Sucker Punch bracht afgelopen zomer Ghost of Tsushima ter wereld, met een doorgaans lovende ontvangst van zowel critici als de spelers. De studio uit Washington was echter nog niet klaar met de game en bracht onlangs de Legends coöpmodus naar de openwereldtitel. Het ziet er echter naar uit dat Sucker Punch nog meer plannen heeft voor Ghost of Tsushima, en er is misschien zelfs al een tweede deel in ontwikkeling.

Dit blijkt uit een vacature van de Amerikaanse ontwikkelaar, waarin men op zoek is naar een “narrative writer”. An sich verklapt dit niet zo heel veel, maar gezien de vacature expliciet openwereldtitels en de geschiedenis van het feodale Japan benoemt, zijn dit toch wel grote hints dat Sucker Punch met nog meer Ghost of Tsushima gerelateerde content bezig is.

Responsibilities

  • Write high quality dialogue under tight deadlines for a diverse cast of characters who live in the time period provided.
  • Remotely collaborate with writers and other designers to create open-world story content.
  • Contribute to other creative areas of the narrative including documentation, secondary game content, and dialogue barks, as well as systemic VO and text.
  • Communicate narrative ideas to the team and advocate for excellent storytelling across the product.

Requirements

    • 1+ years’ experience as a game writer. Shipped titles and AAA open-world experience strongly preferred.
    • Excellent organizational skills. Able to produce quality writing under tight deadlines with minimal supervision.
    • Deep understanding of open-world narrative design and the current generation of open-world games.
    • Strong skill collaborating with a creative team across many disciplines. Flexibility to collaborate remotely while working from home.
    • Experience receiving creative feedback on your work. Strong ability to absorb feedback and revise your writing in alignment with core design values.
    • Ability to self-critique and generate constructive feedback for other writers and designers.
    • Desire to write stories set in feudal Japan.

Pluses

    • 2+ years’ experience as a game writer.
    • Shipped AAA open-world games.
    • Knowledge of feudal Japanese history.