In een interview met J-Wave heeft de creatieve geest Hideo Kojima laten weten dat zijn game wat achter op schema ligt. Het interview werd door IGN Japan vertaald en daaruit valt op te maken dat hij het volgende vertelde over de game:
“It’s common for studios to fall behind their planned release date, and Death Stranding is very slightly behind our initial plan, but not behind by much.”
Kojima’s studio ligt dus niet heel ver achter op schema, maar waarschijnlijk gaan ze de door hun geplande releasedatum niet halen. Jammer genoeg weten we niet wat deze releasedatum is, laat staan wat de huidige releasedatum is.
Kojima ging ook nog kort in op de open wereld van Death Stranding en hierover vertelde hij dat ze constant bezig zijn met aanpassingen verrichten op basis van playtests. Dat in plaats van nieuwe versies maken. Het is een compleet nieuwe game en dat neemt de nodige risico’s met zich mee, aldus de Japanse ontwikkel grootheid.
Death Stranding komt exclusief uit voor de PS4, de vraag blijft alleen nog wanneer precies.
Voor mij is niet zozeer de vraag wanneer de komt maar meer wat is deze game?
Neem de tijd maar! Als dat leidt tot een stabielere en betere game dan maakt mij het niet uit dat het wat later uitkomt. Weet niet zo goed wat ik van de game moet verwachten, ziet erg behoorlijk mysterieus en duister uit. Daar houd ik wel van, heb wel vertrouwen in deze game. Volgens mij wordt dit echt een unieke game:)
Ik lig er niet wakker van, geen idee wat ik hier van moet verwachten. We zien het tzt wel.
@77.170.154..xxx: laatste geruchten maakte bekend dat het een kaartgame gaat worden, soort van Gwent of Magic, met interactie tussendoor, filmpjes van de kaarten die je gebruikt, en die filmpjes hebben ze ons laten zien
@Gebruikersnaam: Ja vast, lol.
Ik verwacht deze game eind 2020. Wellicht dan ook gelijk op de PS5.
@2001:1c01:2b0c:b200:69d3:ba92:fd76:9.xxx: denk ook eerder een ps5 launch titel.
Maakt niet uit dat ze achter lopen breng deze game gewoon uit op de ps5 binnen een jaar of zo .
Ps5 game
Mooi. Liever een afgewerkt spel, dan een gerusht stuk rommel dat om de haverklap gepatcht moet worden.
@Gebruikersnaam:
Yep. Ook gelezen inderdaad. Zou een flinke domper zijn.
@rainking: en je console laat crashen.
Dan zou de titel van die nieuwe Kojima game meteen erg logisch worden .
@77.170.154..xxx:
Hoog kwaliteit Hideo kennende.
Hier kijk ik echt naar uit…..Denk alleen dat dit een PS5 titel gaat worden.
The game releases soon so I don’t think it’s behind schedule. Onschedule you mean….
Dit is het probleem van Kojima en dit is exact de reden dat hij eruit is geknikkerd bij Konami. Geld is niet oneindig, en iedere dag dat je game in ontwikkeling is lopen de kosten op. Er moet ook nog geld verdient worden.
@77.170.154..xxx:
Heb ik ook. Dus is afwachten op het duidelijke verhaal achter deze game.
@94.211.19..xxx: Geen probleem imo. Kijk naar games als Fall out en Anthem, die hadden die extra ontwikkelingstijd hard nodig gehad. Kojima moet er gewoon de tijd voor nemen, dan wordt het vanzelf een topgame die goed verkoopt.
@94.211.19..xxx:
Ben ik het mee eens, de kosten voor The Phantom Pain waren qua development alleen al, inclusief het bouwen van de (fantastische) FOX engine zo’n 80 miljoen dollar. Dus nog geen marketingkosten e.d.
Voor Sony is dat natuurlijk wat makkelijker om in te zetten voor budget en ze weten ook wel dat ze hun geld terugkrijgen, wat Konami overigens ook heeft gedaan, maar snap ook heel goed dat ze daar geen zin meer in hadden. Rendabiliteit is uiteraard voor Konami ook het belangrijkste.
Niks tegen Kojima trouwens, MGS is m’n favoriete franchise, geniet altijd van zijn games en obsessieve aandacht voor detail en kijk ook heel erg uit naar Death Stranding maar wat Kojima vooral nodig heeft is een sterke editor die tegen hem durft te zeggen dat genoeg ook echt genoeg is, less is more. Dit contrast is duidelijk te zien in de verhalen van MGS2 / 3 en 5.
@62.163.7.xxx: Dan ook niet zeuren meer over games die nog vele bugs bevatten bij release.