Jaren geleden kondigde Ubisoft de remake van Prince of Persia: The Sands of Time aan en de release stond aanvankelijk voor relatief snel na deze onthulling gepland. Nu een paar jaar verder is de game nog altijd in geen velden of wegen te bekennen, omdat Ubisoft toch wat meer tijd heeft genomen nadat de eerste reacties niet bepaald positief waren.
De vraag is nu: hoe staat het er voor? Ubisoft is stil, maar Tom Henderson van Insider Gaming weet meer. In een nieuw artikel stelt hij dat we mogen vergeten wat we van de remake hebben gezien en weten. De remake is namelijk aan een… remake onderworpen. Ubisoft is vanaf nul opnieuw met het project aan de slag gegaan.
Insider Gaming heeft footage van de game gezien en hoewel de beelden niet gedeeld worden, staat in het bericht dat het nog in een vroege fase verkeert. Zo ontbreken textures, assets en meer. Dit doet de site vermoeden dat het nog lang zal duren voordat de game uitkomt.
Eén van de grootste aanpassingen is dat de game een wat meer realistische visuele stijl heeft gekregen, zo heeft een bron aangegeven. Naast een nieuwe stijl zou de game ook voorzien zijn van nieuwe animaties en mechanieken voor de combat, het parkouren en meer.
Ook zou Yuri Lowenthal, de stem achter de oorspronkelijke prins, niet langer bij de game betrokken zijn ondanks dat hij wel te horen was in de aankondigingstrailer. Waarom hij niet meer bij het project betrokken is, is niet bekend. Tot slot zouden bronnen aangegeven hebben dat Ubisoft binnenkort met een substantiële update over de game komt, wellicht tijdens Ubisoft Forward.
Er zijn screenshots gelekt van assassins creed red
Met Montreal aan het roer gaat het helemaal goed komen met deze game.
Dat is goed nieuws, game zag er niet best uit in de trailers. Hopen dat het nu wel de goede kant opgaat.
Bij een van de laatste berichten over dit spel zei ik al dat ze volgens mij het hele project cancellen en opnieuw gaan beginnen. I knew i was right
@coola: welke AC hebben zij dan gemaakt dat je zo optimistisch bent?
@Anoniem-9098:
Assassin’s Creed 1, 2 Brotherhood, revelations, 3, Black Flag , Unity , Origins en Valhalla
En niet te vergeten zij hebben Prince of Persia: The Sands of Time gemaakt in 2003
Deze game, XDefiant, Skull and Bones. Hoe krijgen die lui het voor elkaar dat er zo vaak games in development hell terecht komen?
@Anoniem-7396: wil je nu een koekeje
Skull & Bones development hell 2.0. Lekker bezig Ubisoft!
@X_boi:
Gaat helemaal goed komen met deze game.
@coola: Eerst zien dan geloven.
@Smaakmaker:
Ga je gang.
Ik blijf er bij dat het goed gaat komen
@coola: Waarom zou ik dat direct geloven. Skull And Bones is ook fout gegaan. En Beyond Good and Evil 2 gaat het voor 99% ook niet goed komen. En dat is met alle games waarvan de ontwikkeling opnieuw is gestart. Dat eerst zien dan geloven heb ik ook met een Metroid Prime 4. Alleen heeft Nintendo met hun grotere games dat de kwaliteit belangrijker is dan dat bij Ubisoft het geval is. Maar we gaan het zien over een jaar of 3. Het is natuurlijk gewoon wanbeleid dat je zo belangrijke game hebt gegeven aan een heel onervaren team.
@Smaakmaker:
Vind jij. Alles wat je in die post zegt zijn geen feiten.
@coola: Nee klopt of een game goed is dat is een mening. Al is Skull and Bones niet de kwaliteit die Ubisoft jaren geleden voor ogen had lijkt mij. En ja als jij in het sprookje van Beyond Good and Evil 2 wil geloven. Dat het na zo lange tijd nog goed komt. En dat ze er iets van gemaakt hebben wat niets met origineel te maken heeft. Dat mag hoor. Alleen ik geloof niet in dit sprookje van een goede Beyond Good and Evil 2 die wij nu kennen.