Review | DOOM: The Dark Ages – Als je bloeddorstige hoofdrolspeler in de vorige game letterlijk en figuurlijk de hel aan flarden scheurde én de hemel (of toch dat wat in het DOOM-universum voor de hemel doorgaat) in puin legde, waar kan je dan nog naartoe trekken met je duivelsfranchise? Ontwikkelaar Id Software brak zich het hoofd over die vraag en besloot om in plaats van voor een rechtstreeks antwoord voor een herformulering te gaan. Niet waar… maar wanneer. Terug in de tijd. Naar de meest barbaarse periode in de menselijke geschiedenis. Het tijdperk waarin het licht van de rede abrupt uitdoofde, struikrovers door de bossen dwaalden en het gewone volk overgeleverd werd aan de grillen van meedogenloze heersers. Voeg daar een groepje demonen aan toe… en de nieuwe DOOM schrijft zichzelf. Wij ‘ripten en tearden’ ons alvast een weg door DOOM: The Dark Ages.
Een bizar huwelijk
Waar we in zowel DOOM (2016) als DOOM Eternal de verrassend diepgaande mythologie grotendeels zelf bij elkaar moesten puzzelen aan de hand van documenten en veelzeggend leveldesign, daar heeft Id Software het voor DOOM: The Dark Ages over een andere boeg gegooid. Dit keer krijgen we uit de kluiten gewassen cutscenes voorgeschoteld en wordt de iconische Doom Slayer vergezeld door een hele resem andere figuren, waaronder een slechterik die behoorlijk wat tijd op het scherm inneemt. Het resultaat is dat de over-the-top actie die we gewoon zijn van de franchise nu heel wat meer context krijgt. Daar moeten we meteen ook bij vertellen dat je toch best de vorige delen gespeeld hebt voor je aan deze prequel begint. Wie niet weet wat bedoeld wordt met termen als ‘Sentinels’, ‘Maykrs’ en ‘Argent D’Nur’, loopt immers al snel een beetje verloren en het aanwezige logboek biedt niet zo veel antwoorden.
Niet dat het verhaal de reden is om deze game aan te schaffen. Id Software haalt behoorlijk wat middelen uit de kast om ons een episch plot voor te schotelen dat op vlak van genre een ongoddelijk huwelijk tracht te vormen tussen fantasy en sciencefiction. Alsof Star Wars en The Lord of the Rings na een avondje Mortal Kombat spelen zonder voorbehoedsmiddel in bed beland zijn en vervolgens DOOM: The Dark Ages gebaard hebben. Dat klinkt veelbelovend en behoorlijk uniek, maar bijzonder veel diepgang biedt het niet. De helleprins Azrak wil de andere dimensies veroveren, heeft daarvoor een mysterieus artefact nodig en de Doom Slayer slaat de handen in elkaar met de Sentinels om te voorkomen dat hij het in handen krijgt. Veel meer heeft het niet om het lijf. Vooral de bordkartonnen personages stellen teleur. De manier waarop de wereld in de achtergrond verder opgebouwd wordt, heeft dan wel weer zijn charme.
De gorilla op het hoverboard
DOOM zal nooit prijzen winnen op verhaalvlak. Het draait dan ook allemaal om de gameplay en die is vanouds razendsnel, vlijmscherp en ultragewelddadig. Al voelt de Doom Slayer dit keer toch iets anders aan. Id Software omschreef het zelf als een ‘zilverruggorilla op een hoverboard met een sledgehammer’ en dat absurde hersenspinsel blijkt de lading volledig te dekken. In DOOM: The Dark Ages verloopt de besturing iets logger. Alles voelt nét dat beetje zwaarder aan… maar krijgt daardoor ook nét wat meer kracht mee. Als je in deze game uithaalt, beleef je dat. Schoten weerkaatsen in je polsen en blazen bijna de muur achter je tv aan diggelen. De stappen die je zet, doen het huis haast op zijn grondvesten daveren. De Doom Slayer mag dan iets trager zijn, hij lijkt wel dubbel zo krachtig als voorheen. De ontwikkelaar beloofde de ultieme powertrip en is daar wat ons betreft zeker in geslaagd. Met vlag en wimpel!
