Eén van de leuke aankondigingen deze E3 was toch wel Elden Ring, een resultaat van From Software’s nieuwste samenwerking met Game of Thrones bedenker George R.R. Martin. Alhoewel de aankondiging heel mooi was, was het wel minder dat we vrij weinig details te horen kregen over de game.
Gelukkig heeft Hidetaka Miyazaki van From Software wat meer details vrijgegeven toen hij sprak met IGN. Zo vertelde hij dat het verhaal en de wereld van Elden Ring op een soortgelijke manier als de Dark Souls games zal worden gepresenteerd. Dit betekent dat veel van de verhaallijnen en achtergrondinformatie gedetailleerd wordt via item beschrijvingen, interacties met personages en andere manieren van environmental storytelling. Je dient dus je ogen open te houden in Elden Ring wil je alles te weten komen over wat er speelt, gebeurd is en nog komen gaat.
Hoe Hidetaka Miyazaki over de nieuwe game spreekt geeft ons het gevoel dat het erg gaat lijken op de originele Dark Souls, maar dan veel grootser. De wat directere aanpak die ze dit jaar namen met Sekiro: Shadows Die Twice lijkt met Elden Ring geen voortzettende trend te worden. From Software gaat wat meer terug naar de basis en een goede reden hiervoor is ook omdat je met een gepersonaliseerd personage speelt.
Je personage heeft dus geen vaste persoonlijkheid en de game moet het dan heel erg hebben van de storytelling, die uiteindelijk alles gaat definiëren. Wat dan weer inhoudt dat NPC’s juist wat uitgebreider zullen zijn en meer persoonlijkheid zullen hebben. Als laatste laat hij weten dat dit de grootste From Software game ooit moet worden en dat er op het moment nog geen releasedatum bekend is.
Breathtaking
Trekt me helemaal niet. Veels te japans uiterlijk, het lijkt wel een 3D-anime met die rare helmen
Hoopte toch dat ze qua storytelling een andere aanpak gingen hanteren. Ben geen grote fan van dat indirecte “environmental” gedoe. Sekiro was een stap in de goeie richting, helaas dat ze daar niet op verder bouwen.
Geweldig, staat met stip op nr.1 van mijn wanted list.
@2a02:a443:e8e3:1:41dd:b02f:a3ea:.xxx: Japans? wat zeg jij nou? de thema van deze game norse mythology! HOE is die helm japans?
Wrss koop ik deze en geraak niet verder dan de 5de boss en leg ik hem in de kast 😉
Gaaff
@94.130.67..xxx:
Het is inderdaad Noors, maar dan op zijn Japans. Helmen waar je niks door ziet is echt typisch iets voor anime.
@81.240.24..xxx: Helemaal mee eens! Ik vond Sekiro ook een dikke stap vooruit qua storytelling en had bij dit spel ook zoeits verwacht.
gepersonaliseerd personage, dat klinkt goed. Heb vaak weinig met veel sp games omdat ik me weinig kan inleven in de gepresenteerde personages. Als je zelf de mogelijkheid hebt om een naam te geven en wat te fantaseren rondom je character, vind ik dat altijd erg gaaf.
Super, beter, geweldig en eigenlijk weer een game als Dark Souls. Kan er mooi weer een online mode in. Hoop ook dat ze nooit met een Sekiro 2 aankomen, geen slechte game maar ik kom gewoon geen reet verder in die game. Dood gaan wordt veel te zwaar gestraft.
@Nasislike: G.Z.D is het niet in de stijl van Sekiro 🙂
Spel interesseert me maar als het een souls game is geen zin in. Jammer genoeg. TE hardcore voor me.
kan een hele vette game worden maar deze games zijn te moeilijk voor mij dus deze laat ik aan mij voorbij gaan.