Eerder lieten we weten dat DLSS nu dan toch zijn weg naar Starfield gaat vinden, maar update 1.8.83 zal verder nog een hoop andere verbeteringen met zich meebrengen. Zo zal een veel verzochte feature, namelijk het direct kunnen consumeren van eten en drinken in plaats van het altijd eerst in je inventaris te plaatsen, ook worden toegevoegd.
Als je de onderstaande lijst bekijkt zie je dat naast DLSS er nog meer pc-specifieke zaken worden aangepakt. De releasedatum van update 1.8.83 zal ergens later deze maand zijn, maar gamers die Starfield op Steam bezitten kunnen nu alvast de beta-versie van de update binnenhalen en indien je een Nvidia GPU bezit ook alvast aan de slag met DLSS.
FIXES AND IMPROVEMENTS
PERFORMANCE AND STABILITY
- Addressed a number of memory related issues and leaks.
- [PC Only] Add some GPU performance optimizations, which will be more impactful on higher end cards.
- [PC Only] Improved renderer threading model, improving CPU usage most notably on higher end systems.
- Various stability and performance improvements.
GAMEPLAY
- Added the ability to eat the food placed in the world
- Adjusted stealth to be a bit more forgiving.
- Fixed an issue where Andreja’s head would stay permanently cloaked.
- Fixed an issue that could prevent players from firing their weapons.
- Fixed issues where some NPC could be seen not wearing clothes.
- Fixed an issue where already in-progress skill challenges could stop progressing after reaching the Unity and starting a new game.
- Fixed an issue that could temporarily prevent opening the inventory or saving after entering the Unity.
- PC: Fixed an issue where mouse movement could be choppy.
- Fixed a rare issue that could cause the home ship to be lost.
- Fixed an issue where the ship services technician might be missing.
GRAPHICS
- Addressed an issue with how ambient occlusion appeared in ultrawide resolutions.
- Optimized initial shader compilation that occurs on start-up.
- Added the ability to adjust Brightness and Contrast in the Display Settings menu.
- Added the ability to adjust HDR Brightness provided that the system supports it. (Xbox & Windows 11 only).
- Addressed a number of materials that could sometimes present an unintended pattern under certain conditions.
- Fixed various visual issues related to the new FOV slider options.
- Improved the appearance of the eyes on crowd characters.
- Addressed a number of minor visual issues related to lighting, shadows, terrain, and vegetation.
QUESTS
- All That Money Can Buy: Fixed a rare issue where players couldn’t sit during the negotiation with Musgrove.
- Blast Zone: Fixed an issue where the hard rocks that need to be cleared out by players will not appear on Ngodup Tate’s land.
- Echoes of the Past: Fixed an issue where the Grylloba Queen could sometimes not be reachable during the objective “Secure the Shuttle Bay”.
- Eye of the Storm: Fixed an issue where players’ quest progression could potentially be blocked due to a missing docking prompt.
- Grunt Work: Addressed an issue where progress could appear blocked if “Supra et Ultra” was completed while returning to the Lodge during “High Price to Pay”.
- No Sudden Moves: Fixed an issue the that could prevent the entrance door to the Scow ship from being opened again.
- Operation Starseed: Fixed an issue where the key that is needed to exit the facility could sometimes not be present.
- Sabotage: Fixed an issue where David Barron could potentially not be found by players.
- Short Sighted: Fixed an issue where players could rarely become control-locked while speaking with Vladimir.
- The Heart of Mars: Fixed an issue where players might not be able to mine the “The Heart of Mars”.
Het verschil nu met DLSS is echt dag en nacht. AA is nu zoveel helderder en scherper.
De grootste stad is nu op 90 fps locked, echt een genot om te spelen.
Ik ga het straks weer eens opstarten.
Ook weer zo’n gefaalde game van ms…
@Anoniem-786: oké weer een kleuter die moet trollen
@Anoniem-786:
Ook weer zo’n trieste opmerking van een PS fanboy….
Geweldige game vind ik zelf, ik blijf maar spelen heb er echt al 200+ uur opzitten en zit nog niet op het einde. Het is erg lang geleden dat ik nog zoveel tijd heb gespendeerd aan een game.
Erg leuke game, heeft hype niet waargemaakt maar ik denk dat ik nog veel terugkeer naar deze game. Grootste teleurstelling voor mij is de saai space battles. Ik hoop ik de toekomst grote battles met schepen en grote command carrière enzo. Beetje zoals no kans sky.
Nice, dan haak ik bij dezen weer aan. Het was met een mod natuurlijk al langer mogelijk om dlss 3.5 met framegeneration toe te passen, maar de boel crashte me net iets te vaak. Werd tijd ook zeg dat dit officieel wetd ondergesteund.
Nee de hype heb ik ook niet gevoeld.
@Anoniem-1796: dan heb jij niet veel games gespeeld!
afgehaakt na een paar uur spelen,fuckin saai en tergende dialogen!
Is het nog steeds copy paste? Of heeft deze update daar wat aan gedaan?
Gelukkig, ik had een aantal quests die ik niet kon completen vanwege deze bugs!
Can’t polish a turd.
@BrutalRage: No Kans Sky hahaha leuk….
@Anoniem-4397: ha ha was niet grappig bedoeld wat serieus een typo
Ik weet niet veel, maar No Man’s Sky > Starfield. Bij NMS heb ik veel meer het space exploration gevoel. Bij Starfield voelt het als een Bethesda game met space setting die in principe er niet veel aan toevoegt
@Anoniem-786: Eerder een gefaalde opmerking van jou 😉
Eindelijk zijn de hdr instellingen aan te passen. Spiderman 2 bijna uitgespeeld. Daarna weer verder met starfield. (Speciaal gewacht omdat het er niet zo tof uit zag wegens te grijze schaduwen)
@BrutalRage: ga er wel vanuit met de juiste ondersteuning dat dit nog wat kan worden !!
@PowerYourDreams: Was je er nu al klaar mee dan? Dit was toch de over de top knaller game van MS waar je al jaren op wachtte en nooit genoeg van zou krijgen?
Zeker stiekem Skyrim zitten spelen in de tussentijd? Begrijpelijk.
@Oldskool-NL:
Hiermee sla je spijker meteen op zn kop. Dat dus !
@Anoniem-1796: same here
@Anoniem-786: ook weer zo’n gedaalde reactie van een trolletje