De serie van The Last of Us gaat volgende week in première op HBO en daarmee zijn de handen van schrijver Neil Druckmann wederom vrij om ‘gewoon’ aan zijn games te werken. De co-president van Naughty Dog heeft al laten weten dat de studio aan meerdere projecten werkt – waaronder naar verluidt The Last of Us: Part III – en dat ze hiervoor ook een nieuwe aanpak hanteren.
Maar ook inhoudelijk wil Druckmann een aantal zaken veranderen. In bijvoorbeeld The Last of Us ligt er veel nadruk op cutscènes en tegenover The Washington Post zegt de schrijver dat hij daar bij toekomstige projecten juist mínder nadruk op wil leggen. Zo is hij gefascineerd door games als Elden Ring en Inside, die meer het verhaal vertellen aan de hand van de omgevingen en meer de speler vertrouwen om zelf zaken uit te vogelen.
“I’m more recently intrigued by stuff like Elden Ring and Inside, that don’t rely as much on traditional narrative to tell a story.
I think some of the best storytelling in The Last of Us – yes, a lot of it is in the cinematics – but a lot of it is in the gameplay, and moving around a space, and understanding a history of a space by just looking at it and examining it.
“To me that, right now, is some of the best joy I get out of games – that trust their audience to figure things out, that don’t hold their hand. That’s the stuff I’m really intrigued by going forward.”
Druckmann voegt daar aan toe dat games van Naughty Dog wel gebruik zullen blijven maken van dialoog en cutscènes.
Vooralsnog weten we inhoudelijk dus niet veel over deze nieuwe projecten van Naughty Dog, maar het is duidelijk dat iedereen druk bezig is met het uitproberen van nieuwe ideeën.
Mooi!
Jammer dit maakt de games zi mooi en goed .
Bij elden ring hoort het. Bij de PS games wil je juist (mijn mening) een filmische ervaring. Plus het feit dat naughty dog nou niet echt vooruitstrevend zijn tot nu toe met hun gameplay elementen.
Die heeft het ook maar druckmann.
@PvdW90: hoezo? Vond uncharted heel goed in verhaalgedreven gameplay
De cutscenes zijn vaak ook gewoon te lang en het zijn er teveel laat mij gewoon die games spelen. In Half Life had je vroeger helemaal geen cutscenes je had altijd controle over je personage en het verhaal werd goed verteld door de npc die je tegenkwam.
@Anoniem-2330: klopt maar dat was 10 jaar geleden. The last of us qua gameplay vind ik persoonlijk er wat verouderd aanvoelen.
Maar eens zien hoe dat uitpakt als ze iets aanpassen
Alsjeblieft niet!
@Anoniem-7311: haha
Bravo! Ben die filmische sh!t wel een beetje zat.
Ik vertrouw deze top tier studio met men ogen dicht.
Alsjeblieft niet! Gewoon verhalende games maken met filmische scenes erin.
Bij de meeste rpgs lees ik het achtergrondverhaal niet eens in scrolls enzo. Of een artefact met een backstory.
Ik zal het jammer vinden als ze dit gaan doen vond dit altijd goed als er om de zoveel tijd een filmpje kwam om te relaksen het gaat toch een aanpassing worden in de toekomst .
@Silencer: je weet toch bij oppakken van de game dat je dit hebt?
EN HEEEJ je hebt een knop kan je als goed is de cutscenes skippen toch?
Man als aan mij lag keek ik alleen maar de cutscenes vaak genoeg gedaan bij dit soort games maar goed.
Ik ben natuurlijk ook geen natuurlijke zeikerd!
Maak dan een ander spel en laat the last of us zijn zoals het hoort.
Ik geniet teminste van de cutscenes.