De eerste Hellblade wist indruk te maken door het implementeren van de Noorse mythologie én het nabootsen van de symptomen die iemand met schizofrenie ervaart. Bijgevolg werd de game een behoorlijk overweldigende ervaring, zeker als je de titel met een headset speelde – de enige juiste manier, overigens. Wat het vechtsysteem betrof, was er echter nog ruimte tot verbetering. Hellblade kwam daar immers eerder eenzijdig (en dus repetitief) uit de hoek.
Senua’s Saga: Hellblade II verschijnt volgende maand op pc en de Xbox Series X|S, en belooft dat tweede euvel de wereld uit te helpen. Ontwikkelaar Ninja Theory zal niet alleen uitpakken met betere gevechten, maar heeft ook laten optekenen dat elke beweging in deze gevechten opgenomen zal zijn met motion capture, kwestie van het realisme helemaal de bovenhand te laten nemen. Dat klinkt behoorlijk spectaculair, als je het ons vraagt.
“If all of this movement – running, climbing, fighting, is derived from performance capture, it’s going to be grounded in reality. It’s going to feel consistent and real.”
Daarnaast heeft Ninja Theory er ook voor gekozen om Senua telkens maar één vijand tegelijkertijd te laten bekampen. De reden? Zo voelt elk gevecht op zichzelf als een uitdaging aan. Een scène uit Game of Thrones wordt als inspiratiebron naar voren geschoven. Wanneer Jon Snow in die reeks de Battle of the Bastards aanvat, zien we een lange one-shot, waarin hij één voor één bedreigingen voor zijn voeten geworpen krijgt. Benieuwd wat dit zal opleveren.
“The reason we opted for one-on-one combat is because we want Senua to feel overwhelmed in every encounter.”
“[In The Battle of the Bastards, Jon Snow is] in the middle of this battle and just reacting to everything that is thrown at him. When we started development, our ambition was to recreate that in-game with full control from the player.”
30 fps en 8 uurtjtes lang,no thanks jose! #budgetbak
@Anoniem-4590: 8 uur maar ?
Gelukkig is er gamepass zodat je niet de hoofdprijs voor zo’n klein tussendoortje betaalt. Dat dit dan zolang in ontwikkeling is. Die eerste vond ik ook echt zwaar overrated.
Maar als alles motion captured is, dan gaat alles toch juist scripted aanvoelen, of juist eentonig (uiteindelijk) omdat ze anders enorm veel moeten gaan opnemen voor alle aparte aanvallen en dergelijke. Of word het dan juist een quicktime event?
Misschien dat ze wel gaan toepassen wat ze bij de kast of us 2 ook hadden gedaan, dat alles dmv ai soepel in elkaar overloopt.
Het is voor mij nog niet veel zeggend in ieder geval
F@@@@@ck, wat heb ik zin in dit spel. Helaas heb ik geen Xbox en ben ik bang dat dit niet echt lekker op mn Steam Deck speelbaar zal zijn.
Mijn hoop is echt gevestigd op de PlayStation 5 versie. Hopelijk kondigen ze die toch snel aan.
De enige game van Xbox waar ik jaloers op ben
@Anoniem-5718: Zucht ooit bedacht dat deze studio maar 146 mensen in dienst heeft. Dus het is ook niet zo gek dat deze studio er zo lang mee bezig is.
Deel 1 met veel plezier, mooi via gamepass te spelen 🙂
@Anoniem-5915: welke game? Ik zie geen game.
@7th-son:
Ja man. Je gaat last of us 2 combat en animaties krijgen. Dream on!
@Anoniem-4590: nogmaals 8 goede uurtjes gewoon knallen
de 30 fps heeft mij nooit echt gestoord
@Anoniem-5718: wel lullig voor hun want wat je zegt
veel mensen gaan hem nu spelen via gamepass maar ben benieuwd of ze de kosten er van eruit halen ja
@Anoniem-5915: geen goedkope series s/x op de kop tikken dan?
@Anoniem-4322: why not als zij er veel geld en tijd hebben geïnvesteerd kan het toch?
@Anoniem-1251: grappig, man. Echt een goede grap. Ha…ha…ha……….
@Anoniem-1251: Vertel ons dan eens wat een game is en waarom Hellblade 2 geen game is?
@Smaakmaker: 146 mensen of 1046 mensen, het is sowieso te vroeg aangekondigd wat MS en hun studios heel vaak doen (Perfect Dark, Fable, Elder Scrolls 6, State of Ddecay 2 bijvoorbeeld).
Het eerste deel heb ik net uitgespeeld maar dat is een fantastische game het voelt niet als of je 8uur er mee bezig bent,de graphics zijn nog steeds van hoog niveau ik ben erg benieuwd hoe dat zal zijn met deel twee,ik ben 21 mei erg benieuwd ik heb er zin in
@Anoniem-8154: 146.. En ze moesten wel. Aangezien ze wel moesten tonen dat ze wat ik ontwikkeling hadden. Deze zomer hoop ik dat ze het nogmaals doen met een Banjo kazooie teaser.
@Anoniem-4590: 8? Volgens mij maar 6 uurtjes.
@RobanosSmatros: Nee zoiezo geen console voor een spel als ik er dan een tweede console bij had gehaald dan was het een Switch geweest.
@Anoniem-974: nog erger.dus sowieso budgetbak
@Anoniem-4322: goedzo, jij snapt niet wat ik bedoel.
Ik heb het over hoe ze de animaties doen in de game, niet over de combat
@Anoniem-2775: Welnee, het zijn in feite maar 4 hele magere uurtjes, als ik jou was zou ik de budgetbak voorbijlopen en proberen hem te lenen bij iemand die wel voldoende centjes heeft om een game gewoon aan te schaffen.
@Anoniem-4590: en het is ook nog een lineaire game. Dat deze game geen 60 fps aankan gaat er bij mij niet in.
@Anoniem-8933: Xbox series S is het antwoord.
Het is dus weer een technische demo, net al het eerste deel.
@7th-son: Ja inderdaad. Zoals ik al zei: technische demo.