Watch Dogs: Legion gameplay is behoorlijk indrukwekkend

Wat gebeurt er met Londen zodra de Brexit is afgerond? Daar ga je achter komen in Watch_Dogs: Legion, die zich dit keer afspeelt in de welbekende Britse hoofdstad. Dat is overigens niet geheel zonder reden, Londen is namelijk één van de wereldsteden met buitengewoon veel camerabewaking.

Er wordt geschat dat Londen zo’n 500.000 CCTV camera’s heeft en dat komt onder andere door de CCTV hobby van veel ondernemers. Zij beschermen hun zaak met een CCTV installatie en tel daar de camera’s van de overheid bij op en je hebt eigenlijk constant een livefeed van elk stukje in de stad. Dit is natuurlijk de ideale speeltuin voor een franchise die zich focust op het hacken van camera’s en andere met internet verbonden apparaten.

In dit nieuwe deel zie je hoe mensen in opstand komen tegen het ‘bewakingsregime’ van Londen en daar speelt Dedsec natuurlijk een rol in. Ubisoft opende de conferentie meteen met gameplay en we zien een imitatie Jason Statham, die over Piccadilly Circus loopt. Vervolgens werd er even gereden en toen werd gelijk duidelijk in hoeverre Londen als het ware naar de mallemoer is. Dit is grotendeels te wijten aan de Brexit en de Resistance-groepering doet ons erg denken aan het Occupy Wallstreet van een tijd geleden, zo zien we ook een kamp voorbij komen.

Grafisch lijkt de game aardig gelijk te zijn aan Watch_Dogs 2, al lijkt het alsof er wel wat meer aandacht besteed is aan de belichting ten opzichte van het vorige deel. De grote verrassing kwam toen Ubisoft toonde dat het personage wat bestuurd werd gerust dood kan gaan en vervolgens voorgoed weg is. Je hebt namelijk de controle over meerdere operatives en zo bestuur je na de dood van imitatie Statham plots een oudere dame met de naam Helen. Dat is niet de enige grote verandering binnen de franchise, we zien ook dat de lijn tussen realisme en futurisme een beetje verdwenen is. Zo is de game futuristischer dan ooit en klim je zelfs op drones om op een gebouw te komen, iets wat ook weer even wennen is.

Er komen zoals te verwachten valt van Ubisoft meerdere edities van de game uit en er zijn tevens verschillende pre-order bonussen. Zo heb je de standaard editie, de Gold editie, de Ultimate editie en de Resistance editie. Voor alle edities geldt dat je drie dagen eerder kunt spelen dan de release, behalve bij de standaard editie.

De game is verkrijgbaar vanaf 6 maart 2020, alle edities en bonussen check je hier.

  1. User  avatar
    739 XP

    Toen die eerste personage down was en resist drukte, wat gebeurde er cloak ? Onzichtbaarheidsmantel van harry potter toen dacht ik echt Wauw wtf! Maar verder mooie game en graphics waren nice

    0
  2. 2a02:a447:d3d7:1:e00b:f006:424b:4.xxx's avatar

    Sehr gut. Ik heb er veel zin in.
    Hopelijk goede gameplay met veel plezier!

    0
  3. 2a02:a440:919b:1:58b3:2773:1cda:a.xxx's avatar

    aftellen nu hopen dat the last of us 2 nog uitkomt

    0
  4. 84.28..xxx's avatar

    Watch Dogs 3: Poor Man’s Cyberpunk

    0
  5. 2001:1c05:190b:800:b062:1d83:9648:b.xxx's avatar

    Beide vids:
    “Deze video is niet beschikbaar”

    0
  6. User  avatar
    739 XP

    @2001:1c05:190b:800:b062:1d83:9648:b.xxx: kijk gewoon op yt zelf

    0
  7. 2001:1c01:2b0c:b200:85fa:fba1:7edd:e.xxx's avatar

    @2a02:a440:919b:1:58b3:2773:1cda:a.xxx: in ieder geval niet in 2019.

