CD Projekt RED gaat met Cyberpunk 2077 een game afleveren die behoorlijk anders is dan de vorige grote titel van de studio, The Witcher 3: Wild Hunt. Wel is er één duidelijke overeenkomst, namelijk dat beide games zich afspelen in een grote open wereld. De ontwikkelaar heeft nu het verschil tussen de spelwerelden van de twee games wat nader uitgelegd.

Richard Borzymowski, producer van Cyberpunk 2077, sprak hier tijdens gamescom over in een interview met GamesRadar. Hij vertelde dat, als je puur kijkt naar de oppervlakte van de map, de wereld van Cyberpunk 2077 een fractie kleiner is dan die van The Witcher 3. Dat lijkt misschien een stap terug, maar volgens de ontwikkelaar is dat zeker niet het geval, doordat de wereld van Cyberpunk 2077 anders is opgebouwd.

In The Witcher 3 waren er tussen de verschillende steden en dorpen veel open gebieden waar wat minder te beleven viel. Night City, waar Cyberpunk 2077 zich afspeelt, heeft deze lege gebieden juist niet. De map is misschien wel wat kleiner, maar het is een stuk levendiger en daardoor is er meer te beleven dan in The Witcher 3.

“If you look at pure surface [in terms of] square kilometers, then Cyberpunk 2077 might even be a little bit smaller than The Witcher 3, but it’s the density of the content, taking the world of The Witcher and squeezing it right in, deleting the wilderness between.

Obviously […] in The Witcher we were an open world with vast lanes and forests in between smaller cities and larger cities like Novigrad, but in Cyberpunk 2077 we’re set in Night City. It’s an integral part of the setting; it’s essentially a protagonist if you want to call it that, so it has to be denser. It wouldn’t give us the end effect we wanted to achieve if the city wouldn’t be believable […] so we packed it full of life.”

Al met al klinkt het dus alsof er ontzettend veel te doen en te beleven valt in Night City. Aanstaande vrijdag, op 30 augustus dus, gaan we meer van de wereld zien. Dan zal CD Projekt RED namelijk een nieuwe gameplay demo van Cyberpunk 2077 tonen.