Laat je niet misleiden: je zal nog steeds over haast bovenmenselijke reflexen moeten beschikken om de vele aanvaringen met het demonenleger te overleven. Ze komen je in werkelijk enorme groepen langs alle kanten lastigvallen. Alle fanfavorieten keren terug – van de hyperagressieve Hell Knight tot de zwevende Revenant – maar dan in een gepast middeleeuws jasje. Elke demon dient logischerwijs op een bepaalde manier aangepakt te worden. Lekker gemakkelijk wanneer ze je één voor één opzoeken… maar best lastig wanneer ze tegelijkertijd in alle soorten en maten rond je opduiken. Geloof ons als we zeggen dat je uitgedaagd zal worden. Zwetende handpalmen zijn een absolute zekerheid. Voor wie het allemaal té moeilijk wordt, heeft Id Software overigens een hele hoop moeilijkheidsopties in petto. Zo kan je in DOOM: The Dark Ages bijvoorbeeld de speelsnelheid aanpassen of de hoeveelheid schade die aangericht wordt. Best handig.
Arsenaal des duivels
Gelukkig beschikt de Doom Slayer opnieuw over een gepast arsenaal aan monsterwapens om de demonen het vuur mee aan de schenen te leggen. Naast de gebruikelijke marteltuigen als shotguns en plasmageweren – eveneens voorzien van een middeleeuwse make-over – zien we ook enkele nieuwkomers opduiken. Wat dacht je bijvoorbeeld van de Chainshot, die een metalen bal aan een ketting afvuurt, waarmee je eender welke vijand instant migraine bezorgt. Of de Skull Crusher, een razendsnelle minigun die de tegenstander bestookt met vlijmscherpe stukjes menselijke schedel. Oud of nieuw, de aanwezige vuurwapens voelen allemaal binnen de kortste keren vertrouwd aan. Ook op vlak van mêlee staat de Doom Slayer trouwens zijn mannetje. Vuistslagen uitdelen met een stalen handschoen of demonen een uppercut verkopen met een enorme strijdvlegel… het voelt allemaal lekker smerig (maar oh zo bevredigend) in je handpalm.
De hoofdrol wordt echter weggekaapt door je schild, dat te allen tijde om je linkerarm hangt en zowel offensief als defensief een cruciale rol speelt. Door achter dit schild weg te duiken, kan je zowat elke aanval het hoofd bieden. Wie het schild op het juiste moment omhoog brengt, zal bepaalde vijandige aanvallen zelfs zonder pardon terugkaatsen. Dit systeem van ‘blokken’ en ’terugkaatsen’ geeft toch een andere draai aan het hele DOOM-gebeuren. Minder Bloodborne, meer Dark Souls – om er even een vergelijking op te plakken. Het schild weet trouwens ook best wat schade te veroorzaken. Zo zitten er kettingzaagtanden in de rand verwerkt, die glorieus hun werk doen tijdens de vele executies die de game rijk is. Ook kan je als een volleerde Captain America het schild naar demonen toe werpen, zodat de tegenstand in het beste scenario gedecimeerd en in het slechtste even opgehouden wordt. Multifunctioneel, noemen we dat.
Here be dragons… and mechs
De Doom Slayer zal af en toe zelfs letterlijk boven zichzelf uitstijgen. Zo heb je dit keer regelmatig de mogelijkheid om een draak te bestijgen en vanaf diens rug tegenstanders het vuur aan de schenen te leggen. De gameplay draait nog steeds om schieten en het ontwijken van projectielen, maar het hemelse perspectief zorgt voor een frisse wind en de razendsnelle achtervolgingen met vijandige ruimteschepen zijn een leuke toevoeging aan het spelverloop. Regelmatig kan je ook plaatsnemen in een enorme mech, waarmee je Satans grootste gespuis met harde hand van antwoord dient. De mech – die heel erg veel wegheeft van de Jaegers uit Guillermo Del Toro’s Pacific Rim – biedt gevechten op een andere schaalgrootte… maar zodra je van de nieuwigheid bekomen bent, zal je merken dat de vuistgevechten die hieruit voortkomen vooral erg eenvoudig van aard zijn. Fijn als afwisseling, teleurstellend op vlak van diepgang.
