Tijdens de Tokyo Game Show heeft Hideo Kojima eindelijk wat meer laten zien van Death Stranding. Dit deed hij door bijna een uur aan gameplay te laten zien. De reacties zijn tot nu toe nog vrij verdeeld, maar het moge duidelijk zijn dat Death Stranding een unieke titel is.

In een interview met Game Reactor gaat de Japanse regisseur wat dieper in op het verloop van de game. Hij benadrukt dat de onduidelijkheid omtrent Death Stranding erbij hoort, maar dat je na verloop van tijd alles gaat begrijpen:

‘It’s not like Terminator or Star Wars. There is no explanation or anything, you will feel lost, but don’t worry – you will naturally fit in. The system is explained.

Some people say it’s almost like the movie Alien, where you are gradually finding out what the whole world is about, what you can do and not do.

Maybe it gets really fun when you have completed 50 percent of the game. The players, like in shooters and other genres, go into the game with a known rule and you think you know what a game is about. I didn’t want to have that feeling.

Everyone should start from ground zero. Not knowing how to pick up and play the game. What I have shown makes you puzzled, but it all really makes sense when you play the game.’

Hij zegt hierbij dat Death Stranding “echt heel leuk” wordt als je ongeveer halverwege bent en dat hij er juist voor wilde zorgen dat de game niet meteen te begrijpen is.

We gaan op 8 november erachter komen wat hij hiermee bedoelt, dan ligt Death Stranding namelijk in de winkelrekken.