Na de Nintendo Direct-presentatie over Donkey Kong Bananza van afgelopen week heeft Nintendo nieuwe informatie gedeeld over de game. Daaronder valt ook de bestandsgrootte, die eerder al bekend was, maar nu aangepast blijkt te zijn.
Aanvankelijk liet Nintendo weten dat Donkey Kong Bananza ongeveer 10GB aan opslagruimte zou innemen. Sindsdien heeft het ontwikkelingsteam de game waarschijnlijk geoptimaliseerd, want de eShop-pagina is bijgewerkt en toont nu dat Donkey Kong Bananza nog maar zo’n 8,5GB vereist.
Afgaande op de beelden die we tot nu toe hebben gezien, lijkt de bestandsgrootte geen goede indicatie van de inhoud van het spel. Maar dat zullen we pas zeker weten op 17 juli, wanneer de game officieel exclusief wordt uitgebracht voor de Switch 2.
Dat is niet veel
Dit waren ook een beetje de bestandsgrootte van de originele Switch.
Odyssee was geloof ik 5,5gb. Mario 3d World ook nog geen 3gb.
Dit komt volgens mij echt door graphics. Ook dit spel, ziet er leuk uit maar absoluut geen next gen of wat de Switch 2 aan zou moeten kunnen. Misschien een keuze van Nintendo zodat ze de gb’s klein kunnen houden.
@Anoniem-9502: De next gen van deze game zit dan ook niet specifiek in de graphics. Maar vooral in het feit dat alles in de wereld kapot kan. En de game ziet er voor de rest meer dan prima uit.
Net als de verkoopcijfers van de Switch 2 zeker lol
@Anoniem-4103: Integendeel denk ik
Goede optimalisatie kan Activision een hoop van leren kneuzen
Nintendo is een van de laatste game developers die nog weet wat optimaliseren betekent. De rest probeert het helaas niet meer en laat zijn klanten gewoon grotere SSDs kopen om games van 100-150 GB op te laten installeren die makkelijk half zo groot hadden kunnen zijn.
Netjes
@Smaakmaker:
“ De next gen van deze game zit dan ook niet specifiek in de graphics. Maar vooral in het feit dat alles in de wereld kapot kan.”
Haha serieus? Next—gen? Haha.
@Anoniem-6089: Next gen van Nintendo. En de Switch 2 is qua kracht een XBOX series S dat is toch ten aanzien van de Switch 1 een mooie stap vooruit.
@Anoniem-9502: mwah ik vind het er heerlijk uitzien hoor en precies in de stijl van DK en Nintendo.
Dat je andere beelden verwacht ligt dan echt aan jouw verwachtingen…..
@Anoniem-4103: de switch 2 verkoopt prima.
Meer dan prima zelfs.
De games daar kan je wat over klagen poppedoes!
@Anoniem-1473: vooral Cod die game oogt geeneens next gen
@Smaakmaker: “En de Switch 2 is qua kracht een XBOX series S”
Is gewoon niet waar. De series S is nog steeds een stuk krachtiger.
@Anoniem-4541: xit tussen ps4 pro en series s in
@RobanosSmatros: je bent zelf een poppendoes kerel
Gezien de destructie, wat veel van de CPU en GPU kracht zal vereisen, zijn lage resolutie textures vast nodig om de game op 60fps te laten draaien. Een kleinere bestandsgrootte is dan eigenlijk ook niet zo’n goed nieuws. Het betekent dat ze last minute concessies hebben moeten doen.
@Anoniem-8118:
Nee hoor, de Switch 2 zit qua raster capaciteiten rond de PS4. Met DLSS kan er het e.e.a. opgeschaald worden, maar dat is ook niet zonder zichtbare artifacts.
De GPU van de Switch 2, die ook nog eens op een lagere kloksnelheid draait, is qua CUDA gelijk aan 75% van een RTX 2050 (zelfde architectuur). Ruwweg komt dat neer op een GPU die op zo’n 60% presteert van de RTX 2050 en dat is vergelijibaar met de Radeon HD 7850, ongeveer de GPU van de PS4.