The Callisto Protocol wordt in december op ons losgelaten en zal eindelijk dat gat proberen te vullen dat de Dead Space franchise in 2013 heeft achtergelaten. Volgend jaar krijgen we dan ook nog eens de Dead Space remake op ons bord, kwestie van ons meteen te verzadigen met een hopelijk heerlijke dubbele portie ruimtehorror.
We mogen dan wel stellen dat The Callisto Protocol erg lijkt op zijn inspiratiebron, toch zal ontwikkelaar Striking Distance Studios gebruikmaken van de nieuwste snufjes om zijn game te onderscheiden van de concurrentie. De DualSense controller van de PS5 zal hier bijvoorbeeld een niet te onderschatten rol in spelen.
In een recent video-interview van Game Informer liet de studio namelijk optekenen dat The Callisto Protocol volop gebruik gaat maken van de adaptieve en haptische feedback die deze controller biedt. Waarom? Om alles nog rauwer te laten aanvoelen. Denk ‘het voelen van brekende botten in je controller’ en je snapt wat we bedoelen.
“Absolutely, we’re leaning very heavily into all of that. As satisfying as it is to hear and see, feeling it just adds that extra level, and that controller definitely gives us that ability. So all those little nuances and everything, we’re working hard to put those in and make sure that they really stand out on the controller.”
“It’s a lot of the guns, the resistance, the trigger breaks, the resets, that sort of stuff is what we’re working on right now. Since we do have melee, we also want to get the bones snapping, feeling that in the controller. So when you actually make that connection, you’ll kind of get that little crack feel in the controller.”
De coole features van de Dualsense is eigenlijk het enige waar ik jaloers op ben als Xbox speler
@Anoniem-7640: xbox komt ok wel met zo iets allen moet je dan wel en nieuwe controller kopen en ik ben bang dat dat niet goedkoop gaat zijn net als de elite controller
Wel nice dualsense. Ik heb de PS5 en de Series X. Ik hoop echt dat er ooit goede games komen voor de X. Ik heb nog 2,5 jaar ultimate.
@Anoniem-7640: hehe dat is dus voor ons extra pijnlijk hoor ahha.
moet zeggen vind het bij spellen wel heel vet zeker met je boog of schieten je moet er wel aan wennen
Vet! Ik ben groot fan van deze controller, én horror games dus dit spel gaat er zeker komen.
En mijn controller zal volop gebruik maken van Callisto Protocol!
@Anoniem-589:
Veel plezier saampies!
@Anoniem-6020:
Ik zou me verwachtingen laag houden. Mensen kunnen allemaal wel roepen dat ze 30 studio’s hebben. Of dat er een nieuwe Fable komt. Maar uiteindelijk is nog niks bewezen en moet je nog maar zien of het allemaal zo geweldig word. Je hebt maar een klein handje vol studio’s bij Microsoft waar je blind van op aan kan. En zelfs die studios hebben nog niks bijzonders geboden sinds release. Ja weer een Halo. Weer een Forza. Die 2 titels die je de vorige generatie ook had zonder vrijwel iets goeds of bijzonders daar naast. En tot zover is het nog exact het zelfde liedje. Maar mensen naaien zichzelf toch wel een oor aan. Ze horen Fable en denken yes. Maar vergeten even dat elke Fable game destijds het niet waar maakte. En dat elk deel slechter werd. Maar ook dat dit niet door de zelfde mensen word gemaakt dit keer. En nog eens compleet onervaren developers als het gaat om een game als Fable. En als het gaat om de rest zie ik een hoop 13 in 1 dozijn games. Zo generiek als de pest Ala Redfall. Dusja ik zou me verwachtingen laag houden misschien dat het dan nog meevalt.
@Anoniem-2123: Generiek wordt HET handelsmerk van Microsoft vrees ik. Anders kunnen ze nooit de productiekosten terug verdienen met deze abonnementsprijzen. Dus gaan ze productiekosten verlagen (Generiek als gevolg) of inzetten op reclame in games oid. Maar ik vermoed dat het langer duurt dan 2.5 jaar voordat dit merkbaar wordt. Voorlopig spelen ze nog wel ff sinterklaasje om marktaandeel te winnen.