Topper van 2018: Ace Combat 7: Skies Unknown – Ace Combat is al sinds jaar en dag verbonden aan PlayStation. Pas vanaf het vijfde deel is de franchise overgestapt naar andere platformen. Door de jaren heen heeft de serie zijn ups en downs gekend, maar de laatste jaren was het toch wel slecht gesteld met de franchise. Het laatste deel (Ace Combat: Infinity) dateert alweer uit 2014 en werd niet goed ontvangen. Ace Combat 7: Skies Unknown moet daar eindelijk verandering in gaan brengen en wel op de PS4.
Ace Combat 7: Skies Unknown – Ace Combat wil met dit deel terug naar de roots, terug naar datgene wat de eerdere Ace Combat games zo leuk maakte. En laten we wel wezen: Ace Combats kenmerkende eigenschap is dat de instapdrempel altijd heel erg laag is geweest. Iedereen die een controller kan bedienen, kan met Ace Combat in een F16 stappen. Dat betekent zeer zeker niet dat Skies Unknown een simplistische titel wordt, integendeel. Ace Combat 7 is de eerste Ace Combat game in deze generatie van consoles en dat biedt natuurlijk extra mogelijkheden.
Weersomstandigheden worden in Ace Combat 7: Skies Unknown namelijk een belangrijk onderdeel van de gevechten. Wolken verhullen je zicht en maken je onzichtbaar voor de vijand, maar dat maakt het natuurlijk ook een stuk lastiger om zelf schade aan te richten. Omdat dit soort features eerder technisch niet mogelijk waren, zijn we benieuwd naar de uitwerking en de gevolgen hiervan op de gameplay. Het voegt een licht strategische laag aan een game toe die draait om plezier hebben. De graphics leken tijdens een eerdere speelsessie nog wat teleurstellend, maar de ontwikkelaar heeft voldoende tijd om dat recht te trekken, dus daar hebben we wel vertrouwen in.
Waar ook veel over te doen is geweest, is de andere nieuwe feature van Ace Combat 7: Skies Unknown, namelijk het kunnen besturen van je toestel in VR. In eerste instantie zou de hele game in VR speelbaar zijn, maar daar is de ontwikkelaar op teruggekomen. Dat is natuurlijk jammer, maar we blijven desondanks toch heel benieuwd naar wat voor een ervaring dit zal brengen. Iets anders waar we erg naar uitkijken is de multiplayer. Ace Combat: Infinity had ook een multiplayer die uiteindelijk geen succes werd, maar wel een aantal interessante concepten liet zien. Wellicht worden die in Ace Combat 7 eindelijk geperfectioneerd.
Waarom gaat dit een topper worden? Ace Combat 7 is de eerste Ace Combat sinds de vorige generatie consoles en dat biedt perspectief op een aantal vlakken. Grafisch zullen de vliegtuigen er nooit beter hebben uitgezien. Je toestel in VR kunnen besturen is een droom voor velen. De game heeft meer tijd gekregen, omdat deze is uitgesteld naar 2018, dus wie weet welke andere verbeteringen we nog meer mogen verwachten. Er zijn immers maar weinig games op de PlayStation 4 die hetzelfde bieden als Ace Combat: heerlijke dogfights met de vetste gevechtsvliegtuigen.
Meer over Ace Combat 7: Skies Unknown:
Gespeeld: Ace Combat 7: Skies Unknown
Ace Combat 7: Skies Unknown laat zich zien in gameplay video
Trailer richt zich op Ace Combat 7 VR-features
PSVR topper!!
Het grotendeels slopen van VR maakt deze game een flop voor mij.
Topper in 2019.. en nog geen release datum sinds de Psvr uit is.,
VR!!!!!!
Laat maar komen!! Vorige delen met veel plezier gespeeld!!
Geen goede Vr support… Jammer dit is weer een gemiste kans!
@Edwins1984:
Oh? Jij hebt AC7 al gespeeld?
@62.140.137.xxx:
Hands-on: ‘Ace Combat 7’ Campaign Not Playable on PSVR, Separate Mode to Offer ‘Several Hours of VR Gameplay’
Voor mij persoonlijk toch teleurstellend nieuws.
@Edwins1984:
PS4 en PS VR zijn gewoon niet krachtig genoeg.. het is wachten op 4K headsets, en een PlayStation die 4K op twee schermen kan produceren. GT5 zou in eerste instantie ook volledig in VR te spelen zijn, maar het is gewoon onmogelijk gebleken. Vooralsnog is VR daarom een gimmick. Wel een heel leuke gimmick overigens..
@A Gamer: waarom laat capcom het wel zien met Resident evil 7.
Een single player campagne moet wel kunnen..
@A Gamer:
Gebrek aan kracht in de console is idd een pijnpunt voor VR op de consoles, weet dat oudere builds van GT sport in VR voor geen ene meter liepen en dat ze heel veel dingen terug moeten schroeven in opties en aantal auto’s.
Maar als een resident evil 7 volle vr support kan bieden geloof ik niet dat dit niet mogelijk is bij Ace Combat, klinkt eerder als gemak zucht of gebrek aan kennis om een engine goed te laten werken voor VR.
Door het gebrek aan kracht heb ik zelf een VR bril gekocht voor de pc, met name voor race Sims en space Sims vind ik het meer dan een gimmick hoor 🙂
Wel heel veel crappy titels idd, wat VR geen eer aan doet
@A Gamer: Is geen gebrek aan power maar een gebrek aan resources.