Insomniac Games heeft reeds aangekondigd dat er in Marvel’s Spider-Man 2 verschillende manieren zijn om de speelervaring aan te passen, waaronder het oplopen van schade bij vallen vanaf grote hoogtes. De ontwikkelaar heeft nu nog meer toegankelijkheidsopties bekendgemaakt voor deze PlayStation 5-exclusive.
Er zijn diverse mogelijkheden om de moeilijkheidsgraad van het spel aan te passen. Je kunt bijvoorbeeld drie aspecten van de game instellen: de levensenergie van vijanden verhogen/verlagen, bepalen hoeveel schade ze aanrichten met hun aanvallen, en hoe snel ze je opmerken en in de aanval gaan.
Als je niet goed bent met quick time events, is er de mogelijkheid om deze gemakkelijker te maken, bijvoorbeeld door een knop ingedrukt te houden in plaats van er continu op te moeten drukken. Als je de achtervolgingsscènes in eerdere games te moeilijk vond, kun je deze ook aanpassen op jouw niveau, waarbij de vijand onder andere minder snel wordt.
Je hebt ook twee ‘shortcut buttons’ tot je beschikking, namelijk de linker- en rechter-D-pad knoppen. Een van deze knoppen kan bijvoorbeeld worden gebruikt om de snelheid van de game aan te passen, met opties voor 70%, 50%, en 30% van de originele snelheid.
Op het gebied van audio zijn er ook veel aanpassingsmogelijkheden. Zo kun je geluiden met hoge of lage frequenties aanpassen of zelfs uitschakelen. Na de lancering van Marvel’s Spider-Man 2 worden er nog meer audio-opties toegevoegd, waaronder een screen reader.
De PlayStation 5-exclusive zal ook optimaal gebruikmaken van de aankomende Access Controller. Er zullen tal van mogelijkheden zijn om de bediening aan te passen op de nieuwe controller, zodat iedereen van het spel kan genieten.
“Als je niet goed bent met quick time events, is er de mogelijkheid om deze gemakkelijker te maken, bijvoorbeeld door een knop ingedrukt te houden in plaats van er continu op te moeten drukken.”
Dit heeft niks met moeilijkheid niveau te maken maar meer met voorkeur… ik vind het knoppen rammen om het rammen zo onzin… dit zet ik standaard aan… ik houd de knop wel ingedrukt.
Geen dag zonder een Spiderman 2 artikel zo te zien
Ik kijk ook enorm veel uit naar Spiderman 2 maar nu mag het wel wat minder worden met al die info dat ze geven ik wil dit persoonlijk zelf ondervinden niet dat alles wordt vrijgegeven op het net laat de gamers zelf dit ontdekken en genieten zo van de game .
Bij Quick time events komt daadwerkelijk wel een vorm van skill bij kijken. Als je reflex skill belabberd is dan good luck met quick time events.
QTE’s zijn zo passé.
Ik zet ze af als ik kan want ben ze zo beu als koude pap
@Anoniem-9223: idd, geweldig toch?
@coola:
Lol. Dan moet je wel heel belabberd zijn. Mja de meeste “gamers” schieten amper iets raak online dus wie weet.
@jokke84: Tja ik ontdek het liever zelf allemaal
@PBJ85: zeker wel dat het er mee heeft te maken of nog booit gehoord van reflexen of van mensen die beperkingen hebben die dat niet snel achter elkaar kunnen doen of andere beperkingen hebben
Wat een gemekker over de hier verstrekte info over deze aankomende game. Is toch juist fijn dat je alvast weet wat je kan verwachten. Voor sommige mensen (bevoordeeld met een beperking) kunnen dit soort meldingen van doorslaggevend belang zijn wat aanschaf betreft. Verder spoilen ze niks over de game.
@Anoniem-1129: invalide…