Business as usual
Id Software heeft de verdubbelaar ingezet en levert waar voor je geld af. Met 22 levels krijg je bijna dubbel zo veel content voorgeschoteld als in de vorige twee games. Als je dan nog eens bedenkt dat de meeste levels heel wat grootser aanvoelen dan je gewend bent – met verschillende doelen die je in een willekeurige volgorde kan afvinken en een massa collectibles – dan weet je dat DOOM: The Dark Ages absoluut een aankoop rechtvaardigt. Toch voelt het na verloop van tijd allemaal een beetje aan als meer van hetzelfde. Je knalt, mept en snijdt je als vanouds een weg door gevarieerde omgevingen heen… maar we hebben het allemaal al wel eens eerder gezien. Logisch ook. Een voetbaltrainer laat zijn meest succesvolle spelers eveneens op het veld staan. Waar DOOM Eternal echter als een grote sprong vooruit aanvoelde ten opzichte van DOOM (2016), daar is DOOM: The Dark Ages eerder een vermakelijke stap zijwaarts.
Gory/glory
Op technisch vlak hebben we weinig te klagen. Of je nu de met bloed doordrenkte woestenijen van de hel doorkruist, een spoor van vernieling achterlaat in middeleeuwse kastelen van enorme proporties of een hypermodern ruimteschip decoreert met de ingewanden van een demon, de kleuren spatten in al hun glorie van het scherm. DOOM: The Dark Ages is misschien niet de mooiste game die we reeds hebben mogen aanschouwen, maar de 4K-beelden zijn wel weer een hele vooruitgang ten opzichte van DOOM Eternal. De razendsnelle, op reflexen gestoelde gameplay heeft baat bij een vlotte framerate en daar stelt Id Software evenmin teleur. De studio levert immers een haast feilloze 60 frames per seconde af. Onze oren kunnen eveneens tevreden zijn. De metalsoundtrack scheurt weer als vertrouwd door de speakers en de wapens klinken zo lekker dat we haast zouden vergeten dat het stemmenwerk wat inleving mist. Je kan niet alles hebben.
Gespeeld op: PlayStation 5.
Ook beschikbaar op: Xbox Series X|S & pc.
“Uiteindelijk vooral meer van hetzelfde”
Het grote minpunt van alle games tegenwoordig.
@Anoniem-9706:
Ja, helemaal eens. Prima dat ze hier een game op afrekenen maar wees daar dan wel consequent in.
@Kassandra: “Prima dat ze hier een game op afrekenen maar wees daar dan wel consequent in”
Dat komt omdat er verschillende reviewers zijn met een verschillende kijk op dingen. De 1 vind meer van hetzelfde wel een probleem, de ander weer niet en vind dat dus geen minpunt.
Hier heb ik zin in me collector’s edition is onderweg
Het is niet perse meer van het zelfde als je kijkt na het tempo (trager) en hoeveel commercieel / makkelijker het geworden.
De meesten spelen dit niet voor het verhaal maar voor de brute actie. Top! De 15e via game pass spelen
@Anoniem-8745: en daarom betekenen punten van een reviewer niets. Ik kijk enkel of het mij aanstaat en of er veel bugs zijn of half afgewerkt is.
Lekker laten liggen deze game, net als de voorgaande 2 eigenlijk.
@Anoniem-9706: je verwacht het ook niet met een sequel he?
Het is een prequel wat had je dan gedacht? En die remasters en remakes voor de volle mep zijn niet meer van hetzelfde?
Dat is LETTERLIJK hetzelfde!
@Anoniem-8745: Dan kan je die review dus niet serieus nemen. Net zoals de ps fanboys alles van Nintendo en Xbox afrekenen terwijl het vaak betere games zijn.
Een review geef je op basis van hoe de game gebouwd is niet je persoonlijke mening die kan niet geheel je cijfer beinvloeden.
“Meer van hetzelfde” soort assassins creed dus?
@Kassandra: ik denk dat de target audience van doom juist hetzelfde wilt met een paar tweaks. Is zoals call of duty dat iedereen gwn meer van hetzelfde wilt.
@Anoniem-1752: wat een onzin. Een review is altijd de ervaring en mening van de reviewer. Je moet zelf oordelen of je de reviewer vertrouwt.
@Anoniem-1752: zegt een fanboy hoe dom ben?
@Anoniem-546: tegenwoorigg gaat er geld in om reviews ookk hier zijn vaak betaald playsense stond toch ook op ubi pay list mooie leak was dat
@Anoniem-1752: Wat een onzin zeg. Een review is een persoonlijke mening, meer niet. Jij kunt nintendo en xbox games betere games vinden dan die van sony maar dat is ook maar een mening, geen waarheid.
