Als je God of War hebt gespeeld, dan weet je dat er verschillende rijken zijn en sommigen daarvan kan je ook daadwerkelijk betreden. Vanuit Midgard kan je reizen naar onder andere Muspelheim, Niflheim en Alfheim. Er zijn echter ook rijken die niet toegankelijk zijn, maar waarom zitten ze dan in de game? Althans, waarom worden deze rijken aangegeven op het portaal?

Cory Barlog heeft hierover inmiddels meer duidelijkheid gegeven en de reden hiertoe zit hem puur in volledigheid. In totaal zijn er negen rijken en Midgard is hiervan het centrale punt. Het is erg moeilijk om het geheel te visualiseren zonder de andere rijken er in mee te nemen, ongeacht of ze toegankelijk zijn.

De ontwikkelaar heeft echter nooit de intentie gehad om naar al deze rijken te reizen. Dit zouden ze ook qua tijd niet hebben gehaald, maar als ze het hadden weggelaten, dan was het weer lastig geweest om het aan spelers uit te leggen. Om verwarring te voorkomen hebben ze het dus gewoon in de game opgenomen.

“Here’s the thing. The conflict between all this is, there are nine realms, right? Midgard being the base realm, the mid-realm, and then the additional eight realms, and it’s very hard to do the visualisation of it without at least acknowledging the other realms.”

“But we really never planned on going to any of those. That was part of the continuation of the story. But we did struggle with figuring out how to indicate to people, because it was weird when they weren’t included. Because people kept asking, I thought there were nine? Where are there blank spots here?”

Zijn die rijken dan iets voor downloadbare content? Nee, helaas ziet het er niet naar uit dat de game downloadbare content krijgt. Gaan we die rijken dan helemaal nooit bezoeken? Hoewel speculatie, is dat natuurlijk niet uitgesloten, aangezien men de intentie heeft meer games te gaan maken rond de Noorse mythologie.