dan gelijk goed. Gewoon een smoesje om de 30FPS te kunnen verantwoorden.
Maar, ik denk wél dat deze game prima speelt op 30FPS. Het eerste deel was ook best wel traag in beweging, dus zal het niet zo merkbaar zijn.
Mensen die lopen te zeuren over slechte hardware omdat er nu maar 30fps wordt gehaald begrijpen het gewoon niet. Er komen steeds nieuwere grafische technieken bij en die vragen om steeds meer kracht. Het is logisch dat een bijna 4 jaar oude console (van ‘maar’ 500 euro, dus je kan dan sowieso al niet de beste hardware erin proppen) dan moet gaan inleveren op framerate.
Prima toch maakt.mij geen reet uit.
Xbox Series S is fantastisch.
Geen probleem. 30fps is prima.
Om te janken
@Smaakmaker: wat ze wel kunnen doen is die series x digital wat ze willen uitbrengen op 299 eu zetten en een flinke inruilactie erbij doen. Na 4 jaar mag niemand meer zeuren dan!
@Anoniem-3199: 500 ? Series S hebben we het over hier die kost 269 eu bij veel winkels incl 3 maanden gamepass daar kan Sony nog wat van leren.
Series X is de sterkste console uit nu dat zijn feiten ook daar kan ps5 niet tegen op het ligt bij de dev niet bij de hardware.
Kijken hoeveel mensen nu gaan zitten klagen maar wel dragon dogma 2 op 30 fps zitten te spelen maar ja dat is ook geen game van Microsoft dus dan hoor je die mensen nu niet
Unreal Engine 5 vraagt gewoon veel van consoles en ook pc’s, helemaal met alle features aan. Wil je dan toch 60fps, dan gaat de resolutie/beeldkwaliteit enorm achteruit. Als games dan toch een 60fps optie hebben, zie je vaak dat deze niet stabiel is. Console games zijn eigen altijd 30fps geweest met een enkele uitzondering. In de overgansfase van last naar current gen hebben we meer 60fps gehad, maar nu gaan we weer terug naar 30fps, dus wen er maar aan.
@Anoniem-3199: kijk eindelijk iemand die het ook snapt maar ja probeer dat de kleuters hier maar is duidelijk te maken
@Anoniem-1711: tot dat gta 6 straks 30 fps is maar dan zal je niemand er over horen want ja geen microsoft he
@Anoniem-8901: kan allemaal wel waar zijn van die hardware maar dat staat of valt allemaal met software. En hoe je het nu draait of keert daar is Ps nu gewoon beter in. Dan nog met de remasters/remakes eraf getrokken ja doen ze het nog steeds een pak beter. Xbox faalt (voorlopig) deze generatie jammer genoeg hierop vind ik persoonlijk.
@Anoniem-8901: De series X is op papier De sterkste console.
In de praktijk draait alles beter op de PS5.
De series S verdient de naam console niet eens.
Dan maar op PC spelen heb je dat gezeik niet.
@Anoniem-8901:
In de theorie ietsjes sterker dan de PS5 maar de feiten blijven dat de PS5 van games vaak grafisch mooier zijn en soepelder lopen. En nee die dat is niet de schuld van de developers.
Dat gezegd hebbende niks mis met 30 fps imho.
@Anoniem-1711:
Heb anders op deze site en op veel andere sites toch echt mensen zien klagen over de de 30 fps van Dragon’s Dogma 2.
@Anoniem-919: series S geen console? Waarom?
Afwachten tot de PlayStation 5 versie aangekondigd wordt
@Smaakmaker:
Omdat het maken van games niet zo werkt ? Tenzij jij wilt dat ze de Serie S als hoofdplatform willen gebruiken en dan porten naar sterkere systemen zoals met Cross gen games. Dan is 60FPS of hoger voor de Series X/PS5 mogelijk bij bepaalde games.
Cross gen is gewoon afgelopen en dan is het gewoon gedaan met de pret. Games worden gewoon zwaarder en zwaarder.
Prima. Had ook geen 60 fps verwacht.
30 fps voor een verhalende game is prima
Volgens mij zijn er ook films die op 120 fps in de bios draaien. Maar inderdaad films zijn standaard 24 fps
wat een armoede zeg,dit kan echt niet meer anno 2025
@coola: echt wel,ik speel nu valhalla op 60 fps,denkj dat valhalla op 30 te spelen is met al dat vechten en looten
@Anoniem-7342:
Uhm ja dat is op 30 fps te spelen, want ik speel die game altijd op 30 fps.
Ik heb liever 4k 30 fps dan 1080p 60 fps.
Anders kopen jullie toch een 2000 euro pc, dan is alles opgelost !
@Anoniem-7342: het is wat je gewend bent
Echt een next gen ervaring wat een kut generatie is dit zeg bah
@PowerYourDreams: Dit dus. Mensen verwachten teveel van een console van 550 euro.
Niks mis met de huidige consoles. Welk merk er opstaat interesseert me al helemaal niks.
@PowerYourDreams: nee want die heeft niet goeie exclusives die playstation wel heb,en daarom heb ik een PS,ik ga ook niet een paar jaar wachten totdat het op de pc uitkomt,kom nou
@Anoniem-8901: Ze kunnen leren wat ze niet moeten doen inderdaad.
Wat je ook vind vd huidige consolegeneratie, het zijn en blijven uitstekende stofhappers.
Zoals Todd Howard zei: 30 fps is OK.
@coola: gediplomeerd software developer hier ik moet toch ff melden dat je niet veel verstand hebt van games ontwikkelen het ligt wel degelijk bij de dev.
@Anoniem-2154:
Ja want devs trekken de PlayStation 5 natuurlijk elke keer voor…. Nee dus.