In 2002 verscheen de eerste Mafia game en gezien dat al een oudje is, is het aannemelijk dat veel gamers die game niet gespeeld hebben. Later dit jaar brengt 2K Games een remake van deze titel uit en afgaande op de eerste beelden ziet het er erg goed uit. De oorspronkelijke game is qua gameplay en opzet echter niet goed te vergelijken met wat we van hedendaagse games gewend zijn.
Hangar 13, die aan de remake werkt, is zich hiervan bewust en zal de game toegankelijker maken. Dit vertelt Haden Blackman, chief creative officer, in een gesprek met USGamer. De eerste game kende bijvoorbeeld een zeer agressieve politie, omdat je je echt aan de wet moest houden. Door rood licht rijden of te hard rijden kon grote gevolgen hebben en hoewel dat realistisch was, kan het wat belemmerend voor het tempo werken.
Bovendien was de game op zichzelf qua gameplay ook niet al te gemakkelijk, maar daar heeft Hangar 13 naar gekeken. Ze proberen de remake zo te maken dat de uitdagende factor behouden blijft, maar dat ze tegelijkertijd ook nieuwe gamers kunnen aanspreken. Om dat te realiseren hebben ze verschillende opties in de game verwerkt, waardoor spelers meer invloed op de toegankelijkheid/moeilijkheidsgraad kunnen uitoefenen.
“The original was a challenging game and that was part of its appeal. So trying to walk that line with our normal difficulty mode and make sure that it feels still like a compelling experience for those that remember the original, but doesn’t alienate new fans and players. We’re trying to solve that by providing you with control over a number of different options.”
Beter kan je het zo instellen zoals het in het origineel was! Juist DAT soort dingen was de charme van de game in vergelijking met bijvoorbeeld een GTA waar je zonder grote gevolgen vanalles kan flikken
Ik hoop oprecht dat het zoals het orgineel kan blijven…
Ik heb er me rot op geammuseerd. De damage aan wagens en kwaliteit was ongezien in die tijd. Realisme op en top. Als je overkop ging met de racewagen bvb. Wel dan was je dood. Easy as that
Gaaf Mvg
“In 2002 verscheen de eerste Mafia game en gezien dat al een oudje is, is het aannemelijk dat veel gamers die game niet gespeeld hebben.”
Dit vat ik niet? Dus alleen jeugd en pubers gamen in jullie ogen? Vreemde instelling…
2k en Hangar 13…. What could go wrong 😀
Dat wordt beginnen op de HARD moeilijkheidsgraad dan. Ik vind hedendaagse games vaak wat te makkelijk. Ik hoop in ieder geval dat ze niet de snelheid van de auto’s opvoeren om het ’toegankelijk’ te maken. Dat trage optrekken als je achtervolgd werd of juist iemand moest achtervolgen had echt zijn charme en kwam de spanning zeer ten goede. Dat je zo moest oppassen voor de politie vond ik juist ook wel tof.
Ja, ik voel m al aankomen. Ze slopen er features uit en ik heb gelezen dat gebruik gaan maken van de Mafia 3 physcics. Dit gaat de game niet ten goed komen denk ik.
Ze moeten alles er in houden, maar dan ook echt alles en dingen toevoegen zoals winkels waar je na binnen kan etc. Hoop niet dat het als mafia 3 word wat aanvoelde als een arcade game. Mafia was altijd vet omdat het realistisch was op vele vlakken.
Iedereen zegt hier wel dat ze alles origineel enz willen, maar die mensen zijn waarschijnlijk die endurance race/missie vergeten die je moest winnen. Dagen mee bezig geweest! Of die missie in de haven waarbij je op een gegeven moment een wagon moet gebruiken om een deur in te beuken, dat duurde even voordat die code was gekraakt zeg maar…
Mvg