Ontwikkelaar Naughty Dog maakt verdorie goede games. De voorbije jaren heeft de ontwikkelaar zich namelijk het genre van narratieve actiegames eigen gemaakt en heeft meermaals bewezen dat ze weten waar ze mee bezig zijn. Er is echter wel een bepaald onderdeel van hun succesformule dat soms wel eens wat kritiek krijgt: hun games zijn veelal erg lineair.
Lineaire games zijn op zich geen schande, maar in een gamereeks als ‘Uncharted’, waarin schattenjagen en ontdekkingstochten centraal staan, voelt deze erg lineaire aard misschien wel wat vreemd aan. Naughty Dog hoorde deze kritiek en werkt momenteel aan vernieuwing, wat te merken zal zijn in hun opkomende titel: The Last of Us: Part II.
We zagen Naughty Dog al wat experimenteren met open gebieden in Uncharted 4 en in The Lost Legacy, waar je met je jeep over een grote vlakte kon rijden en onderweg kon stoppen om verlaten gebieden te onderzoeken. Vooral The Lost Legacy probeerde hierbij te breken met de lineaire aard van de game, door je ook nog eens een kaart van het gebied te geven en het open gebied tjokvol interessante plaatsen te steken.
Die tactiek wordt nu doorgezet in The Last of Us: Part II, wat ons werd meegedeeld door creative director Neil Druckmann in een interview op het PlayStation Blog.
“As you saw with Uncharted 4 and The Lost Legacy, we’re experimenting with much larger layouts. We’re going to do that with this game, and find ways to use that to mirror the story. When we want tension to drop, and we want you to think ‘What do I do next? What do I want to explore here?’ We have that.”
Je herinnert je misschien nog het nieuws dat The Last of Us: Part II stukken groter zou zijn dan het origineel? Wel dit nieuws verklaart alleszins die indrukwekkende groei. The Last of Us: Part II wordt geen open wereld, maar belooft dus alleszins meer exploratie dan we van een Naughty Dog titel gewend zijn.
De open gebieden van The Last of Us: Part II zijn vanaf 21 februari te ontdekken op de PS4.
Nice, klinkt goed.
Had ik al wel verwacht ja.
yes grotere plekken,meer ruimtes,meer kansen om een vijand te killen,meerdere manieren,komt ook vooral door de hond toevoeging
Daar was ik al bang voor vondt juist de lineare verhalen beter van hun zoals uncharted lost legacy vondt ik ook al weer minder
Vermaak me prima met deel 1 ook al ben ik nog niet ver in het spel Ellie moet een kerel in een verlaten kroeg zien te killen die gast heeft een slacht mes iemand tips.
Ik vind liniejeer een moeilijk woord.
@Ghost_killer: Niet over het glas lopen en zijn loop patroon herkennen. Je moet hem van achteren benaderen en dan vierkantje? drukken. Dat dan een paar keer herhalen.
na het succes van de laatste 2 delen van Uncharted met open gebieden had ik niks anders verwacht. Het gaf de game net iets extra’s… Ik denk dat ze in plaats van een Jeep dit keer een paard gebruiken 😉
Yessss
Als er maar geen map in zit en helemáál geen minimap. Dat verpest het hele survival principe. Ik zal ook meteen listen mode uitzetten en spelen met een goede surround headset.
Nice, klinkt goed 😀
Net als in GOW.
@Ghost_killer: vooral niet over het gebroken glas lopen, zolang je dat in de gaten houdt moet het geen probleem zijn.
Net als Uncharted 4, maar dan wat groter dus.
Seems…nou ja…logisch.
Wat ik me eerder afvraag is hoelang de “biggest game we ever made” wordt.
Aangezien 4~6 uur slechts een klein deel is. Mss 25~30 uur dan?