De PlayStation 5 heeft een functie die ervoor zorgt dat ontwikkelaars de bestandsgroottes van hun games flink kunnen beperken. Niet iedere nieuwe titel maakt hier gebruik van, maar The Lord of the Rings: Gollum doet dat wel en dat zie je gelijk terug.
De eerder genoemde titel komt zowel voor de PlayStation 4 als PlayStation 5 uit. Als je de game op de PS4 aanschaft, dan neemt deze 30,514GB in beslag op je harde schijf zo weten we dankzij PlayStation Game Size. Voor de PS5-versie is maar 18,664GB nodig. Dat scheelt dus aanzienlijk.
De pc-versie van The Lord of the Rings: Gollum spant echter de kroon. Hiervoor moet je 45GB reserveren. Op het moment van schrijven is nog niet bekend hoe groot de Xbox-versies zijn.
Hier kan EA een hoop van leren met hun star wars meuk.
@Anoniem-3801: Niet dat ik denk dat deze game net zoveel voorstelt als sommige andere titels, maar wel netjes, lekker n klein bestand, vooral op de PS5 🙂
Ik verwacht hier weinig van, maar laat me graag verrassen
Release the Kraken oops verkeerde input …
@stefan52a: opzich waar, maar 140gb voor starwars is wel heel overdreven, omdat ze 0 gebruik hebben gemaakt van uberhaupt compressie.. alleen maar om geld binnen te harken.
@Anoniem-5165: Ik wil die 140GB niet goed praten maar ja, 2 andere games, niet om deze game onder te doen maar Star Wars Jedi Survivor is wel echt anders en groter denk ik zo.
@stefan52a: eens dat het hele andere games zijn, en zelfs als EA de techniek zou gebruiken, zou de game nooit 15gb zijn, dat klopt, maar het gaat me om de luiheid waarin EA games uitgeeft, ik bedoel als ze de compressie techniek gebruiken, kunnen gebruikers met de bespaarde ruimte andere games weer installeren. Het is gewoon van de zotte dat EA 0 moeite heeft gedaan om de game ook maar iets te compressen, dat vind ik imo best kwalijk, doe iets voor je fans, ipv alleen maar zoveel mogelijk geld te verdienen. Ze kunnen makkelijk de game goed compressen en nog winst boeken.
@Anoniem-9244:
ea = ctrl+c / ctrl+v
De grap is natuurlijk ook dat de grootte van een game een marketing instrument kan zijn: als je niks van compressie weet denk je al snel: een game met heel veel GB zou wel heel goed zijn met betere graphics, langere speelduur, uitgebreidere maps e.d in vergelijking met een game van heel weinig GB’s
@Anoniem-3801: aanslag p je hd inderdaad haha!
@Anoniem-9244: god of war en horizon waren inderdaad ook groot en geloof beiden rond de 100 en dat vind ik prima.
Dus ik snap je man!
@Anoniem-5246: hoop dat mensen hier inderdaad niet intrappen !
Ben benieuwd wat de review gaat zijn van deze game ik ben bang dat hij niet hoog gaat scoren .