FIFA 22 en Madden NFL 22 liggen inmiddels reeds in de winkelrekken, maar dat weerhoudt de volgende in het rijtje sportgames van EA niet om alvast aan de deur te kloppen. NHL 22 verschijnt op 15 oktober en laat nu alvast in zijn rijkelijk gevulde kaarten kijken.
De onderstaande video bevat maar liefst 27 minuten aan aalgladde gameplay en laat de virtuele ijshockeyspelers van hun beste kant zien. De focus wordt onder andere gelegd op het geven en ontvangen van passes, en de snelheid van het schaatsen. Kijken maar!
Ik heb nul verstand van ijshockey, maar in deze video zie ik de spelers veel bewegingen maken die ik toch niet mogelijk acht op schaatsen…
Aan de andere kant geloof ik ook wel weer dat het misschien wel de moeilijkste sport is om goed te verwerken in een game.
Dit is dan dus de eerste next gen NHL game van EA. Je zou bij een nieuwe generatie hardware verwachten dat je helemaal weggeblazen wordt, maar dit lijkt wel heel erg veel op NHL 21. Ik zeg het wel vaker, maar EA Sports games hebben echt baat bij serieuze concurrentie.
IJshockey is erg leuk om te spelen op de console, echter ook gelijk erg moeilijk. Alles gaat zo snel dat het mij niet lukt om een bepaalde tactiek te creëren. Hetzelfde heb ik met basketbal. Het is wel jammer want de games zien er geweldig uit en spelen zeer soepel. Oefening baart kunst zeggen ze, maar het kost zoveel tijd die ik dan weer aan andere games besteed. Voor de echte fans zijn dit geweldige games.
@Anoniem-2969: de kunst is juist om rustig te blijven en een te vertragen… dan win je veel wedstrijden. Ik speel al jaren fifa, madden, nfl en nba op de consoles. Als je snel probeert is alles in 1 snelheid en ben je voorspelbaar. Door te vertragen heb je niet alleen meer overzicht, maar wordt je ook onvoorspelbaar als je opeens gaat versnellen. Zoals Cruijff voetbalde: 1 tempo lager en opeens versnellen en daarbovenop weer een versnelling. Het probleem bij veel mensen is dat ze een tempo proberen aan te houden die ze (technisch) niet aankunnen, daardoor komen ze zelf in de problemen en daar maakt de tegenstander/computer gebruik van.