Een review is een persoonlijk mening en ervaring.
Echter, meer van hetzelfde zou in het geval van deze game eerder als een pluspunt gezien kunnen worden door de fans.
Ik ga hem volgende week denk ik wel kopen. De review die ik nu nog van alles het meest vertrouw is wel die van gamekings
@Anoniem-6990: Een review is een mening. Hoe kun je nu de ene review meer vertrouwen dan de ander ?
@Anoniem-5194: ja deze site stond ook bij ubi pay sites in de leaks . Schandalig
Vertrouw jullie reviews niet meer na jullie assassins creëren shadows gesponsorde review. Zal deze game dus zelf maar proberen of wachten op een budget prijs.
@Anoniem-6046: “Vertrouw jullie reviews niet meer na jullie assassins creëren shadows gesponsorde review”
Kom eens met bewijs zou ik zeggen. Zomaar wat roepen kan iedereen.
@Anoniem-6768: hangt af waar de eene zich aan stoort en de andere niet. Reviews zeggen niets. Het is gewoon een mening van 1 persoon. En als hij of zij fan is wil niet zeggen dat jij fan bent. Die punten, plus- en minpunten zeggen niets.
@Anoniem-6046: Man, je moet de recensisten van playsense (en eventuele andere sites) bedanken en respectvol naar hen zijn. Je moest eens weten hoe de ‘game-site markt’ er nu voor staat Deze content kost je helemaal niks, en ze geven je een goede inhoudelijke analyse van games, zodat je weloverwogen keuzes maken.
We leven in een tijd waarin de ene games-site naar de andere failliet gaat. Als dit zo door gaat dan hebben we over een aantal jaren alleen nog maar payed content van influencers op YouTube. Dan ga je pas echt doorkrijgen hoe waardevol sites als playsense zijn.
@Anoniem-497: Zo waardevol dat je pro xbox en nintendo comments constant blijft verwijderen? Kritiek comments op trollen zoals Coola verwijderen en als men for the payers zegt ook gelijk actie ondernemen?
Websites als deze weten niet wat een eigen mening respecteren is en vormen alles naar hun beeld. Xbox is verre van op het einde en toch krijg je hier het idee dat ze al gaan stoppen met consoles maken.
Linkse media heet dat en daar is Playsense een directe volger van.
@Anoniem-5458: Haha………ga toch eens weg joh met die onzin. Niemand zal je missen hier 😉
@Anoniem-497: Jonge mensen leren pas op latere leetijd de waarde van iets. De hersenen zijn nl. pas rond je 27ste uitgegroeid. Neem het ze niet kwalijk.
@Anoniem-5458: Censuur heeft niks te maken met links of rechts. Kijk maar hoeveel Trump nu aan het verbieden en censureren is.
@Anoniem-5707: Trump heeft ons vandaag WEER behoed voor een 3e wereldoorlog.
@Anoniem-7404: Heeft eigenhandig de ruimtesonde voor de kust van Java laten vallen. Doet ie goed hoor, die Trump.
@Anoniem-5458: je hebt gelijk over het verwijderen van reacties. Zeker over de huistroll coola. Deze website verwijderd inderdaad comments die niet meegaan in hun visie.
@Anoniem-9565: *verwijdert
@Anoniem-5458: Hahahaha donder toch op pik, je waardeloze comments worden verwijderd omdat je denkt dat je waardevolle kritiek hebt, maar nooit verder komt dan leuzen als “for the payers” roepen of op de man spelen. Coola doet niks verkeerd, hij verkondigt simpelweg heel vaak zijn mening, en dat mag gewoon. Opmerkingen als “Nintentards” of “Shitboxers” zullen net zo goed verwijderd worden. Zou vooral eerst met iets meer kritiek naar je eigen comments kijken in plaats van alleen maar willen zien wat je wilt zien en daarna het slachtoffer spelen
@Anoniem-7598: als ze meermaals aan coola uitleg vragen en hij met zijn verzonnen domme feiten komt. En steeds ook uitlokt. Worde de comments als reactie op hem verwijdert.
@Anoniem-3561: en die troll zijn berichten laten ze staan.
De laatste tijd kom ik niet meer op deze site. Teveel censuur ivm berichten verwijderen. En onrealistische reviews met veel te hoge cijfers ondanks de minpunten.
@Anoniem-463: Bevalt het je hier niet………blijf dan gewoon weg.
