Call of Duty liefhebbers konden eerder al aan de slag met de campagne van Modern Warfare 2, maar de meesten van jullie zullen toch de multiplayer of Warzone willen spelen. Sinds deze ochtend kan je het virtuele slagveld weer op en dat is voor het eerst sinds de beta een maand terug. De studio heeft in de tussentijd niet stilgezeten en verschillende verbeteringen en veranderingen doorgevoerd.

Via een blogpost heeft Infinity Ward bekendgemaakt waar ze aan gesleuteld hebben op basis van de beta feedback. Zo werd duidelijk dat het wat moeilijk was om onderscheid te maken tussen teamgenoten en vijanden, waar nu een oplossing voor is bedacht. Zo zie je bij vijanden een klein diamantje boven het hoofd en bij teamgenoten niet. Ook zijn er verbeteringen toegepast omtrent de belichting en het contrast, zodat de zichtbaarheid beter is.

Dat is lang niet alles, hieronder het overzicht van alle aanpassingen/verbeteringen.

Enemy Visibility

  • We have added diamond icons above the heads of enemies. This should make it easier for players to clearly identify opponents in the game.
  • Additionally, we’ve continued to tweak lighting and contrast for improved enemy visibility.

Audio

  • We’ve shortened the overall range of footstep audio which will allow enemy players to get closer to targets before they are able to detect footsteps. We have also continued to tweak teammate footstep audio, which will now be quieter following feedback from the Beta.
  • The in-world activation sound effect volume range for the Dead Silence field upgrade has been drastically decreased.

Third Person

  • Following feedback from Beta, aiming down sights will now stay in third person POV for low-zoom optics. Only high-zoom optics (beginning with the ACOG and higher) and special optics such as Hybrids and Thermals will revert to first person POV. We believe this will enhance the third person experience while keeping the gameplay balanced. The feedback on this mode has been very positive, and we will continue to explore its use as a modifier.

Weapons

  • We have continued to tweak weapons across the game following both feedback from Beta players and game data. Players can expect more specifics on weapon tuning as we continue to support post-launch.

UI

  • We have been working hard on numerous updates to our UI that make accessing and customizing your loadout more seamless. We’ve made improvements to navigation of menus and will continue to optimize our UX.

Movement

  • Slide, ledge hang, and dive have been further refined. We’ve also addressed some movement exploits following Beta.

Matchmaking

  • We have implemented some changes that aim to reduce lobby disbandment between matches. We look forward to testing this at a large scale and getting feedback.