Dying Light 2: Stay Human is nu een ruim een maand verkrijgbaar en sinds de release heeft ontwikkelaar Techland al diverse updates voor de game uitgebracht, waardoor allerlei problemen met de game inmiddels tot de verleden tijd horen. Toch blijft de studio werken aan het optimaliseren van het spel en dat moet vanaf komende week resulteren in een nieuwe update.
Via Twitter meldt Techland dat er een “grote patch” aan zit te komen voor Dying Light 2: Stay Human. Wat deze update precies met zich meebrengt zal binnenkort moeten blijken uit de patch notes, maar Techland belooft in ieder geval fixes voor ‘deathloop’ problemen (waarbij spelers voortdurend het loodje leggen zodra de game geladen is), ragdoll animaties, de user interface en nog veel meer.
Wanneer de update precies verschijnt is nog niet duidelijk, maar de bedoeling is dat de pc-versie van Dying Light 2: Stay Human er in ieder geval komende week van wordt voorzien. Het kan volgens Techland iets langer duren totdat spelers op de consoles de update krijgen. We houden je op de hoogte!
Dear Players,
on top of hotfixes we are working on a big patch for PC and consoles.
This patch will introduce fixes for deathloop, ragdoll animations, user interface, and much more!
We aim to make it available for PC gamers next week, while console might get it a few days later.— Dying Light (@DyingLightGame) March 4, 2022
Heb liever dat ze DY Light 1 remaken of remasteren, wat een zielloos vervolg zeg. Ja het was op zich leuk, maar totaal ander spel dan de eerste, geen sfeer, gore is minder, zombies meppen voelt niet bevredigend, indoor omgevingen zijn copy/pasted tot in het extreme, safe zones 90% op het dak in hetzelfde tentje, etc. Zelfs de soundtrack is niet memorabel, de ost van DL1 was briljant en daar nodigde elk winkeltje, huisje of ander gebouw je uit om te verkennen. Bah, speel nu weer de eerste en geniet al zoveel meer van de replay dan de zogenaamde sequel. Jammer..
@Shibito:
Wij hebben duidelijk een ander spel gespeeld. Stop met blijten.
Útil
@Shibito:
Ik vraag mij serieus af of je het spel wel hebt. Wat een onzin allemaal…
Toffe game. Had hem uitgespeeld net voor de release van horizon en elden ring. Zodra ik daarmee klaar ben ga ik hem wel weer ff spelen
@Anoniem-1604: Speel gerust DL1 en evt. The Following DLC, als je dan nog niet ervaart dat het 10 x meer sfeer heeft en veel meer variatie in de omgevingen kent, tsja, dan ben je of blind of een graphics freak. Ja, DL2 ziet er prachtig uit, alleen is gameplay en ervarings gewijs veel minder. Of vind je het zo super om 20 x dezelfde forsaken store, GRE building en Power Station layout door te wandelen? Be my guest. Verder valt er gewoon niks te exploren, ja zoveelste hoog gebouw met talloze identieke etages vol dichte deuren. Maar goed, zoals ik al zei, als je dat niet ziet.. (of wilt zien).
Heb me er erg goed mee vermaakt maar liep echt wel tegen wat bugs op dus die patch is meer dan welkom voor als ik over paar maanden en nieuwe game plus ga doen als die dan is toegevoegd
@Anoniem-2904: Vraag me serieus af of jij de eerste game ooit gespeeld hebt?? Zou zeggen, installeer em weer eens en ervaar het zelf, wat een genot om zombies in stukken te hakken, wereld van verschil. En als je niet ziet hoe vele gebouwen en safe zones constant worden gekopieerd, sorry maar dat is gewoon een feit en verre van onzin. Na 10 windmolens unlocken steeds hetzelfde bedje gespreid zien naast de kippen gaat het wel irriteren en het haalt me gewoon uit de beleving, alsof ze constant je willen laten herrinneren dat je een game speelt.
