Hoewel S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl inmiddels al geruime tijd verkrijgbaar is, is ontwikkelaar GSC Game World zeker nog niet klaar met de titel. Via een nieuw bericht via sociale media heeft de ontwikkelaar bekendgemaakt wat de plannen voor de rest van het jaar zijn.
De plannen bestaan uit verschillende verbeteringen en nieuwe features, gericht op de volgende onderdelen:
- Mod integratie
- A-Life/AI updates
- Mutant Loot
- Shader Compilation Skip
- Player Stash window increase
- Wide screen aspect ratio support
- Twee nieuwe wapens
- Stabilisatie, optimalisatie en anomaly fixes
Verder mogen we nog een next-gen update verwachten voor de S.T.A.L.K.E.R.: Original Trilogy. Wanneer we wat precies mogen verwachten is echter afwachten, al geeft de ontwikkelaar aan dat ze vooralsnog op schema liggen.
“Stalkers!
Since launch, we’ve been digging into your feedback and aligning it with our own plans and vision for improving and enhancing the gameplay experience. Q1 was all about tackling the big issues — two major updates and multiple hotfixes rolled out, building on last year’s patches.
The Zone is evolving and will continue to. Throughout the year, we will be delivering updates and hotfixes dedicated to making the game better in every aspect. With proper planning, double testing (internal and closed beta for big updates) of all features and fixes, and your feedback, S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl will become the game we imagined — and you deserve.
To keep things clear and on track, we’re breaking the roadmap down into quarterly updates. Every three months, you’ll get the full scoop on what’s coming. Patch notes will confirm when it’s live in-game. As always, we welcome you in the comments to share your thoughts and ideas. We follow them closely, as your feedback is one of the pillars that drives the future of the Zone.
See you in the Zone!”
Player stash window increase… Een nodige update/fix, maar dat lijkt me eerder iets dat ze op namiddagje kunnen implementeren.
Heb hem ondertussen al even aan de kant liggen wegens (soms) erbarmelijke performance, maar kijk wel uit naar het opnieuw op te pakken.
Ik had er na bijna op de kop af 300 uur spelen en 2 full playthroughs genoeg van gezien. Ontzettend van genoten, maar de honger is voorlopig wel gestild.
Ik heb vele uren in een vroege versie van de game gestopt, tot ik er wel klaar mee was door allerlei bugs in de game. Ik ga hem zeker opnieuw proberen, want de sfeer en spanning in de game is fantastisch. De game speelt niet zo lekker op mijn PC met een 3070 videokaart, maar op de XSX loopt hij wel goed.