Suicide Squad: Kill the Justice League is sinds begin februari verkrijgbaar voor de PlayStation 5, Xbox Series X|S en pc. Hoewel de game zeker leuke dingen doet, waren we niet echt onder de indruk van het resultaat. Gamers klaarblijkelijk ook niet, want de titel presteert niet naar verwachting.
Warner Bros. Discovery heeft bij de rapportage van kwartaalcijfers over Q4 van 2023 ook even gesproken over hoe het er met deze recent uitgebrachte game voor staat. Hoewel CFO Gunnar Wiedenfels geen verkoop- of speelcijfers deelt, kon hij wel kwijt dat de game ten opzichte van de verwachting tekortschiet.
Veel zegt hij dus niet, maar het doet wel bevestigen wat we van te voren al een beetje aan zagen komen. De game heeft sinds het tonen (tijdens State of Play) een jaar geleden pertinent een negatieve tendens om zich heen, wat mede komt door het live service aspect, waar gamers behoorlijk allergisch voor zijn.
“This year, Suicide Squad, one of our key video game releases in 2024, has fallen short of our expectations since its release earlier in the quarter, setting our games business up for a tough year-over-year comp in Q1,”
Het is ook een interessant contrast met vorig jaar, toen Hogwarts Legacy verscheen en een daverend succes bleek te zijn. Suicide Squad: Kill the Justice League lijkt precies het tegenovergestelde te zijn.
Hopelijk schrikt dit Warner Brothers wakker en maken ze hierdoor van Hogwarts Legacy 2 geen live service game. Maar ik betwijfel dit zeer…
joh echt waar,behalve animaties en insane graphics is het 10x niks,werkelijk waar zegt niemand van de developing department dat de game NIET repetitief moet zijn??! al die jaren voor niks gewerkt aan een zeer zeer repetitief game -_____-‘
Whuutt dit zag niemand aankomen….
Uiteindelijk zijn gamers de klanten. Zij beoalen of een game een succes wordt of niet. En niet de aandeelhouders.
Helaas lijkt het alsof developers en vooral publishers dit helemaal nooit gaan leren.
De meeste gamers zitten niet te wachten op live service games, opdringerige microtransacties, season passes, pay-to-win. Of, je zou ze bijna alweer vergeten, NFT’s.
Ik vind dit stiekum wel mooi nieuws. Hopelijk leren ze er wat van, maar ja zal wel weer niet haha
Ongelooflijk dat 1 dit verzonnen is. 2 dat ze er verwachtingen bij hadden en 3. Dat Rocksteady leiding niet heeft aangegeven als je ons dit laat maken gaan we in staking
Ik had toevallig de story gekeken via youtube… en het is niet eens af …
(spoilers hieronder)
aan eind komen erachter dat je 13 Brianiacs moet killen en je killed er maar 1 op het eind en dat is het je doet niks met de andere 12 en zo eindigd de story… echt van wtf mischien moet dat dlc worden ofzo of is het een end game ding wat los staat maar toch waarom word het dan in de main story vertelt…
Joh… Zelfs Stevie Wonder zag deze aankomen
“has fallen short of our expectations”
Bizar, dat deed het voor ons ook.
Gamers zijn niet ‘behoorlijk allergisch’ voor live service hoor. Alleen wel op deze manier bij een game van 80,-. Helldivers 2 is ook een live-service game, en daar is niks mis mee.
Echt niemand had dat verwacht. Sinds de gameplay trailer met battle pass multiple currencies en always online is al een no go en red flags.
Plus creators of rocksteady is ook weggegaan