Was best een ok game redelijk mee vermaakt maar ik zal deze game nooit meer aanraken omdat ik het heb uitgespeeld en er beter games nu uit zijn die mijn aandacht krijgt.
@Shibito: Ben het helemaal met je eens. Deel 1 is veel beter.
Als je deel 2 speelt dan merk je gewoon dat er veel problemen waren bij de ontwikkeling.
@Anoniem-7004: Is niet zo dat DL2 slecht is, was wel vermakelijk maar als vervolg viel de game zo tegen op veel fronten. Wie weet komt er toffe dlc in juni maar of dat wat goed zal maken..
@Shibito: BEN het met je eens pik, dl1 imo stuk beter. Men zal het blijven verdedigen/ goed praten maar ok, dat is hun mening.
@Shibito: dat kan de immersie idd verpesten. Daar heb je een punt
Too little too late
@Anoniem-1604: @Anoniem-2904: @Shibito:
Het grappige is dat iedereen altijd loopt te trillen met dit soort dingen. Maar als het daadwerkelijk zo is dan is het ineens niet was.
Je wilt niet weten hoe vaak ik het gevoel had dat ik al ergens was geweest, juist door dat copy/paste gebeuren. Zo vaak dat je hetzelfde dingetje tegen komt qua savehouse op daken, of interieur in gebouw. Zelfs tot aan de tassen en kisten aan toe die je kunt openen.
Ik had met deel 1 ook veel meer voldoening, de moves waren naar mijn herinnering ook beter en leuker.
Geen slechte game, alleen het origineel was beter!
@shibito, had jij ook dat in de 2de helft je veel meer last had van bugs?
@7th-son: ik had ook het idee dat deel 1 meer verschillende wapens had, maar dat kan ook aan mij liggen. Ik ben het opzicht wel met jullie eens, er zijn ook te weinig zombies overdag waardoor het niet zo uitdagend is.
Wat de bugs betreft, in het begin niets. Later in de game meerdere bugs per sessie, heb zelfs 5x in een avond een error gehad, nog nooit meegemaakt.
Maar alsnog vermaak ik mij er prima mee.
@Shibito: Lol, je zegt het zelf al, the following DLC… DL2 is nog maar net uit. Toen DL1 net uit kwam was t ook lang niet zo uitgebreid als dat t nu is en zat t ook vol met bugs en glitches. Laat ze maar gewoon focussen op DL2 en daar toffe DLC voor uitbrengen net zoals ze met DL1 hebben gedaan
@7th-son: nee viel mee, heb de game uitgespeeld zonder gamebreaking bugs. Meest irritante waren: survivor sense dat niet werkte, epileptische aanvallen elke keer dat je naar bed ging, verder enkele keer bolter gehad die niet dood kon.
@Anoniem-5786: ging mij ook niet zozeer om de bugs, maar om gemis van brute gore en lekker gevoel bij de combat, afwisseling in zombies en indoor gebouwen, en gewoon algehele sfeer.
@Shibito: in jou geval zal het ook nooit goed zijn. Als meer leek op de vorige was ook weer niet goed omdat het dan teveel lijkt op zijn vorige deel.
@Shibito: kortom wat een dom slap gelul duidelijk dat je afkeur heeft een week degelijk niet hebt gespeeld tuurlijk speelt op daken af is immers een Parkour zombie game day speelt dus sowieso op grote hoogtes af.
@Anoniem-8688: Is goed kerel, je hebt gelijk hoor, ik lul slap. Ben je nou blij? Mooi. Wat je verder schrijft is geen touw aan vast te knopen, maar het zal wel. Ik heb keurig meerdere onderbouwingen gegeven waarom het vervolg zo tegenviel voor mij, als jij dat allemaal slap gelul vindt, prima toch? Geniet gewoon verder van DL2 jij en fijne dag.
@Anoniem-5296: met 4 spelers zat er qua tegenstanders geen uitdaging in spijtig genoeg.