@Anoniem-1752:
Eens.
De kunst van een reviewer moet zijn objectief te blijven en een zo’n objectief mogelijke mening te geven.
Imo moeten reviews cijferloos komen. Een review wat getoetst is aan absolute schaal ben ik geen fan van, te veel mening in alleen al dat.
@Anoniem-4317: “De kunst van een reviewer moet zijn objectief te blijven en een zo’n objectief mogelijke mening te geven”
Totale nonsens. Een mening is nooit objectief, altijd subjectief. Een review is gewoon een mening, meer niet.
@Anoniem-3561: Omdat jullie blaaskaken het niet kunnen hebben hoe hij reageert en dan als een stel bavianen op de man gaan spelen. Je vindt het leuk of niet, maar coola doet op deze website in die zin echt niks fout, er wordt gewoon te makkelijk gehapt. Niet op reageren, dan dimt ie vanzelf wel in
@Anoniem-4317: Helemaal mee eens, cijfers moeten ze weglaten en deze reviewer mag ook indimmen met z’n overdreven uitspraken en beeldspraak, de tekst zal inhoudelijk best eerlijk zijn, maar de schrijfstijl is je reinste borstklopperij die niks toevoegt aan de tekst
@Anoniem-2038: “cijfers moeten ze weglaten”
Waarom dan ? Een reviewer geeft zijn mening over een game, daar hoort ook een cijfer bij.
@Anoniem-2038: Daarbij welgeteld een hele volzin over de audio en kwart van die zin over de muziek, terwijl Mick Gordon zo belangrijk was voor de identiteit van de laatste twee games en nu afwezig is, of dat debiele systeem dat je alleen ammo kon terugkrijgen met je kettingzaag, is dat er nog? Dingen waar best wel wat dieper op ingegaan had mogen worden en niet elke 20 lettergrepen het woordenboek weer openslaan
@Anoniem-3353: De ene review is de ander niet. Wat de 1 belangrijk vind in een game vind de ander weer niet belangrijk.
@Anoniem-4902: Daaruit ontstaan die stomme discussies van “huR hUr juLliE gEvEn AC ShADoWs eEn hoGEr CiJfEr dAn mIJn bOuTgAMe” terwijl die vergelijking tussen games nergens op slaat, net zoals dat een 10 zogenaamd niet mogelijk zou zijn. Je merkt ook dat mensen de tekst niet meer lezen, meteen scrollen naar het cijfer en als het ze niet aanstaat is PlaySense woke/omgekocht/incompetent of een van de andere achterlijke buzzwords die er zijn. Een review is ALTIJD subjectief, per definitie, een objectieve graadmeter zoals een cijfer of een score gaat daar simpelweg niet mee samen
@Anoniem-6308: Een cijfer is een subjectieve graadmeter. Daarom verschillen de cijfers ook en geeft de 1 een game een 6 en een ander weer een 8.
@Anoniem-6308: “Daaruit ontstaan die stomme discussies van “huR hUr juLliE gEvEn AC ShADoWs eEn hoGEr CiJfEr dAn mIJn bOuTgAMe””
Dat komt omdat er hier heel veel onvolwassen mensen zijn.
@Anoniem-3825: Om in de bijzondere termen van deze reviewer te spreken: het clubtenue is al jaren paars-wit, maar recent is de creatieve middenvelder er afgehaald en de kleuren zijn omgegooid naar geel en pimpelgroen. Dan wil ik echt wel weten wat de impact daarvan is voordat 80+ piek neerleg voor een nieuwe game
@Anoniem-6971: “Dan wil ik echt wel weten wat de impact daarvan is voordat 80+ piek neerleg voor een nieuwe game”
Als jij van reviews af laat hangen of je een bepaalde game koopt of niet………succes. Zul je nog veel teleurstellingen moeten verwerken in de toekomst.
Reviews zijn voor mij totaal onbelangrijk.
@Anoniem-7698: En mensen beschuldigen coola van domme uitspraken hahahahahaha lees je eigen woorden nog een keer terug hahahahaha
@Anoniem-8443: Wat klopt er niet aan dan ? Klopt als een bus hoor.