    0
  8. User  avatar
    20030 XP

    @2001:1c05:190b:800:b062:1d83:9648:b.xxx: Ubi moet ze nog opengooien 🙁

    0
  9. 94.211.19..xxx's avatar

    Het is allemaal weer meer van hetzelfde… jammer dat de industrie stilstaat.

    0
  10. User  avatar
    558 XP

    Zodra de game uit is gelijk dat oma’tje rekruteren haha

    0
  11. 24.132.84..xxx's avatar

    Mooie setting kan wel is iets moois worden hou het in de gaten

    0
  12. 2a02:a449:7a0a:1:d195:5d67:b30d:5.xxx's avatar

    @AllesKanToch: onzichtbaar voor de camera’s pfff niet echt onzichtbaar

    0
  13. 143.179.70..xxx's avatar

    Ziet er wel interessant uit, maar zo te zien is het rijden weer inspiratieloos en ruk…

    Mvg

    0
  14. 80.56.22..xxx's avatar

    Te “bladerunner” voor mij

    0
  15. User  avatar
    2223 XP

    stoute oma,hahahaha geweldig

    0
  16. 82.72.56..xxx's avatar

    Tof hoor! Ubisoft <3

    0
  17. 62.140.132.xxx's avatar

    Dat onzichtbare troep hoeft niet hoor niet bij watch dogs vind ik

    0
  18. 2001:1c03:3000:7700:b1b3:1fc:16cf:2.xxx's avatar

    hm lijkt te veel op assassinscreed jammer

    0
  19. User  avatar
    431 XP

    Grote twijfel om Watchdogs 3 te halen.
    Was altijd een fan van Watchdogs geweest.
    Een soort gta met hackers.
    Na de geruchten te gehoord hebben,zijn ze waar.
    Je hebt geen hoofdpersonage meer,wat een enorme tegenvaller is.
    Deel 1 was een serieuze setting met aardig verhaal
    Deel 2 zag geweldig uit,speelde lekker,aleen te hippie achtig.
    Nu met deel 3? Wat heefd ubisoft met drones? Eerst in ghost recon,nu in watchdogs. Welke games spelen de drones dadelijk een rol?
    En we krijgen alweer superpowers,zoals Assassin orgins/odyssey
    Londen is een mooie stad.
    Ik verheugde me meer op beetje the getaway vibe.

    0
  20. User  avatar
    1147 XP

    Super vet dat je iedereen kan rekruteren die je maar wil en dat je dus in het verhaal van personages kan blijven wisselen. Had echt niet gedacht dat dit mogelijk zou zijn 🙂

    0
  21. User  avatar
    276 XP

    Ziet er erg leuk uit! Nog een mooie game in 2020 erbij.

    0
  22. User  avatar
    1976 XP

    Leuk 🙂 heb er zin in 😉

    0
  23. User  avatar
    958 XP

    meh

    0
  24. User  avatar
    46 XP

    Heel jammer dat we nu nog zo lang moeten wachten. Lijkt mij echt een super toffe game!

    0
  25. User  avatar
    91 XP

    @AllesKanToch: Ik denk dat die onzichtbare cloak is bedoeld voor drones, maar voor de rest niet..

    0
  26. 82.74.254..xxx's avatar

    Ik vond het er foei lelijk uitzien. Denk dat het een flop wordt. Ze beloven dingen die niet waar zijn tenzij Londen in WD3 maar 100 bewoners heeft of bijna iedereen de zelfde stem heeft.

    @Crocky321: Lijkt mij ook iets wat niet waar is, er is gewoon een select aantal mensen die je kan spelen.

    0
  27. 82.74.254..xxx's avatar

    @Maestro: Juist die drone’s zouden je gewoon moeten kunnen zien.

    0
  28. 85.145.74.xxx's avatar

    Ik vond het er compleet niet boeiend uitzien.

    0
  29. 212.178.206..xxx's avatar

    Troep -Stefan52a

    0
  30. User  avatar
    739 XP

    @Maestro: ja kijk het blijft een game dus alles is nep maar ik had hier wel echt een wauw momentje van oke dit gaat me iets te ver. Verder lijkt me london een mooie setting met mooie plekken te ontdekken!

    0

Meer Watch Dogs: Legion

Meer