Het grappige was dat was we een “baas” hadden, we die meestal met 1 dropkick al dood hadden, zonder te overdrijven.
We hadden ook regelmatig dat we elkaar niet konden joinen, of rare bugs zoals zwevende ledematen, zombies die niet dood konden (in gebouwen), kisten die niet te looten waren, dat soort dingen. Dat werd later wel erger en vaker.
Ook was het rond het einde een wirwar en erg onduidelijk qua verhaal en onlogisch ook.
Met een new game + zijn ineens alle vijanden een stuk sterker (level 7/8) en is er moeilijk door komen
@Shibito: @Anoniem-8688: daar is echt geen touw aan vast te knopen inderdaad haha. Zal hij ook zo praten denk je?
@Shibito: de eerste blijft leuker
@Anoniem-2675: Zeker, alles ademt gewoon sfeer en apocalypse uit
@Shibito: Deel 1 was ook een copy paste feest. Meer nog dan deel 2 in veel opzichten.
@Anoniem-3566: Qua voertuigen buiten wel ja, maar zeker niet qua omgevingen en indoor plekken, je kon zoveel verkennen, postkantoor, appartementen, flats, vissers huisjes, vuurtoren, ook safe zones waren op talloze toffe en afwisselende plekken, huis aan het water, in een pompstation, in een waterzuiverings gebouw, boerderij, zelfs in een heuse villa grenzend aan de oceaan, in een camper op een kapotte brug, enz en enz kan nog heel lang typen. Enfin, zeker nu ik de eerste weer speel valt me zo op hoeveel meer aandacht de eerste titel heeft gekregen in vele opzichten.
@Shibito: ik heb bijde gespeelt je praat echt onzin dl2 is zelf beter in meerdere opzichten het verhaal de parkour en combat zijn allemaal beter de gore vermindering is niet veel je moet alleen precies raken ook zijn er meer moves uit te voeren tijdens combat
Maar ieder zijn eigen mening
@Anoniem-3959: precies, ieder zijn eigen mening. Maar dan kun je niet zeggen dat ik onzin praat, want je mening geven is geen onzin. DL1 is in mijn ogen een tof survival horror/actie/adventure game, met wat freerunning, waar DL2 gewoon in mijn ogen een niet meer dan redelijk actie/parkour game is met toevallig wat zombies erin gepleurd. Btw, kun je in DL2 een zombie met b.v. een katana volledig in de helft klieven? Nee 🙂 in DL1 bijv wel 😉
Ik vind de game wel oké. Leuk dat de keuzes die je maakt het verloop van je verhaal beïnvloeden. Het verhaal kan heel verschillend aflopen. Eerste keer spelen was alles dood. Tweede keer m’n best gedaan om iedereen bevriend te houden, met als resultaat een happy ending.
Erg jammer dat sommige cutscenes geen geluid en ondertiteling hadden en ik m’n fantasie moest gebruiken.
Ook jammer dat ik niet alle trofeeën kan behalen door bijv. buggy windmills die ik niet kan overnemen.
Veel problemen gehad met multiplayer. Ontbreken van crossplay ook erg jammer.
Puzzelen om bovenop structures te komen had beter gekund. Helemaal als je met de grappling hook de puzzel kan skippen en overal zo naar boven wipt.
Inderdaad veel copy/paste en dus weinig variatie in omgevingen. Naar mijn idee ook weinig verschillende wapens.
Ik vind de gameplay al met al niet heel spannend. Met hoge chase lvl ontsnappen is vrij makkelijk. In DL1 was ik in het begin vreselijk bang om ’s nachts buiten te lopen. Had ik dit keer totaal niet.
Misschien ben ik erg kritisch en noem mij maar een zeikerd. Ik had gewoon echt meer verwacht na zo ontzettend lang wachten op deel 2. Deze game zou goed zijn voor 500 uur speelplezier. Ik geloof niet dat er veel mensen zijn die zich 500 uur met deze game kunnen vermaken.
@Shibito: legend