De release van de remake van Dead Space komt inmiddels erg dichtbij, want eind deze maand verschijnt de game in de winkelrekken. In oktober liet EA Motive al weten welke systeemvereisten de pc-versie heeft. Nu is er ook meer duidelijk geworden over wat je in technisch opzicht kunt verwachten van de consoleversies.
Op de consoles geeft Dead Space je de keuze uit twee grafische modi, zo laat de ontwikkelaar weten via Twitter. Kies je voor Quality, dan heeft Dead Space op consoles een framerate van 30 frames per seconde, een 4K-resolutie én ray-tracing. Kies je voor Performance, dan ligt de resolutie lager (2K) en staat ray-tracing uit, maar daarvoor in de plaats krijg je wel een framerate van 60 frames per seconde.
De remake van Dead Space komt op 27 januari uit voor de pc, PlayStation 5 en Xbox Series X|S.
Looking for #DeadSpace specs? We’ve got you covered. Console players have the option to choose between 2 graphics modes:
👉 Quality: 30fps at 4K (UHD) resolution with ray-tracing.
👉 Performance: 60fps with 2K (QHD) with no ray-tracing.PC players keep reading 👇🧵 pic.twitter.com/GxVMjai8QX
— Dead Space (@deadspace) January 13, 2023
Heb nu al een tijdje een ps5 en ben er erg blij mee. Maar bij remasters had ik altijd de gedachte, dat die wel 4k 60 fps zouden draaien. Remakes natuurlijk een ander verhaal. Maar tot de release van dit spel nog steeds niet. En zal wel pas mogelijk zijn met de ps5 pro.
@Anoniem-4845: Een PC die alle games draait op 4k/60fps kost zeker meer dan 1000 euro.
Geen idee of de ps5 pro dat gaat halen, word moeilijk.
@Anoniem-7228: ja idd minstens, ik denk eerder richting de 2k. Maar probleem is een beetje dat bij de introductie van de nieuwste generatie consoles in grote lijnen 120 fps met 4k en raytracing werd gepromoot. Onmogelijk natuurlijk met een systeem van 500 euro maar als je daar mee te koop loopt komt die verwachting natuurlijk wel.
30fps … kan eigenlijk niet meer in 2023
@BrutalRage:
Nee maar het is toch ook een oude game met oude engine, die een beetje is opgepoetst. Dan verwacht je toch 4k 60 fps. Zo bedoel ik, ben comment 1. Kijk nieuwe en aankomende games snap ik wel 60 fps 4k onmogelijk.
@Anoniem-9153: ja ik begrijp je hoor. Maar is de remake ook op een oude Engine? Ik ben erg blij met de nieuwe generatie, ik heb alleen mijn verwachtingen bijgesteld graphics wise dan..
Alsof ik terug ga naar 30fps
@BrutalRage:
Misschien dat deze remake indd een nieuwe engine is. Digital foundry maar afwachten.
@Anoniem-9153: Nee volledig vanaf de grond opgebouwd in een nieuwe engine
@Anoniem-9573:
Oke duidelijk.
Orgineel nooit gespeeld kijk er erg naar uit.
Weer game met 30fps hoeveel generaties moet dit nog? Ze lopen in begin mooi te praten wat de nieuwe Console kan 4k60 elke keer wordt het niet waar gemaakt wanneer krijgen we nou is een echte next gen game van plaats elke keer remakes en remasters wordt er moe van of de nieuwe games floppen of zijn pas speelbaar over een half jaar met allemaal patches ik heb ps5 en series x mag ik nou is een keer weg geblazen worden man man
Op 1440k/60k spelen is ook prima Death Space te spelen.
@BrutalRage:
Terwijl zelfs op de ps5 doos trots 8K staat
Niet slecht is al heel goed dat de game op 60 fps draait ik zal het ooit wel ervaren hoe goed of slacht de Remake is nu ga ik er geen 79 euro aan uitgeven .
Je hoeft alleen maar de titel te lezen en je weet al precies welke modi er zijn haha, 4k 30 en 2k 60… Quality mode wordt hier in ieder geval altijd overgeslagen. Het detail valt toch weg zodra je je camera beweegt. Ik zie het meer als een modus die laat zien wat we nog niet fatsoenlijk kunnen bereiken.
@Anoniem-3811: Ja precies dat is mijn punt. No way no how dat deze generatie 8k gaat draaien. Zelfs geen pro versie. Uiteraard kunnen ze zeggen dat het om video gaat etc etc maar het gaat erom dat er een verwachting word geschept en gewoon echt niet gehaald gaat worden.
Wat ik overigens niet begrijp is waarom ze niet gewoon voor 1440p 60 fps met raytracing gaan. Dat 4K is voor deze generatie toch al een flop laat staan 8k en die prachtige ray tracing chip zit letterlijk stof te vergaren in de machine want die doet verder niks. Iedereen wil minimaal 60 fps. En het moet mogelijk zijn als we Spiderman als voorbeeld mogen nemen.