@Anoniem-3200: Teleurstellingen zoals deze interactie met jou en dat je niet begrijpend kunt lezen of de context snapt van wat er gezegd wordt? Er zijn meer dan genoeg lezers die zich wel degelijk laten informeren en uitgaven bepalen door teksten zoals deze en het totaalplaatje is er niet, Playsense heeft de verantwoordelijkheid om dat totaalplaatje te leveren
@Anoniem-6660: “Playsense heeft de verantwoordelijkheid om dat totaalplaatje te leveren”
Dat krijg je toch nooit, in geen enkele review. Daarom hebben reviews voor mij geen waarde.
“Er zijn meer dan genoeg lezers die zich wel degelijk laten informeren en uitgaven bepalen door teksten zoals deze”
Dat is dan niet slim.
@Anoniem-8443: jij bent steeds die anoniem hier die aan het trollen is. Gebruik eens een ander woordje als ‘dom’ of heb je niet meer in je vocabulaire? Zoek daarnaast even op wat subjectief betekent, dan weet je ook dat die bijdrage gewoon klopt.
@Kassandra: consistent*
@Anoniem-5194: kom eens met bewijs.
Feitelijk gezien heeft Ubsioft aan marketing gedaan, dat is feitelijk gezien legaal.
@coola: en daar heb je de huistroll met zijn feitelijk weer. Lees eens een woordenboek zodat je niet altijd hetzelfde zegt.
@redactie :
Ga nou gewoon eens actief modereren. Zijn jullie te lui om te schijten ofzo?
En zet die anonieme reacties uit!
Maarre … toffe game dus geworden die nieuwe Doom afgaand op alles wat er tot dusver over gezegd en geschreven is. Ik voel de jeuk in m’n trigger finger al behoorlijk aanzwellen. Zin in!
Meer van hetzelfde vind ik totaal niet erg voor een Doom game
@DukeClap: laat die anoniempjes lekker blaten.
@coola: Ze brengen wel serieus de kwaliteit van de website naar beneden
Op de PS5 loopt het als shit.
Wel handig omdat even te vermelden in je review.
En niet lullen is op een ander gereviewd want je bent gewoon misleidend bezig.
Ach als je op ubi zijn paylist staat ben je al niet eerlijk he.
@Anoniem-2038:“cijfers moeten ze weglaten” Ja en dan? Verwachten van deze adhd-tiktok generatie dat ze de hele tekst gaan doorspitten?
Ze hebben allemaal de aandachts spanne van een nerveuze bromvlieg met kortetermijngeheugenstoornis. Ha ha ha!
@Anoniem-5458: ik trol niet, ik zeg wat ik denk en vind. En daar ga ik niet mee stoppen.
@DukeClap: Nee Dukeclap. Daarmee gooi je alle andere anoniemen onder dezelfde bus. Mods moeten wat strenger zijn als er puur op de man gespeeld wordt.
Doom meer van hetzelfde, lol no shit Sherlock?! 😀
@Anoniem-6855: dan moeten ze de troll zijn uitlok reacties en andere onzin ook verwijderen. Dan heb je van niemand last.
@Anoniem-2656: wat maakt het uit dat die generatie niet wil lezen. Zolang reviewers een spel reviewen en niet hun mening doordrukken. Als een spel onafgewerkt is of vol bugs zitten, moeten ze dat geen hoge score geven zoals outlaws.
@Anoniem-7047: Reviews zijn meningen van reviewers. De reviewer mag zelf bepalen wat hij wel of niet wil bespreken en mij mag ook zelf bepalen of iets slecht is. Als een reviewer Star Wars Outlaws een acht geeft dan is dat zijn goed recht en heeft hij zijn werk goed gedaan.
@Anoniem-8499: ongelooflijk hoe jij achter die onzin staat. Dus een reviewer mag slechte punten achterwege laten omdat hij misschien fan is of dat niet graag onder de aandacht brengt. En dan ook nog mooi een hoog cijfer geven. dat is misleiding en dan is het ook geen review maar reclame. Je lijkt verdacht veel op coola, die probeert het ook altijd op die manier goed te praten.
@Anoniem-8499: Een review is inderdaad een mening. En een reviewer moet alleen zijn ervaringen mee nemen in zijn review en niet die van andere mensen. Dus als je niet dezelfde bugs bent tegenkomen als een andere speler dan hoef je die ook niet vermelden. En als je de Xbox versie reviewed hoef je niks te zeggen over hoe PlayStation 5 versie is.
@Anoniem-2564: Als jij nu eens stopt met mensen trollen te noemen praten we verder. Je bent geen haar beter.