Soms hoeft een deur niet te sluiten vooraleer een andere zich opent. Soms zorgt het succes van één titel er plots voor dat een andere meer middelen krijgt om óók een succes te worden. Black Myth: Wukong deed het uitstekend, zowel aan de kassa als bij critici. Bijgevolg krijgt een andere game uit China – Phantom Blade Zero – nu ineens meer kansen.
Volgens gaming consultant Daniel Camilo toonde Black Myth: Wukong aan Chinese investeerders dat er flink wat geld te verdienen valt met de AAA videogame-industrie. De ontwikkelaar van Phantom Blade Zero, S-GAME, kreeg zelfs zo veel aanbiedingen dat het er een aantal moest weigeren. Hopelijk vertaalt dit hogere budget zich naar een uitstekende spelervaring.
“The tremendous success of Wukong in China in particular signaled to many investors that AAA gaming is the new golden egg. Finally — and I emphasize — allegedly, the studio even had to turn down investors after Wukong released, as so many came rushing to join this new wave of AAA Chinese development hype.”
Ziet er heel tof uit. Alleen ben benieuwd hoe hoog de moeilijkheidsgraad ligt. En of er net als in Stellar Blade ook een iets makkelijkere moeilijkheidsgraad is. Of dat het een Wukong is en dan is het voor mij helaas te moeilijk.
@Smaakmaker:
Daar sluit ik mij bij aan.
@Smaakmaker:
Eens, daarom speel ik geen soulslike.
Een game moet ontspannend zijn en een game als elden ring is mij te moeilijk en te frustrerend.
Hoewel ik dan wel andere games vaak op hard speel, maar daarvan kan je vaak de moeilijkheidsgraad instellen 🙂
@Smaakmaker: er zit gewoon easy etc in
Wukong was een dikke masterpiece! Absurd veel zin in deze.
Las dat de USA die studio van Wukong neerzetten als een studio die oorlog support en daarom willen ze t bannen. Vast omdat ze het niet kunnen hebben dat het wel n goede game is en geld bij elkaar haalt.
@stefan52a: de logica..
@SaiyanSenshi: In Wukong helaas niet. Stellar Blade wel daarom heb ik die game wel uitgespeeld.
@stefan52a:
Je hebt het over Tencent denk ik?
@Anoniem-952: Ja