Met het aankomende DOOM Eternal gooit ontwikkelaar id Software het over een andere boeg. In Eternal mag je namelijk veel meer content verwachten ten opzichte van het origineel. Zo is de game langer en er zijn meer geheimen, items en andere zaken om te ontdekken. Wij waren ook tevreden bij onze eerste uitgebreide indruk van de game, zoals je kunt lezen in onze preview en nu is het wachten tot de release.
DOOM Eternal bevat dus meer content, maar hoe vertaalt zich dit naar de daadwerkelijke speeltijd? Als we creative director Hugo Martin mogen geloven, staat de game tenminste garant voor 22 uur aan speelplezier. Dit gaf hij aan tijdens een interview met GameSpot en tevens gaf hij nog wat details vrij.
Volgens hem zit er meer content in de eerste paar uur – waar wij mee aan de slag konden – dan in de hele DOOM 2016 game. Ook krijgen spelers op een gegeven moment de vrije hand in hun manier van aanpak, waarbij het gaat om de kwestie van ‘mastery’, aldus Martin. Kortom, de game is groter, beter en spectaculairder.
“The fun is mastering it, because that power fantasy, you’re going to earn that… the game is just going to let you put it on display. The third act of the game is just like, ‘Okay, let’s see how you do.’ It’s Bruce Lee walking into the dojo, just like, ‘I’m going to wreck 30 dudes,’ you know?’”
Mmmm niet echt veel ik heb de vorige game ook en die voelde zo hersenloose shooter vond er niets aan hopelijk doe deze het beter .
Ik vrees dat het voor mij meer minstens 22 uur afzien wordt als ik hem speel. De vorige Doom vond ik helaas veel te snel en ver weg staan van de originele delen.
Waarschijnlijk word ik te oud voor deze games, maar je zou zeggen dat Doom de originele fan base ook tevreden wil stellen. Helaas gaan ze meer voor een nieuwe fan base, dat brengt natuurlijk ook meer geld op.
@Anoniem-9766:
Wat had je dan gewild, als het meer op de oude moet lijken? Dat je niet naar boven kan kijken en dat alle graphics in 2d zijn?
De game blijft imo juist heel dicht bij het origineel, alleen dan in een gloednieuw jasje.
Dat hele sfeertje uit de originele Doom games ontbreekt gewoon. Dat typische gangetje gangetje, die muziek, dat algehele sfeertje.
Dit is alleen maar fast paced over the top action, dat is niet helemaal wat Doom was.
@Anoniem-1846: ik ben het er helemaal mee eens. Zonder twijfel mijn beste shooter ooit. Bethesda heeft echt goud in handen met id en machinegames.
Te lang voor een shooter, alhoewel ik de game wel ga kopen.
Das een flinke lengte voor een shooter. Dat gezegd hebbende, de Doom uit 2016 heb ik ook twee keer direct achter elkaar uitgespeeld. Hoe meer Doom hoe beter en deze ziet er wel echt heel erg vet uit.
Dat klinkt heel goed. De vorige kostte me al makkelijk het dubbele van wat er wordt opgegeven. Deze kost me 50 uur. Laat maar komen.
De originele sfeer dat is wat ik terug wil zien. Ik was er bij toen de eerste games uit kwamen en dat was magie. Doom 2016 was niet hetzelfde. Gang…arena…shoot em all…gang…arena…shoot em all. Triestig. Ze moeten het outsourcen naar machine games! Da s een ander niveauke!!
@Anoniem-751: volledig mee akkoord!! We want carmack-romero back. Oldskoolers know why!!!