Supermassive Games laat ons volgende maand opnieuw huiveren met The Quarry, hun volgende interactieve horrorgame waarbij het lot van een groepje tieners in jouw competente handen wordt gelegd. Handig om te weten is misschien hoe lang deze nachtmerrie precies zal duren; een vraag waar regisseur Will Byles van Supermassive Games een antwoord op gaf in een recent interview.
“Depending on the player, a single playthrough of The Quarry can take about ten hours. The game is also designed to be highly replayable, as we think many will want to go down alternate paths and make different choices. If you’re looking to experience every permutation of the story for The Quarry, you will find yourself playing for a very long time!”
Een mooie tien uurtjes dus, maar uiteraard is het de bedoeling dat je de game meerdere keren speelt om zo de verschillende eindes te ervaren. Als je echt alles gezien wilt hebben, dan moet je echter 186 unieke eindes zien te vinden.
The Quarry verschijnt op 10 juni voor de PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S en pc.
Het aantal eindes zorgt ervoor dat ik er niet eens aan wil beginnen
@Anoniem-8478: Dat is nog eens een positieve bijdrage.
Om tot het einde te komen moet je dus 10 uur spelen…. 186 verschillende eindes maakt dat je deze game zo’n slordige 1860 uur moet spelen (tenzij je het ergens bij een save kan oppakken natuurlijk). Ik denk dat dit aardig wat mensen gaat afschrikken….
@Anoniem-2187: hey daarvoor kan je altijd op mij rekenen
@MacBlade: ik denk niet dat je zo moet rekenen. Ik denk dat veel eindes heel erg op elkaar gaan lijken, met telkens kleine aanpassingen. Ik geloof nooit dat het 186 unieke eindes zijn. ( bijvoorbeeld: je aait ergens een hond, in het eindfilmpje komt die hond door het beeld gelopen, heb je de hond niet geaaid dan gebeurt dat niet. Dat zijn al 2 ‘verschillende’ eindes :p).
@SanderlaGrande:
Idd klinkt een beetje als een marketing definitie. Ik weet niet meer hoeveel characters Until Dawn had. Maar laten we een voorbeeld van 6 of 7 speelbare characters gebruiken. Als je bijvoorbeeld 6 speelbare characters hebt die allemaal mogelijk levend of dood kunnen zijn aan het einde heb je 2^6= 64 mogelijke eindes, . Maak daar zeven van en het zijn er 128. Vaak zijn dit kleine afwijkingen die ze lokaal afhandelen met simpele, if then else stateme ts (bijv: als x leeft, red deze y, anders gaat y aan het einde dood. Deed until dawn veel. Lijkt alsof er complexe dialoog is. Maar op de achtergrond blijft het hoofd verhaal in dezelfde richting lopen.