In Dreams – de nieuwe game van Media Molecule – kan je je creativiteit de vrije loop laten. Het is mogelijk om allerlei dingen in deze game te maken, waaronder nieuwe games. Dit heeft de ontwikkelaar nu zelf ook gedaan en het resultaat is best wel indrukwekkend als je bedenkt hoe lang men hier mee bezig is geweest.
Vier ontwikkelaars hebben vorige week de trein vanaf Chicago naar San Francisco genomen om daar de Game Developers Conference bij te wonen. De treinreis duurde in totaal 52 uur en in deze tijd hebben de ontwikkelaars een platformer gemaakt met de titel ‘Comic Sands’.
In de onderstaande video zie je hoe de game eruit ziet en wat het idee achter deze titel is. Het is een relatief simpele platformer, maar het toont wel aan dat je met Dreams veel kanten op kunt en belangrijker nog, dat in relatief weinig tijd.
Toch wel erg gaaf in 52 uur zoiets maken. 🙂 😀
slick!
Super nice hoe het veranderd van 2d naar 3d!
Ik blijf sceptisch over deze game maar eerlijk is eerlijk, dat was best cool gedaan.
Heb zin in deze game
Toch wel een bijzondere game inderdaad!! 😀
Erg leuk altijd map editors, maar heb er een haat/liefde verhouding mee, duurt altijd zo lang om 1 lullig leveltje te maken (zoals in LBP serie bijv) en wordt al gauw ongeduldig, lol. Daarnaast werken map editors nooit zo smooth op een console vind ik.