Na een paar jaar van stilte liet de remake van Prince of Persia: The Sands of Time zich van de week tijdens Ubisoft Forward eindelijk weer eens zien, al stelde de teaser niet echt veel voor. Het enige echt noemenswaardige was dat de game een release window van 2026 heeft gekregen, wat dus nog wel even duurt.
Maar waarom duurt het precies zo lang? Het is immers sinds 2020 dat we al zitten te wachten op de release, maar het duurt en duurt maar. In een nieuw interview op de Ubisoft website geven game director Michael McIntyre en creative director Bio Jade Adam Granger meer toelichting.
De pre-productie fase is nu afgerond en de titel is nu in volle productie, wat wil zeggen dat men pas sinds kort effectief met de ontwikkeling bezig is. Dit komt weer doordat er in de afgelopen jaren veel veranderd is. Hieronder de specifieke uitleg:
Michael McIntyre: “We finished our pre-production phase; we are now in full production, which means that we have built a small version of the game that allowed us to validate many of our ambitions with the remake.”
BJAG: “The landscape of remakes has evolved a lot since the first inception of the remake of Sands of Time. There have been some big players that clearly redefined the bar. We made some big changes to the 3Cs (Character, Camera, Controls), and had to build prototypes to make sure that our new controls still feel good with the old gameplay, and sometimes we need to change them. It’s a little bit faster in terms of conception, but production-wise, there’s no difference between creating a remake or an original game. It takes time and craftsmanship and people, which is why we have reinforcements from other studios to help us here.”
Eigenlijk hebben ze gewoon dezelfde fout gemaakt als Nintendo met Metroid Prime 4. En dat is het project aan de verkeerde studio geven. Die het duidelijk niet konden brengen wat er van ze verwacht werd. Maar goed wel goed dat Ubisoft met deze game opnieuw is begonnen. En van een waarschijnlijk eerder wanproduct er nu wel een remake aankomt die hopelijk de remake wordt die het origineel eer aandoet.
En heel stiekem hoop ik dat ze dit ook hebben gedaan met Beyond Good and Evil 2 gewoon het MMO gedrocht in de digitale shredder hebben gegooid. En dat ze nu laten we zeggen een jaar of 3 bezig zijn met een action adventure type Beyond Good and Evil 2.
Als het een beetje richting combat style van AC Origins gaat ben ik wel benieuwd. Heb Warrior Within nooit een kans kunnen geven terwijl ik de neeste spellen vanaf de snes al speel
Het is natuurlijk even wennen om normaal te doen en te switchen van een roze prince of persia naar een gewone.
@Anoniem-8751:
Zucht. En dan wordt er geroepen dat ik alleen maar negatief en klaag. Als je zo hekel hebt aan zoveel dingen uit de industrie. Waarom kom je hier dan om te reageren. Als je niets meer kunt doen dan dit uit te kramen.
@Smaakmaker: Iets met ketel verwijt de pot…
@Anoniem-1903: Kom eens met voorbeelden? Dat ik bijna altijd negatief ben? Of dat ik alleen maar zeik. Juist zonder die voorbeelden wordt het een beetje sneu dat je dit blijft beweren. Het gebeurd ook niet geheel toevallig door figuren die niet eens de moeite nemen om een account aan te maken. Dus hier niet zijn om serieus over de onderwerpen mee te praten.
Gaat zeer waarschijnlijk helemaal goed komen met deze game.
@Anoniem-1903: Dit dus.
@coola: Laten we het hopen. En hopelijk voortaan gelijk goed beginnen.
@Smaakmaker: Gast, kijk alleen naar je eerste comment op dit bericht. Je eerste zin is al gelijk negatief en je zit daarna alleen maar te klagen. Niemand hoeft dan ook een voorbeeld te geven want die heb je zelf al gegeven.
En om jezelf dan ook nog eens te quoten: “Als je zo hekel hebt aan zoveel dingen uit de industrie. Waarom kom je hier dan om te reageren.”
@Anoniem-3635: Wat is er negatief aan door gewoon feitelijk vast te stellen waarom de ontwikkeling van Prince of Persia the Sands of time remake en Metroid prime 4 zoveel vertragingen hebben opgelopen. Dat is niet negatief. Dat is niet meer dan een vaststelling. Dan zeg je verder dan is het alleen maar geklaag? Waar klaag ik? Ik geef juist aan dat ik het juist goed vind dat ze ervoor gekozen hebben opnieuw te beginnen. Ipv het uit te brengen hoe wijj het zagen toen het in 2020 werd aangekondigd. Dus opnieuw zit je er weer naast.
En over Beyond Good and Evil 2 klaag ik niet. Ik geef aan dat ik ook hier ook hoop dat ze opnieuw zijn begonnen. Om eer aan te doen aan het orgineel.
Dus nergens geklaag maar juist geef ik mijn complimenten aan het bedrijf. En doe in mijn eerste zin niets meer dan een vaststelling.
Dus leuk geprobeerd het slaat nergens op. Dus als je betere voorbeelden hebt zie ik het graag tegemoet.
@Smaakmaker: En van een waarschijnlijk eerder wanproduct er nu wel een remake aankomt die hopelijk de remake wordt die het origineel eer aandoet.
En heel stiekem hoop ik dat ze dit ook hebben gedaan met Beyond Good and Evil 2 gewoon het MMO gedrocht in de digitale shredder hebben gegooid.
Dit komt bij mij niet positief over en zou ik ook niet als compliment opvatten
@Ryme_B: Ja het was ook een gedrocht van een game geweest als die in de huidige staat was uitgekomen.
@Ryme_B: Goed voorbeeld inderdaad! Maar ondertussen wel zn eigen acties goedpraten maar andere mensen afkatten terwijl hij nu hetzelfde doet als hun.
Dus wederom de ketel verwijt de pot…
@Anoniem-9539: Gedrocht had ik anders kunnen verwoorden.Misschien zeggen dat hij niet in die staat was uitgekomen. Was een verkeerde woordkeuze inderdaad.