Take-Two Interactive hint naar GTA 6 release ergens volgend jaar


Rockstar Games werkt al geruime tijd aan Grand Theft Auto VI, maar wanneer de game precies moet verschijnen is tot op heden onduidelijk. Het ziet er echter naar uit dat we een hint hebben gekregen. Bij de presentatie van de financiële cijfers heeft uitgever Take-Two Interactive ook een verwachting gepresenteerd voor het komende fiscale jaar.

Dit fiscale jaar loopt van 1 april 2024 tot en met 31 mei 2025 en de uitgever verwacht dan 8 miljard dollar aan netto inkomsten. Dit baseert de uitgever op de release van een aantal grote titels. Bovendien is dat een flinke stijging, want voor het huidige fiscale jaar verwachten ze 5.3 miljard dollar aan inkomsten.

Hierbij verwacht de uitgever ook dat het momentum vastgehouden zal worden over de jaren tot zelfs in 2026. Als we kijken naar hoe GTA V het heeft gedaan en nog steeds doet, is het niet gek om te denken dat Take-Two Interactive deze stijging verwacht vanwege de release van GTA 6.

“In Fiscal 2025, we expect to enter this new era by launching several groundbreaking titles that we believe will set new standards in our industry and enable us to achieve over $8bn in Net Bookings and over $1bn in Adjusted Unrestricted Operating Cash Flow. We expect to sustain this momentum by delivering even higher levels of operating results in Fiscal 2026 and beyond.”

  1. Anoniem-8600's avatar

    en met en trailer op de showcase hahah ?

    0
  2. Anoniem-4902's avatar

    In het najaar de eerste teaser!! Dan het voorjaar de eerste trailer. En dan wordt de hype opgebouwd naar n oktober release. Mark my words. Afgelopen 25 jaar ging het vaak zo. Of dit riedeltje n jaar later.

    0
  3. Anoniem-9510's avatar

    Een vervolg moeten maken op een game die 180 miljoen stuks verkocht heeft. Geen makkelijke opgave lijkt me.

    0
  4. User  avatar
    1583 XP

    @Anoniem-9510:
    Ze nemen er dan ook ruim de tijd voor.

    0
  5. Anoniem-5310's avatar

    Het zal allemaal wel… Die game komt de eerste komende jaren vast niet.

    0
  6. Anoniem-3299's avatar

    Het zal allemaal wel… Die game komt de eerste komende jaren vast niet.@Anoniem-9510:

    Je begint echt te zien dat deel 5 verouderd is.

    Als deel 6 alleen al dezelfde game technische kwaliteit heeft met nieuwe graphics is het al een topper.

    0
  7. Anoniem-6306's avatar

    @Kassandra: Gelukkig maar.

    0
  8. Anoniem-5948's avatar

    @Anoniem-4902: ik heb jou woorden gemarkeerd.

    0
  9. User  avatar
    2766 XP

    @Anoniem-4902: gta5 aangekondigstrailer in nov 2011 met een release sep 2013… klopt niet helemaal wat je zegt dus

    0
  10. Anoniem-264's avatar

    Als ik het zo.moet gokken en naar bovenstaande datums kijk gok ik ook dat die ergens voor de decembermaand volg3nd jaar in de winkels ligt. Ik doe ook een gokje op oktober/november.

    0
  11. Anoniem-7596's avatar

    Mooi dan kan ik het samen met de PS5 pro halen in het najaar

    0
  12. Anoniem-7719's avatar

    Gta6 met PSVR2 modus zou geweldig zijn

    0
  13. Anoniem-7060's avatar

    @Anoniem-4902:

    Sept. Okt. Nov.

    0
  14. User  avatar
    1011 XP

    Ik wacht op de PS5-Pro dan kan ik eindelijk deze Epic game spelen!!!
    😀 Can’t Wait!!!

    0
  15. User  avatar
    168 XP

    ik denk niet maar in 2025…..

    0
  16. User  avatar
    7143 XP

    Dat zou mooi zijn als deze game volgend jaar gaat komen samen verkopen als bundel ps 5 pro met GTA 6 dit zou zo een goede zet zijn .

    0
  17. User  avatar
    662 XP

    @Anoniem-7719:
    VR2 optie zou inderdaad geweldig zijn! Ik zou dat bijvoorbeeld ook graag bij RDR2 zien!

    0
  18. Anoniem-1503's avatar

    Dat is veel geld

    0

Meer Grand Theft Auto VI

Meer