Een van de speerpunten van Ratchet & Clank: Rift Apart waren de zogeheten ‘rifts’. Deze zorgden ervoor dat je in andere werelden terecht kon komen. Dit was volgens Insomniac alleen mogelijk door de snelle SSD van de PlayStation 5. Volgens Jon Burton – de oprichter van Traveller’s Tales – zijn deze rifts echter ook mogelijk op de PS3.
Burton heeft via het Coding Secrets YouTube-kanaal zijn mening gegeven over de nieuwste Ratchet & Clank. Volgens de oprichter van Traveller’s Tales leek het er in de trailers – die voor de lancering van Ratchet & Clank: Rift Apart verschenen – op dat de rifts een belangrijk onderdeel van de gameplay waren. Dit bleek niet per se het geval, want deze worden voornamelijk gebruikt in cut-scènes en setpieces, met zeer beperkte gameplay. Burton vindt dan ook dat gamers een beetje bedonderd zijn.
“The way the Rift gameplay was represented before launch was pretty misleading, and that what was shown as amazing sequences of Ratchet zipping between many other worlds all chained together into awesome action sequences ended up being mostly just cutscenes or very short sections of very limited gameplay.”
Omdat de rifts niet daadwerkelijk bij de effectieve gameplay horen, maar min of meer scripted zijn, kan dit vrij gemakkelijk gedaan worden op een PlayStation 4 en zelfs op een PlayStation 3. De grootschalige rifts in Rift Apart zijn namelijk op vaste plekken geprogrammeerd. Door het gebruik van buffers kan je dit effect zonder problemen nabootsen op oudere consoles.
“You only move across a very small part of the world and have very little ability to even move during this section – this means the game has the whole time you’re playing the section to load in the next section.”
“So imagine the game has two memory buffers. The first buffer holds the section you’re currently playing in. While you’re playing, it can load the next section into the second buffer. To transition between the buffers you can just have a very simple intermediate Void location permanently in memory to hide any swap-over glitches that might happen.”
De exacte uitleg van Burton over de rifts van Ratchet & Clank: Rift Apart kan je hieronder horen en zien.
En de ritfts die je naar je toe trekt ook??
Leuk dat deze gast dat beweert……….laat eens zien op een ps3 dan.
Pure onzin.
Ach ja, Crysis kan je vast ook op een Atari 2600 draaien. Vraag alleen niet hoe. Pretentieus geneuzel en technische mierenneukerij zonder enige waarde. Ik heb me in ieder geval enorm vermaakt met deze titel en dat is wat telt voor de gemiddelde gamer, en dan ben ik niet eens een Ratchet & Clank-fan (de PS4 remake vond ik bijvoorbeeld een stuk minder).
Dit is weer een gefrustreerde X console fan die weer ééns onzin moet komen maken . Er zijn altijd van die mensen dat geen aandacht krijgen zulke zeveraars proberen te promoten om in de schijnwerpers te komen .
@Anoniem-8955: waarom nou weer xbox er bij halen dat heb er letterlijk niets mee te maken en zoo lok je weer discussies uit
Deze vent heeft alleen maar aan Lego games en Disney games gewerkt. Wtf weet hij nou
Als dat mogelijk is waarom hebben we dat dan nooit gezien zonder ellenlange laadtijden? Misschien als je ze 10 jaar laat werken aan PS3 game maar daar heb je ook niets aan.
Ik geloof wel zo zeer dat dit kan wat deze beste man zegt, maar daar gaat heel wat
jaren programmeren in.
Ik denk in dit geval omdat de SSD zo snel is dat dit een hoop tijd scheelt! Dat insomniac juist een mooi voorbeeld heeft laten zien wat voordelen kunnen zijn met een SSD ten opzichte van de standaard mechanische harde schijven.
Ja natuurlijk kan dat maar dan pauzeert het spel telkens. Een hoop onzin uit de mond van een persoon die niks betekent voor de wereld. Plus ook nog eens flink betaald door MS.
@Anoniem-913: Legacy of Kain: Soul Reaver op de ps1 was de eerste game zonder laadtijden in game, terwijl de wereld om je heen veranderde.
kan zijn
Die rifts moet je als een deur zien die opengaat juist voor en daar achter word de wereld geladen = niet heel de wereld word geladen ( dus men switcht tussen stukjes van werelden )
hij spreekt niet over loading of de game zelf maar de techniek van die rifts
Anoniem-9751 = totaal gelijk en dat was inderdaad op ps1
wanneer veel huidige gamers zelf nog niet bestonden .
leuke game trouwens
en neen ik ben geen x box eigenaar of fan maar stop met mensen leugenaars te noemen als ge er niks zelf van weet !
sony ook ms liegen vaak over zaken = hun zaak en dan telt enkel zoveel mogelijk units verkopen ( en soms worden ze betrapt op leugens )
De beste man heeft zeker een punt. Wat de grote selling point leek, dat je mogelijk on the fly tussen levels kon schiften, is idd alleen op vastgezette punten, dus scripted. Dat is hetzelfde principe als scripted events wat ook al in uncharted en call of duty gebeurde. Niet het schiften tussen levels maar de grote data load wel. De rifts die je wel kan gebruiken is gewoon een teleport functie waarin de locaties vastgezet zijn. Anders dan in bijvoorbeeld dishonered of portal. Hierin kan je je eigen parcours bepalen wat veel meer flexibiliteit vraagt en geeft. Ratchet is een hele toffe game en het is absoluut niet mijn bedoeling de game af te kraken maar feiten zijn feiten.
Lol, Sony mag al deze anonieme talentjes wel een baan geven, ze weten het allemaal beter dan een daadwerkelijke ontwikkelaar LMFAO
@Anoniem-2912:
Neen = gewoon een feit
Soul reaver ps1
Geen laadtijden
En switchen tussen 2 werelden.
Ja als is mogelijk alleen blijft een niks met over van die games op orde consoles. Echt wat is hun een dom ontwetend persoon. Grootste bullshit van 21