Onlangs verscheen Maneater, waarin je je als kleine haai een weg naar de top van de voedselketen moet zien te jagen en kauwen. In onze review wist de game ons aardig te vermaken, maar helaas waren er hier en daar ook nog wat foutjes te bespeuren.

Tripwire Interactive is op de hoogte van de problemen en daarom hebben ze weer een nieuwe patch aangekondigd, die aardig wat problemen moet oplossen. Zo komt er bijvoorbeeld een nieuw save-backup systeem, waarmee je eventueel kunt terugvallen op een vorig punt, mocht je savegame corrupt raken.

Daarbij wordt er ook een bug opgelost die je ervan doet weerhouden om de game voor 100% te voltooien, deze fix werkt retroactief. Je hoeft qua gameplay dus niks opnieuw te doen, maar je moet wel elk gebied nog even bezoeken om de progressie te valideren.

Een volledig overzicht van de aankomende patch kun je hieronder terugvinden:

All Platforms

  • Added a backup save system where the game will keep two saves in a save slot in case one becomes unavailable so it can fall back to the previous
  • Added additional protection to keep save files from being overwritten
  • Added additional protection to the save system to keep saves from corrupting
  • Retroactively fix for collectible and landmark objectives that got destroyed but did not grant progress. You will need to re-enter an area to trigger this fix in each area
  • Optimization done to the map menu

PS4

  • Fixed a controller disconnection that could result in a freeze/crash and corrupt save
  • Added further Dynamic Resolution adjustments to improve framerate

Xbox One

  • Fixed an issue where disconnecting the controller or switching profile would result in the game going back to the main menu without saving
  • Fixed an issue which could cause some hardware to shutdown
  • Fixed trees popping in during the opening cinematic