Skull and Bones werd door de grote baas van Ubisoft dan wel bestempeld als een ‘AAAA-titel‘, de game werd lauwtjes ontvangen en de verkopen lijken ook tegen te vallen. Nu is duidelijk geworden dat de piratengame van de Franse ontwikkelaar/uitgever ook voor een plotselinge stijging in spelersaantallen van een andere piratengame heeft gezorgd, en dat is niet per se positief.
Skull and Bones begon oorspronkelijk als uitbreiding voor Assassin’s Creed IV: Black Flag, maar werd uiteindelijk een op zichzelf staande titel. Het is het genoemde vierde deel van Assassin’s Creed die opeens zijn spelersaantallen heeft zien stijgen. PCGamesN laat weten dat de dag voor het uitkomen van Skull and Bones 971 mensen gelijktijdig de pc-versie van Black Flag speelden. Op de releasedag van Skull and Bones groeide dit aantal naar 1.662.
De volgende dag groeide dit naar 2.600 en nog een dag later werd dat 3.226. Op 26 februari werd het grootste aantal gelijktijdige Black Flag spelers bereikt: 3.594. Het hoogste aantal ooit staat op 16.000 spelers, dus dat na meer dan 10 jaar ongeveer een vierde van dat aantal wordt gehaald – dit zonder dat er een nieuwe versie of nieuwe content is uitgegeven – is best bijzonder. Of hetzelfde het geval is op consoles is niet bekend.
Het lijkt er sterk op dat veel gamers die Skull and Bones hebben aangeschaft/geprobeerd niet onder de indruk zijn en daarom Assassins’s Creed IV dan maar hebben opgestart om toch nog een leuk piratenavontuur te beleven. Hopelijk kan Ubisoft het tij nog keren, door updates te brengen die de game een positieve boost geven.
Ik speel ze back to back. Al start ik skull and Bones wel meer op dan Black Flag. Ik vermaak mij echt te goed met Skull and bones ( de laatste patch voor het eerste seizoen heeft de game aanzienlijk beter gemaakt in zowel gameplay als het GFX aspect).
Enige wat ik echt mis bij skull and bones is het boarden en zwaard vechten voor de rest echt een prima 7,5 game.
Black Flag was zo ontzettend populair, en Skull & Bones moest daarvan profiteren. De blauwdruk lag al klaar met BF, alleen de uitvoering nog. Ubisoft had goud in handen, maar hebben de plank volledig mis geslagen. Dood en dood zonde. Daarnaast duurde de ontwikkeling ook veels te lang. Hopelijk slaagt een eventuele remake wel.
AC Black Flag is dan ook een veel betere game dan S&B voor 12 euro op steam kan je de gold edition nu kopen.
@coola: je bedoeld zeker -7.5
Toen maakten ze nog goeie games.
@joop1984:
Nee een + 7,5. Wat is nou het probleem van dat ik game wel goed vind?
@coola: dat de game 850,000 totale spelers heeft inclusief de 8uur gratis trial en de quatruple-a Skull and bones nog geen twee weken oud is
@Anoniem-8328:
En daarom mag ik het dus geen 7,5 geven en de game goed vinden omdat ik mee moet gaan met de rest en niet zelf mag bepalen wat ik wel of niet goed vind?
Het is toch wel sneu dat hun grote AAAA-product zoals ze zelf claimden nu geklopt wordt door hun eigen game van 10 jaar terug.
Wat een ongelooflijke fail is dat zeg.
En eerlijk gezegd is Black Flag op alle fronten beter en completer.
@coola: Maar als zelfs “de president van de Nederlandse Ubisoft fanclub” niet hoger komt als een 7,5 dan zegt dat toch wel iets.
En een 7,5 is nog steeds een dikke voldoende maar voor een game waar ze zo lang mee bezig geweest zijn en zo hebben gehypt voelt een 7,5 nogal mager aan.
Er is tenslotte schijnbaar $200 miljoen in de game gestopt.
@Anoniem-9394:
7,5 blijft voldoende maakt niet uit hoe lang er over gedaan is en hoeveel geld er in is gepompt
@Anoniem-9394: dit spel is gewoon ubisoft die 200miljoen van de Singaporse overheid heeft gestolen Hahaha
@Anoniem-9394: Sinds wanneer is een 7,5 niet goed genoeg? Grote budgetten betekent niet automatisch hoge cijfers. Kijk bv. naar Destiny…en zo zijn er nog veel meer voorbeelden. Omdat het een 7,5 is zou dit niet goed genoeg zijn, maar een 8 wel?
@Anoniem-8309: 200miljoen opgelicht zonder echte risico
@Anoniem-5074: Nou voor dat bedrag zou ik met niks minder als een 9 tevreden zijn. Er zijn landen met een kleinere economie dan dat.
Maar goed dat is een cijfer van iemand die nog postief is. Veel reviewes zijn veel kritischer. En ik (net als veel reviewers) neem mee dat dit basically een game is die een deel weg laat van Black Flag en met minder dan dat uitgebracht wordt want aan land gaan kan niet en er zitten zelfs geen zwaardgevechten in de game.
Als ik dat allemaal meeneem dan is de game wel een fail te noemen.
Ubisoft kan de komende tijd bewijzen of ze voor de gamers zijn, of voor de centen. Als ze de game upgraden zoals Hello games gedaan heeft met No Man’s Sky of CDPR met Cyberpunk, dan is er nog hoop.
T is relatief makkelijk te verbeteren denk ik:
Over schip kunnen lopen, kajuit-ruimte maken met omkleedruimte, map bekijken en bv CO8 missies uitzenden (om die te laten ophalen door andere piraten).
Minigame voor harvesten veranderen met een kleine ruimte op eiland/kust om te lopen (zoals in een haven, maar dan anders) en bomen te hakken enz.
Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren met deze game!
Ik speel het spel overigens wel, met gematigd plezier. Heb m gekocht met een aanbieding via BOL.
@coola: als je een game leuk vind maakt het nog geen goede game
troep skull and bones
@coola: Hahaha. Enige wat je mist is zwaard vechten en boarden? Dat is zeg maar een game op zich. Met fanboys zoals jij blijft Ubisoft dit soort meuk wel afleveren.
@Anoniem-364:
Wie bepaalt dat ? Jij ? Metacritic? Of mag ik nog steeds zelf bepalen wat ik goed vind. Wat is het probleem nou daadwerkelijk van dat ik het een goed vind. Waarom mag ik de game niet goed vinden? Waarom moet ik zeggen dat de game slecht is?
@Anoniem-1414:
Praat geen onzin
Ik speel veel liever Black flag dan skull and bones, dag en nacht verschil voor mij
Black Flag beats S&B with ease. En dat voor een 11 jaar oude game tov een “quadruple” “game”
@coola: ik geef hetzelfde cijfer en vermaak me ook heel erg met de game. Je staat niet alleen haha!
Simpel, statement. Ik die zelf ook mee als protest.